Det blev ett lerigt och trevligt besök i Sandsjöbacka-naturreservat imorse. Jag sprang bort dit på en väg jag aldrig varit på tidigare.
Sprang naturligtvis lite fel så jag kom fram till stället där jag skulle möta Emanuel lite sent.
Redan på vägen dit var fötterna ganska blöta då det var terränglöpning nästan ända från början. Spåret var inte lika blött som förra hösten när jag sprang där med Jonas & Sia men det hade ändå partier som man gärna tog en omväg för att passera.
Tempot var såklart bra mycket lägre än när jag springer på asfalt så jag var istället inriktad på att vara igång riktigt länge istället.
Efter 16,5km så vek Emanuel av mot bilen och jag fortsatte löpningen på vanlig väg istället. Då hade jag varit ute i lite mer än 2tim och benen var inte helt fräscha.
Fick upp tempot lite och när jag började närma mig hemmet så kände jag ändå att det fanns krafter kvar för en liten extrarunda. Ville gärna springa över 3tim och det var mitt i en backe som kändes rätt seg som jag passerade den tiden. Var ganska plågad då men kostade ändå på mig ett litet leende

Insåg att raka vägen hem just då skulle bli 25km och det kändes verkligen lagom just då.
Det var inga vackra löpsteg som jag bjöd på de sista metrarna och det var inte långt ifrån att jag stupade in genom ytterdörren.
Totalt:
25,0km
3tim 5min!
Rekord i antal träningsminuter i ett par löparskor