Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-27, 17:38   #316
zarnyhax
Registered User

zarnyhaxs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Du köttar på flitigt ser ja, riktigt bra pressat igår!

Jag har aldrig testat att köra axlar/bröst, så hur lidande blir det när du kör axlar efter bröst?
Kan ju tänka mig att man tappar mycket när man kör t.ex militärpress.
Gammal 2013-02-27, 17:51   #317
str
Registered User

strs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Vill ha video på när du står på en bergstopp o skriker !

Gammal 2013-02-27, 22:20   #318
Fredrik.J
Registered User

Fredrik.Js avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S Visa inlägg
Feta pass nu! Grymt att motivationen är på topp! Vad tyckte du om Bliss?
Tack Freak! Ser fram emot pass tsm framöver, någon dag borde ju gå att tima iaf! Ja en del dagar är motivationen totalt överflödig, andra dagar totalt värdelöst, överkomepenserar lite plus och minus där, bara ösa på då det är som värst, det är väl det som är hemligheten, träna är ju iaf alltid skoj, nästan. Jag testade Bliss på den dagen som var en av dom sämsta hittills, såömn skit, kaffeintag högt, trött och totaltom och trycklös, så enormt svårt att ge en rättvis dom. Ska pröva andra dosen med lite bättre omständigheter, smakade iaf som Eiselt
Citat:
Ursprungligen postat av stockinger Visa inlägg
Kul som fan att träningen flyter på för dig kinder!
Dina mega toppset (fetmarkerade), är de till fail?
Tack Timmerstock Timhus Tammer Stocken! Ska jag vara helt ärlig har jag ingen aning vad dom fetmarkerade seten betyder, något slags bra ös för dagen! 20an var bäst under passet och ovanligt bra, så var värt att fetmarkeras, haha!
Citat:
Ursprungligen postat av jsavefors Visa inlägg
Riktigt bra tempo här inne kinder. Sjuka vikter som du krigar på. Kul!!
Tack mannen! Ja öser på så gott som de går // Saknar basketlinne men har en nfl tisha
Citat:
Ursprungligen postat av Scitec Visa inlägg
Träning imorgon i p-town, armar eller rygg! Intresserad?
Blev ben idag! Vila imorgon, blev de P-town gymmande?
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom duck Visa inlägg
Jäklar vad du bombar Kinder! Imponerande att se! Jo jag skulle ha vart med på ditt benpass, grämer mig fortfarande!
Ja Ångesten är stor förstår jag, den kommer dock vara större efter de passet vi kör, ta det som ett löfte, ös på Robban, vi ses framöver!
Citat:
Ursprungligen postat av zarnyhax Visa inlägg
Du köttar på flitigt ser ja, riktigt bra pressat igår!

Jag har aldrig testat att köra axlar/bröst, så hur lidande blir det när du kör axlar efter bröst?
Kan ju tänka mig att man tappar mycket när man kör t.ex militärpress.
Tack Brad! Presstyrkan blir lidande, men i ärlighetens namn tkr jag fördelarna väger upp gentemot nackdelarna. Kan punkta upp det lite såhär:

-Många pressar i bröstträningen gör axelpressbehovet mindre
-Uppåtlutande Hantel/bänkpressar belastar mina baksida axlar ganska hårt och jag tkr jag får ett bredare intryck framifrån även över axlarna då jag kör t.e.x mkt snedbänk, detta kombinerat med axelträningen blir succe
-Får ofta trassel i axlarna vid för mkt tunga axelpressar, får det ej nu
-Framsida axel får mkt stryk, bästa axelövningen i mitt tycke är bra utförda sidolyft och det är där jag lägger mest tid
-Då jag kör ett rullande schema, 4-1-4 osv, så får axlarna FÖR mkt stryk och för lite vila om jag kör axlarna separat.

Osv osv! Nackdelen för mig gör att jag ibland kan tappa intensitet och tryck vid axelträningen eftersom jag kört rätt hög volym på bröstträningen före.

