Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-22, 18:13   #3031
Mitosis
Registered User

Mitosiss avatar

Reg.datum: Feb 2007
Jag har klickat på din länk massa gånger nu och jag har inte blivit rippad, jag vill reklamera!
Mitosis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 19:27   #3032
jflycore
Banned User

Reg.datum: Nov 2012
Riktigt bra vlog! Intressant och lärorik!

Har inte tränat så länge och har väl inte heller gjort hel fel, men började verkligen köra så mkt mer fokuserat och med bättre kontakt på rätt muskel under min träning sen några veckor tillbaka.
Det öppnade mina ögon mkt.

Bra journal som vanligt och FETA pass!!! Keep up the good work Daniel!

//Jon
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 01:50   #3033
Måsse
It's a curl world.

Måsses avatar

Reg.datum: Sep 2012
Riktigt intressant och lärorik vlogg där! Keep it up

- Optiljuset, hobbybyggarens bäste vän
Insta: Mansbb
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set
Måsse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 14:15   #3034
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Bröst

Gårdagens tuttepass.

Plan hantelpress:
22.5 x 10
32.5 x 5
47.5 x 8
42.5 x 10
37.5 x 12

Snedbänk:
100 x 5
90 x 8
80 x 10

Smithbänk:
60 x 10
80 x 8
100 x 5 -> 80 x 5

Avslutade med cableflyes.

Utsida axlar med hantlar: - sittande
10 -> 12.5 -> 15 -> 12.5 -> 10

Citat:
Ursprungligen postat av chrille87 Visa inlägg
Det är skönt att ha en kille som du som sköter videobloggningen åt mig! Jag tror jag ska börja samla in alla mina frågor som jag får och låta dig svara på dom i en videoblogg. Det är omöjligt att inte bli imponerad över din kunskap och mognad. Man kommer liksom på sig själv att man sitter med munnen öppen och det droppar saliv eftersom man glömmer bort att svälja... // föreläsare 2018
Hahaha, stort tack Chrille! Det värmer verkligen att höra.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.J Visa inlägg
Text
Amen brother! Att du också har synen var inte svårt att se, Norrlands egen BB-guru!

Just Phil håller jag med om är en fröjd för ögat att se. Hans armträning har länge varit genialisk, hans rygg och bröst har nu också blivit i särklass. Axlarna börjar också komma upp dit, ja han tränar egentligen allting genialiskt numera. Men han har inte alltid gjort det så snyggt, och det är väldigt kul att se den utvecklingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mitosis Visa inlägg
Jag har klickat på din länk massa gånger nu och jag har inte blivit rippad, jag vill reklamera!
Sök upp mig på gymmet då, FIGHT ME IRL BRAH U SCARED M8!? Aye, u r 1 cheeky cunt m8 I'll fuck u up I swear on my mums life.

Citat:
Ursprungligen postat av jflycore Visa inlägg
Riktigt bra vlog! Intressant och lärorik!

Har inte tränat så länge och har väl inte heller gjort hel fel, men började verkligen köra så mkt mer fokuserat och med bättre kontakt på rätt muskel under min träning sen några veckor tillbaka.
Det öppnade mina ögon mkt.

Bra journal som vanligt och FETA pass!!! Keep up the good work Daniel!

//Jon
Tack så mycket Jon, och jättekul att höra!

Citat:
Ursprungligen postat av Måsse Visa inlägg
Riktigt intressant och lärorik vlogg där! Keep it up
Tack big Måss!

Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
Inte en dag för tidigt! Här har vi dagens virriga V-logg, hoppas att den kan vara av intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 15:13   #3035
Mitosis
Registered User

Mitosiss avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Sök upp mig på gymmet då, FIGHT ME IRL BRAH U SCARED M8!? Aye, u r 1 cheeky cunt m8 I'll fuck u up I swear on my mums life.
What the fuck did you just fucking say about me, you little bitch? I’ll have you know I graduated top of my class in the Navy Seals, and I’ve been involved in numerous secret raids on Al-Quaeda, and I have over 300 confirmed kills. I am trained in gorilla warfare and I’m the top sniper in the entire US armed forces. You are nothing to me but just another target. I will wipe you the fuck out with precision the likes of which has never been seen before on this Earth, mark my fucking words. You think you can get away with saying that shit to me over the Internet? Think again, fucker. As we speak I am contacting my secret network of spies across the USA and your IP is being traced right now so you better prepare for the storm, maggot. The storm that wipes out the pathetic little thing you call your life. You’re fucking dead, kid. I can be anywhere, anytime, and I can kill you in over seven hundred ways, and that’s just with my bare hands. Not only am I extensively trained in unarmed combat, but I have access to the entire arsenal of the United States Marine Corps and I will use it to its full extent to wipe your miserable ass off the face of the continent, you little shit. If only you could have known what unholy retribution your little “clever” comment was about to bring down upon you, maybe you would have held your fucking tongue. But you couldn’t, you didn’t, and now you’re paying the price, you goddamn idiot. I will shit fury all over you and you will drown in it. You’re fucking dead, kiddo.
Mitosis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 15:55   #3036
Nikodemus
Skrivbordsbyggar-hen

Nikodemuss avatar

Reg.datum: Oct 2011
gorilla warfare haha...
Nikodemus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 18:58   #3037
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Ben

Trött efter en utekväll igår, arg och ledsen under ytan, så vad gör man? Man tröstar sig med knäböj!
En hel del tjöt med Mitosis idag också, får en också alltid på bättre humör.

Har dessutom fått den stora äran av min vän Ola "Nano-sekund" Enberg himself att skriva ett inlägg på 4klövern.
Så ni som inte redan klickar in på 4klövern varje dag, gå in på http://4-klovern.se/ och läs!

Knäböj: - fortsatt smalare stans och högre stångplacering
60 x 5
100 x 5
140 x 4
180 x 2
160 x 10 - papper, hade lätt 15

Kakorna slog i safety-baren på ena sidan på rep 3, så tappade lite energi när jag fick lyfta snett och sedan justera stansen.

Frontböj i smith: - jägarstans
40 x 20
70 x 15
100 x 6

Bencurl:
60 x 8
70 x 8
80 x 8 - där vart maskinen maxad
60 x 15
40 x 20

Avslutade med cablecrunches.

Citat:
Ursprungligen postat av Mitosis Visa inlägg
What the fuck did you just fucking say about me, you little bitch? I’ll have you know I graduated top of my class in the Navy Seals, and I’ve been involved in numerous secret raids on Al-Quaeda, and I have over 300 confirmed kills. I am trained in gorilla warfare and I’m the top sniper in the entire US armed forces. You are nothing to me but just another target. I will wipe you the fuck out with precision the likes of which has never been seen before on this Earth, mark my fucking words. You think you can get away with saying that shit to me over the Internet? Think again, fucker. As we speak I am contacting my secret network of spies across the USA and your IP is being traced right now so you better prepare for the storm, maggot. The storm that wipes out the pathetic little thing you call your life. You’re fucking dead, kid. I can be anywhere, anytime, and I can kill you in over seven hundred ways, and that’s just with my bare hands. Not only am I extensively trained in unarmed combat, but I have access to the entire arsenal of the United States Marine Corps and I will use it to its full extent to wipe your miserable ass off the face of the continent, you little shit. If only you could have known what unholy retribution your little “clever” comment was about to bring down upon you, maybe you would have held your fucking tongue. But you couldn’t, you didn’t, and now you’re paying the price, you goddamn idiot. I will shit fury all over you and you will drown in it. You’re fucking dead, kiddo.
Citat:
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Gammal 2013-02-25, 14:47   #3038
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Push

Tränade bröst för 2 dagar sedan, det var därför jag började med triceps. Var jäkligt skönt dock, kanske kommer att göra det lite framöver!

