Citat:
Ursprungligen postat av Måsse
Någon som deffat på LG/PF som rekommenderar det? Kanske tom någon som kan förklara lite kortfattat? ^^
|
LG är nog inte att rekommendera på deff om man inte har väldigt låg bf redan då det egentligen är till för body recomp från början.
Det innebär att man cyclar kalorier och fett på tränings och vilodagar (utgår från att man endast tränar 3dagar/vecka men 4 är säkert ok också, cardio dag räknas som vila). grunden är att man äter +20% kcal på träningsdag och -20% på vilodag, ska man deffa kanske man behöver ligga på ca. -20% på träningsdag och -40% på vilodag.
fett har jag för mig är ~0,4g/kg kv på träningsdag och 1g/kg kv+ på vilodag. Jag tror att LG kostar mer än det ger om man inte som sagt redan ligger på en väldigt bra form.
PF är ju bara att man äter under en viss tid på dygnet (oftast 8h), vad jag vet så är det varken bättre eller sämre än att äta oftare men på deff kan det ju såklart vara skönt att få äta mkt när man väl äter OM man trivs med att fasta 16h/dag eller hur länge man nu bestämmer sig för att fasta.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2