Listan kan göras lång, men vill iaf tro att mina axlar vuxit! då jag kört dom tsm med bröstet. // Låtsasguru

Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Vill ha video på när du står på en bergstopp o skriker !

Kanske kan ordnas! Räcker en snökulle med småbarn runtomkring?

Träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=192619
Fredrik.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 22:34   #319
Fredrik.J
Registered User

Fredrik.Js avatar

Tired as f-ck

Sömn #styvt 3-4h, jobb 07-16.45, hem äta Havregryn, Äggvita, snabb Powernap, för att sedan vakna. Tankegångarna flödade...Ska jag ta en vilodag eller ska jag träna imorgon? Förutsättningarna för morgondagen är inte opti p.g.a en hel del, så bet i det sura Granny Smith Äpplet(I wish) och slurpade ner en pwo, drog på lika hög volym på min MP3 som på mina pass och försökte hitta fokus, CBB är dom tre bokstäverna som flödade. Off for legs!

Embrace yourself, The Leg Day Is Here

Sittande lårcurl
30x15 40x15 50x15 60x15 70x15 drop 50x15 RP 50x4
Benpress
100x20 240x20 400x20 460x8 500x25! 100x15 100x15 (2 sista med 1 ben)
Hacklift
40x8 80x8 120x8 160x5 200x3 TUNGT 80x21 110x21 (21an 2 sista)
Benspark FST-7
7 set, 10 reps, 60kg
Liggande Lårcurl FST-7
7 set, 12-10 reps, 40kg
Stela mark med hantlar squeeeze
4 set, 15-12 reps

Riktigt bra pass trots omständigheterna, är dock i behov av en benmassage snarast annars kommer jag skada mig, blir stelare, snedare och skummare. I curlarna för baksida låser sig knät då och då t.e.x, inte helt men, faschian är TIGHT och bör fixas. Baka quadriceps kaka imorgon kanske. Hacken kördes brett, ner med rumpan i golvet, 200 var alldeles för tungt, men var tvungen pröva dum som man är. Tror de är ett pers på min vikt nu tveklöst iaf. Nåväl! Har fortfarande kramp i låren, så något har man fått uträttat iaf!

Filmen från Campet finns i mångas journal, på 4klöverns hemsida och på boken, in och kika film på våran grymma helg med massa kolloiter!
Imorgon är det def gymvila och sömn efter min dagtur på jobbet.

Nighty peeps!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg hack.JPG (39.0 KB, 4 visningar)

Träningsjournal:
Gammal 2013-02-27, 22:39   #320
str
Registered User

strs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Ja, en snökulle går bra. Sen springer barnen in o ropar "Fröken, fröken... Magnus Samuelsson stod o skrek på snökullen" =)
Gammal 2013-02-27, 22:50   #321
HerrCarlsson
Registered User

Reg.datum: Jul 2010
78 cm runt låren med fyll och du fotar några sketna vikter?

/Fruktansvärt besviken hemlig beundrare.
HerrCarlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 09:24   #322
Johan.S
Registered User

Johan.Ss avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.J Visa inlägg
Tack Freak! Ser fram emot pass tsm framöver, någon dag borde ju gå att tima iaf! Ja en del dagar är motivationen totalt överflödig, andra dagar totalt värdelöst, överkomepenserar lite plus och minus där, bara ösa på då det är som värst, det är väl det som är hemligheten, träna är ju iaf alltid skoj, nästan. Jag testade Bliss på den dagen som var en av dom sämsta hittills, såömn skit, kaffeintag högt, trött och totaltom och trycklös, så enormt svårt att ge en rättvis dom. Ska pröva andra dosen med lite bättre omständigheter, smakade iaf som Eiselt

Ok, en sån dag kanske du skulle ha kört 1,5 dos eller rent av dubbel stimtålig som du är.