Smalbänk:
60 x 10
80 x 5
100 x 2
120 x 5
110 x 8
100 x 10

Pushdowns i latsdrag med V-grepp:
8, 10, 12 reps

Smithbänk:
90 x 8
80 x 10
70 x 12

Lätt lutade hantelflyes:
32.5 x 10
30 x 8
22.5 x 10

Sittande axelpress:
27.5 x 8
32.5 x 8
35 x 8

Sittande sidolyft: - megaset ungefär
12.5 -> 15 -> 17.5 -> 12.5kg
Citat:
Gammal 2013-02-25, 15:14   #3039
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Ändringar

Återigen ni som inte redan har läst, släng en kik: http://4-klovern.se/veckans-tranings...aniel-sjoberg/

"Less is more"
-Squamata

"Avsluta varje pass med samma intensitet som när du började"
-Phil Heath
Har känt ganska länge nu att min träningsvolym har varit för hög och "onödig". Volymen har varit för hög för att jag ska kunna hålla den intensiteten och frekvensen jag vill ha, och därför kommer jag att sänka volymen avsevärt, samt höja frekvens och intensitet.
Jag har återhämtat mig nog för att kunna träna så ofta och så mycket, men jag har inte återhämtat mig tillräckligt bra för att verkligen kunna prestera.

Till att börja med så går jag ner på en 3-split istället för min 4-split. Då jag håller mig till 6 pass i veckan, så blir detta alltså en höjning av frekvensen med 25% upp från 1.5 till 2 pass i veckan för varje muskel.
Då frekvensen går upp med 25% så gör även den totala "veckovolymen" det också, jag behöver alltså sänka volymen med minst 1/4 för att kompensera för frekvensen, och ytterliggare en del för att kompensera för en höjning av intensiteten.
Jag kommer alltså att i princip halvera volymen, öka frekvensen med 25% (1/4) och öka intensiteten.

Den traditionella 3-splitten är då givetvis push/pull/ben. Varje muskel kommer att ha en övning där jag kommer att köra 3 set RPT i princip till failure, och en assistansövning. Mindre muskler kommer bara att ha en övning. Rygg kommer att få 3 övningar skulle jag tro.

Ex: Ben.

Knäböj: 3 arbetsset RPT
Benspark/hacksquat: 3 set, undvik fail
Bencurl: 3-4 arbetsset nära fail

Ex: Push:
Tung pressövning: 3 arbetsset RPT
Lättare pressövning/tyngre fly: 3 set, undvik fail
Tung tricepsövning: 3 arbetsset RPT
Lättare tricepsövning: 3 set, undvik fail
Eventuell axelpress: 1-2 set, undvik fail
Sidolyft: 3-4 arbetsset nära fail

Ex: Pull
Marklyft: som vanligt
Meadows-row: 3 arbetsset
Latsdrag: 3 set, undvik fail
Baksida axlar: 3 arbetsset

Dags för lite klassisk empiri. Det finns bara ett sätt att veta, och det är att testa!
Citat:
Gammal 2013-02-25, 15:35   #3040
Squamata
Ceviche

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Återigen ni som inte redan har läst, släng en kik: http://4-klovern.se/veckans-tranings...aniel-sjoberg/

"Less is more"
-Squamata

"Avsluta varje pass med samma intensitet som när du började"
-Phil Heath
Har känt ganska länge nu att min träningsvolym har varit för hög och "onödig". Volymen har varit för hög för att jag ska kunna hålla den intensiteten och frekvensen jag vill ha, och därför kommer jag att sänka volymen avsevärt, samt höja frekvens och intensitet.
Jag har återhämtat mig nog för att kunna träna så ofta och så mycket, men jag har inte återhämtat mig tillräckligt bra för att verkligen kunna prestera.

