2013-04-13, 09:02
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Jag har denna vecka på VLCD tränat två pass och har hela tiden haft enorm träningsvärk. Är det något med dieten som påverkar eller är det helt enkelt bara att jag psykat upp mig att ge allt på gymmet just nu? Några spekulationer om detta?
|
Så är det typ alltid för mig. Kaloriunderskott -> värre träningsvärk, oavsett hur jag har tränat.
|
|
|
2013-04-13, 09:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi
Räknade och blev 4kg, men det kan väl inte stämma? Kroppen hade ju någon slags gräns för hur mycket fett den kunde frisätta per dag?
|
Använd den här simulatorn, den är riktigt bra. Tänk däremot på att den räknar med viss muskelförlust, vilket kanske inte är fallet när man äter en högproteinkost och styrketränar.
Kolla istället på "fettkolumnen" i tabellfliken så får du en god uppskattning på fettförlusten.
http://bwsimulator.niddk.nih.gov/
|
|
|
2013-04-13, 14:18
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Vikten har trillat av varje dag utom i morse då jagblev förvånad över att jag gått upp 2hekto sedan gårdagen. Inatt hade jag för första gången riktigt svårt att somna. Mina händer har börjat domna av väldigt snabbt när jag ligger ner vilket kanske beror på någon brist? Eller kanske beror på tillskott av magnesium?
Idag är det refeed, åt två mackor och en fralla med gutt pålägg, stort glas mjölk till det. Magen började mullra så det lät i hela lunchrummet till kollegornas glädje.
Nu blir det en sväng till BK och ikväll något gott hemlagat, kanske pizza och glass till efterrätt. Tänkte försöka hålla mig till max 500kcal i överskott.
|
|
|
2013-04-18, 10:26
|
|
Surgubbe
|
Hur mycket vätska kan man räkna med att lägga på sig när man går över till att äta riktigt mat och kolhydrater, fast fortfarande på underskott? Omöjligt att ge någon exakt siffra men vore intressant att höra vad ni som kört upplevt?
Själv är jag nu hittills på -3.8kg dag 10. Midjan låg igår på -4cm. Jag hade kört lågt på kolhydrater redan veckan innan jag startade.
|
|
|
2013-04-18, 10:29
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag gick upp cirka 5kg på två dagar (kanske 500-1000 kcal över kaloribalans per dag). Jag åt dock 600-700g kolhydrat/dag samt mat med rejäl volym så mycket var utöver muskelglykogen såklart bukfylla.
Vid tidigare dieter utan kolhydrat men med mat så har jag gått upp allt mellan 2-4kg på ett par dagar med kolhydrater.
|
|
|
2013-04-18, 10:47
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Jag gick upp cirka 5kg på två dagar (kanske 500-1000 kcal över kaloribalans per dag). Jag åt dock 600-700g kolhydrat/dag samt mat med rejäl volym så mycket var utöver muskelglykogen såklart bukfylla.
Vid tidigare dieter utan kolhydrat men med mat så har jag gått upp allt mellan 2-4kg på ett par dagar med kolhydrater.
|
Men då har du också kört långa perioder. Men det blir ganska intressant att se när jag ätit mat ett par dagar och vikten stabiliserats sig lite på ett mer moderat underskott. Först då kan jag gissa ungefär hur mycket fett jag gått ner. Eftersom jag redan var lite halvtömd när jag började så bör det inte vara enorma mängder vatten jag tappat. Hoppas på att ha blivit av med runt 3kg fett när jag är klar.
|
|
|
2013-04-18, 10:56
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Skriv gärna när du gjort det, intressant att veta vad som händer.
|
|
|
2013-04-18, 12:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
VLCD startar på måndag, allt kommer bokföras och jag ska iallafall köra minst en vecka. Hoppas på bra resultat, postar här under tidens gång!
|
|
|
2013-04-18, 17:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2013
|
Hur hade ni lagt upp träningen under VLCD om ni skulle träna 6 dagar i veckan? Eller är det rakt ut en riktigt dålig idé?
|
|
|
2013-04-18, 17:51
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av kroffa
Hur hade ni lagt upp träningen under VLCD om ni skulle träna 6 dagar i veckan? Eller är det rakt ut en riktigt dålig idé?
|
Det skulle jag aldrig få för mig att göra, tre helroppspass kör jag och det är tillräckligt jobbigt.
Men om du tvunget ska köra sex dagar så hade jag kört något liknande Dorian Yates upplägg fast då köra igenom kroppen två gånger på de sex dagarna. Dvs 1-2övningar per muskel och ca 2 set där du ger allt.
PS, Ola har svarat i min journal angående uppladdning som jag uppenbarligen inte gjort rätt. Kan nog vara till intresse för er som kör igång nu.
|
|
|
2013-04-18, 18:47
|
|
Duck and Cover!
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
|
Vad skulle poängen vara med att köra 6 dagar i veckan? Du behöver inte träna så ofta för att stimulera den muskeltillväxt som behövs för att behålla massan.
Känns inte direkt som något vinnande koncept ihop med en VLCD.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
|
|
|
|
2013-04-18, 18:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn
Vad skulle poängen vara med att köra 6 dagar i veckan? Du behöver inte träna så ofta för att stimulera den muskeltillväxt som behövs för att behålla massan.
Känns inte direkt som något vinnande koncept ihop med en VLCD.
|
Tränar 6 dagar i veckan (3 split ) nu och är inte så sugen på att trappa ner på träningen då jag tycker det är jävligt kul att träna.
|
|
|
2013-04-18, 18:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn
Vad skulle poängen vara med att köra 6 dagar i veckan?
|
Egentligen är det nog mest ångestdämpande för de med ett neurotiskt träningsbehov.
Kan också vara en social grej, men det är också inte lika jobbiga pass att köra bara en eller ett par muskelgrupper per pass. Hårda helkroppspass är inte att leka med. Kanske anledningen till att många står och gnider i cable-crossen 6 dag i veckan efter att de balanserat på en boll i 30 min.
|
|
|
2013-04-18, 18:59
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Tränar 6 dagar i veckan (3 split ) nu och är inte så sugen på att trappa ner på träningen då jag tycker det är jävligt kul att träna.
|
Jaja får väl se hur kul du tycker det är när du lever på lite pulver och psyllumfrö, hehe
Tänk på att du ska ta ut dig till max med tunga basövningar.
|
|
|
2013-04-18, 20:41
|
|
Biffen
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Hur mycket vätska kan man räkna med att lägga på sig när man går över till att äta riktigt mat och kolhydrater, fast fortfarande på underskott? Omöjligt att ge någon exakt siffra men vore intressant att höra vad ni som kört upplevt?
Själv är jag nu hittills på -3.8kg dag 10. Midjan låg igår på -4cm. Jag hade kört lågt på kolhydrater redan veckan innan jag startade.
|
ett gram kolisar binder 2,7gram vatten. å en vältränad person har lätt 500 gram i musklerna. Bara hittat siffra på att en 68kgs person kan ha runt 500gram. Någon som vet hur mycket en typ 80-90kgs person kan ha?
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Övertygad om att fler repetitioner bygger mer muskelmassa än få.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:14.
|

|