Ge den ett nytt försök på en normal dag och säg till om du vill prova mer
Johan.S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 09:41   #323
Scitec
Registered User

Scitecs avatar

Reg.datum: May 2012
Nix jag tränade inte, kändes onödigt fara och träna själv där. Vi får planera in ett pass senare i vår
Gammal 2013-02-28, 10:45   #324
mrbomp
Registered User

mrbomps avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Sömn #styvt 3-4h, jobb 07-16.45, hem äta Havregryn, Äggvita, snabb Powernap, för att sedan vakna. Tankegångarna flödade...Ska jag ta en vilodag eller ska jag träna imorgon? Förutsättningarna för morgondagen är inte opti p.g.a en hel del, så bet i det sura Granny Smith Äpplet(I wish) och slurpade ner en pwo, drog på lika hög volym på min MP3 som på mina pass och försökte hitta fokus, CBB är dom tre bokstäverna som flödade. Off for legs!

Sittande lårcurl
Benpress
Hacklift
Benspark FST-7
7 set, 10 reps, 60kg
Liggande Lårcurl FST-7
7 set, 12-10 reps, 40kg
4 set, 15-12 reps

Riktigt bra pass trots omständigheterna, är dock i behov av en benmassage snarast annars kommer jag skada mig, blir stelare, snedare och skummare. I curlarna för baksida låser sig knät då och då t.e.x, inte helt men, faschian är TIGHT och bör fixas. Baka quadriceps kaka imorgon kanske. Hacken kördes brett, ner med rumpan i golvet, 200 var alldeles för tungt, men var tvungen pröva dum som man är. Tror de är ett pers på min vikt nu tveklöst iaf. Nåväl! Har fortfarande kramp i låren, så något har man fått uträttat iaf!

Filmen från Campet finns i mångas journal, på 4klöverns hemsida och på boken, in och kika film på våran grymma helg med massa kolloiter!

Nighty peeps!
Grymt pass herrn. I vanlig ordning. Men varför detta slarv med sömnen? Jag får för tusan sova mer än dig och jag jobbar natt vi kan då konstatera att du besitter den psykiska aspekten a gamet..
mrbomp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 11:55   #325
Wennström
Registered User

Wennströms avatar

Citat:

Sittande lårcurl
Benpress
Hacklift
Benspark FST-7
7 set, 10 reps, 60kg
Liggande Lårcurl FST-7
7 set, 12-10 reps, 40kg
4 set, 15-12 reps

Nighty peeps!
Grymt pass! Och sjuka benpressar, well done! Såg filmen från campet, såg riktigt skojj ut!

YEAH BUDDY
Wennström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 08:29   #326
Fredrik.J
Registered User

Fredrik.Js avatar

Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Ja, en snökulle går bra. Sen springer barnen in o ropar "Fröken, fröken... Magnus Samuelsson stod o skrek på snökullen" =)
Haha! Kan du inte spela in en låt om detta som ämne? Ist för bed of roses blir de kids on the hill?
Citat:
Ursprungligen postat av HerrCarlsson Visa inlägg
78 cm runt låren med fyll och du fotar några sketna vikter?

/Fruktansvärt besviken hemlig beundrare.
Jag är hardcore, kör allt svart/vitt och som filmen från Campet visade, så kan ja inte se hardcore ut. Nalle! Du har btw använt ett måttband som mätte i 3d vilket gör verkligheten något mer tveksam // Ole Gunnar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S Visa inlägg
Ok, en sån dag kanske du skulle ha kört 1,5 dos eller rent av dubbel stimtålig som du är.