Till att börja med så går jag ner på en 3-split istället för min 4-split. Då jag håller mig till 6 pass i veckan, så blir detta alltså en höjning av frekvensen med 25% upp från 1.5 till 2 pass i veckan för varje muskel.
Då frekvensen går upp med 25% så gör även den totala "veckovolymen" det också, jag behöver alltså sänka volymen med minst 1/4 för att kompensera för frekvensen, och ytterliggare en del för att kompensera för en höjning av intensiteten.
Jag kommer alltså att i princip halvera volymen, öka frekvensen med 25% (1/4) och öka intensiteten.

Den traditionella 3-splitten är då givetvis push/pull/ben. Varje muskel kommer att ha en övning där jag kommer att köra 3 set RPT i princip till failure, och en assistansövning. Mindre muskler kommer bara att ha en övning. Rygg kommer att få 3 övningar skulle jag tro.

Ex: Ben.

Knäböj: 3 arbetsset RPT
Benspark/hacksquat: 3 set, undvik fail
Bencurl: 3-4 arbetsset nära fail

Ex: Push:
Tung pressövning: 3 arbetsset RPT
Lättare pressövning/tyngre fly: 3 set, undvik fail
Tung tricepsövning: 3 arbetsset RPT
Lättare tricepsövning: 3 set, undvik fail
Eventuell axelpress: 1-2 set, undvik fail
Sidolyft: 3-4 arbetsset nära fail

Ex: Pull
Marklyft: som vanligt
Meadows-row: 3 arbetsset
Latsdrag: 3 set, undvik fail
Baksida axlar: 3 arbetsset

Dags för lite klassisk empiri. Det finns bara ett sätt att veta, och det är att testa!
Ser sjukt bra ut! ge de 2 veckor, sen kommer du titta tillbaka o fråga dig,`"va fan höll jag på med innan" .. Jag kör var 3e eller 4e vecka en sk cruizing cykel(dvs 3 dagar väldigt lätt träning, en hel vecka känns som lång tid för mig..) Men med bra feeel för hur de ska kännas som du säkert har så kommer du nog inte behöva de

Journal> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215431
Squamata är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 15:49   #3041
Squamata
Ceviche

Reg.datum: Nov 2008
Lite coolt att blir quotad av en av sveriges kanske största unga gymtalanger!

Journal> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215431
Squamata är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 16:39   #3042
strango
Registered User

strangos avatar

Reg.datum: Sep 2010
Lite kort, vad innebär RPT? Omvänd pyramidträning och tyngre vikter?
strango är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 21:26   #3043
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Squamata Visa inlägg
Ser sjukt bra ut! ge de 2 veckor, sen kommer du titta tillbaka o fråga dig,`"va fan höll jag på med innan" .. Jag kör var 3e eller 4e vecka en sk cruizing cykel(dvs 3 dagar väldigt lätt träning, en hel vecka känns som lång tid för mig..) Men med bra feeel för hur de ska kännas som du säkert har så kommer du nog inte behöva de
Citat:
Ursprungligen postat av Squamata Visa inlägg
Lite coolt att blir quotad av en av sveriges kanske största unga gymtalanger!
Haha, jo men vilken ära! Lämna gärna input på vad du tycker, nu eller om under resans gång.

Citat:
Ursprungligen postat av strango Visa inlägg
Lite kort, vad innebär RPT? Omvänd pyramidträning och tyngre vikter?
Precis, Reverse Pyramid Training. Runt 4-6 reps i första setet, 8-10 reps i andra, och 12-15 i tredje i mitt fall. Give or take.
Citat:
Gammal 2013-02-25, 21:46   #3044
ameiner
Registered User

ameiners avatar

Reg.datum: May 2012
Ser riktigt bra ut, vet att det kommer gå galant
Gammal 2013-02-26, 15:21   #3045
Niklan
Registered User

Niklans avatar

Reg.datum: Oct 2011
Din fysik är jävligt bra, samt dina videobloggar! En vacker dag ska jag bli en inspirationskälla precis som dig och Crhille97 mm!

Bänkpress 140kg
Knäböj 190kg
Marklyft 200kg
Niklan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:40.