Ge den ett nytt försök på en normal dag och säg till om du vill prova mer
Vet inte om den jag har nu är en dos, men ska pröva den strax, kan iaf inte skylla på sömnen! Somnade 19.00! // HELT SLUT

Citat:
Nix jag tränade inte, kändes onödigt fara och träna själv där. Vi får planera in ett pass senare i vår
De blir säkert bra!
Citat:
Ursprungligen postat av mrbomp Visa inlägg
Grymt pass herrn. I vanlig ordning. Men varför detta slarv med sömnen? Jag får för tusan sova mer än dig och jag jobbar natt vi kan då konstatera att du besitter den psykiska aspekten a gamet..
Tack för dom fina orden Bompen! Då jag är hungrig sover ja skit, och då ja jobbar dag, ska upp tidigt sover ja ofta sådär halvrisigt. Living the life!
Citat:
Ursprungligen postat av Wennström Visa inlägg
Grymt pass! Och sjuka benpressar, well done! Såg filmen från campet, såg riktigt skojj ut!
Tack Wenne! Ja de var riktigt roligt

Träningsjournal:
Gammal 2013-03-01, 10:15   #327
mrbomp
Registered User

mrbomps avatar

Citat:
Tack för dom fina orden Bompen! Då jag är hungrig sover ja skit, och då ja jobbar dag, ska upp tidigt sover ja ofta sådär halvrisigt. Living the life!
Testat somatrix från bmr? Käkat en burk snart vill väl som inbilla mig att jag får djupare sömn (placebo?) kan dock känna mig lite dåsig på morgon. Men fan hellre de och få sova, också lite sömn problem då och då nämligen..
mrbomp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 15:24   #328
Scitec
Registered User

Scitecs avatar

Reg.datum: May 2012
Citat:
Testat somatrix från bmr? Käkat en burk snart vill väl som inbilla mig att jag får djupare sömn (placebo?) kan dock känna mig lite dåsig på morgon. Men fan hellre de och få sova, också lite sömn problem då och då nämligen..
Jag har upplevt "samma" när jag körde med ZMA. MEN när jag slutade ta det så märkte jag ingen skillnad, så jag vet inte riktigt. Bara mina tankar =)
Gammal 2013-03-01, 18:00   #329
Fredrik.J
Registered User

Fredrik.Js avatar

Citat:
Citat:
Jag har upplevt "samma" när jag körde med ZMA. MEN när jag slutade ta det så märkte jag ingen skillnad, så jag vet inte riktigt. Bara mina tankar =)
Tack för omtanken! Sömnproblemen stör ter sig dock mestadels i kolhydratsbrist(önskan) samt kombo för mkt stim före gym.
Sover skit, behöver något uppiggande för att orka träna, sover ännu sämre, osv osv. Dålig kombo! Då jag fyllt på med kcal och skippat för mkt stims sover ja som en BEBIS! Mnam!

Idag blev de dock bra sömn p.g.a katastrofalt back samt ledig dag idag, somna vid 19, upp o pinka ett par ggr men klev upp 07.30, SÅ SKÖNT!

Träningsjournal:
Gammal 2013-03-01, 18:08   #330
Fredrik.J
Registered User

Fredrik.Js avatar

Imorse var det dags för ett Armpass, som såg ut som följande!

Pushdowns med rak stångFatgripz
5 set + 2 dropset sista, 25-12 reps
Smalbänk
60x10 100x10 115x8 105x12
Liggande Extensions med Kettlebells Fatgripz på KB
4 set, 16kgs kb, 15-12 reps

Crossbody hammercurls FatGripz
12x12 16x12 20x10 20x10
Preachercurl med hantel enarms med Fatgripz
12x12 14x10 16x8 20x7
28an med ez som 21an, + 7 omvända hela curlar, Fatgripz
18x28 28x28 28x28

Dips
Kvx10 +15x20 RP +15x5 RP KVx20 RP KVx10 Alla set med Fatgripz
Rak stångcurl
45x8 drop 40x4 drop 30x6 drop 20x8 Alla set med Fatgripz

Rätt bra armpass må ja säga! Kände mig ganska svag men hade rätt bra tryck. Ådrig och antydan till delning på biceps iaf, framsteg!

Bara ösa på!

Testade andra dosen av Bliss som jag fick av Johan.S, verkar vara en rätt bra clean produkt, ren energi utan stim? Kändes inte att jag tagit någonting före träning samtidigt som jag inte blev trött överhuvudtaget på gymet, rent mentalt. Bra...

Träningsjournal:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:34.