2012-12-27, 23:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF
jag väger 98 och deffar på ca 2300 
|
Låter fullt rimligt tycker jag. 1500 på 116 är inte rimligt. Jag väger 105 och ligger på 2800 ungefär.
|
|
|
2012-12-28, 08:39
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp
Låter fullt rimligt tycker jag. 1500 på 116 är inte rimligt. Jag väger 105 och ligger på 2800 ungefär.
|
absolut, ville bara ge trådskaparen lite fler perspektiv
|
|
|
2012-12-28, 11:11
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2012
|
Förmodligen en idiot som lagt upp ett idiotiskt kostupplägg.
Att undvika hunger är A(lpha) och O(mega) i alla kostupplägg för viktnedgång.
|
|
|
2012-12-28, 13:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Eftersom du använder shapeup. Hur är din fördelning av fett, kolhydrater och protein när du äter 1500 kilokalorier? Det jag främst undrar över är proteinintaget då det mättar mest samt har en termogen fördel.
EDIT: Kan tillägga att jag på 99 kg kan ligga på 1500 kilokalorier utan hunger så länge jag äter uppemot en 250 g protein om dagen.
Senast redigerad av Tisu den 2012-12-28 klockan 13:14.
|
|
|
2012-12-29, 14:06
|
|
Gettin' jiggy wit it
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av notmore
Tack
Hehe kör inte riktigt "deff middag" utan äter vanlig mat fast mindre o siktar på högt protien
Kör en gång i veckan sk "ätardag" mest för att kunna umgås med normalt folk o va social, d spårar aldrig ut som man hört visa 20kkkk kalorier överskott =)
har kontroll på d. tack för tipset
|
Där har du boven(en stor del av hungern iallafall).. Klart att du kommer vara vrålhungrig om du baserar dina 1500kcal på standard mat. hade du istället valt att äta tex kokta grönsaker/kyckling fläskfile keso etc, hade du kunnat äta dig väldigt mätt trots de låga kcal intaget.
1500kcal låter ganska lågt i förhållande till din aktivitetsfaktor. Men har man en väldigt stor fettmassa då kan ibland drastiska saker vara nyttigt. inte minst för att du får ett bra tillfälle att minska din magsäck/aptit. Och för att ta över kontrollen över sig själv.
2012-12-30, 00:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellee
Där har du boven(en stor del av hungern iallafall).. Klart att du kommer vara vrålhungrig om du baserar dina 1500kcal på standard mat. hade du istället valt att äta tex kokta grönsaker/kyckling fläskfile keso etc, hade du kunnat äta dig väldigt mätt trots de låga kcal intaget.
1500kcal låter ganska lågt i förhållande till din aktivitetsfaktor. Men har man en väldigt stor fettmassa då kan ibland drastiska saker vara nyttigt. inte minst för att du får ett bra tillfälle att minska din magsäck/aptit. Och för att ta över kontrollen över sig själv.
|
Tack för tipsen, jag ökade till 2000 kcal o mår bra av det
Har en vän som är läkare och han rekomendera mig att inte äta så mkt protien.Därför kör jag vanlig mat som jag kommer äta ävne när jag e klar.
|
|
|
2012-12-30, 13:37
|
|
Registered User
|
Citat:
Tack för tipsen, jag ökade till 2000 kcal o mår bra av det
Har en vän som är läkare och han rekomendera mig att inte äta så mkt protien.Därför kör jag vanlig mat som jag kommer äta ävne när jag e klar.
|
Fråga honom varför han rekommenderar det, jag tror inte du kommer få ett tillfredsställande svar.
http://traningslara.se/hogt-proteini...erauroversikt/
|
2013-01-03, 04:22
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Hej blev precis medlem för jag behöver skriva en tråd.
stats om mig
nuvarande vikt: 116.5
längd: 172
man
tränat styrketräning i 5 år
Ok till problemet, jag anlitade en PT för att gå ner i vikt, fick ett kost schema, på 1500 kalorier per dag, o använda shapeup appen o lagra allt där, min startvikt var på 128 har gått ner till 116.5, på cirka 2 månader, visst jag är jätte glad över att ha gått ner, har förlorat nog lite muskler också, men har styrkan kvar på gymmet.
Problemet är att jag känner mig konstant hungrig, mår inte bra av detta schema överhuvudtaget, jag går powerwalk 1.5 h på morgonen och 1 h gym på kvällen, tycker jag äter FÖR lite, ringde honom och klagade och han sa du får köpa fler lektioner, så tänkte ta hjälp av er
Vad tror ni om jag äter cirka 2500 kalorier? har räknat ut ungefär vad jag förbrukar och tycker 2500 verkar mer rimligt med tanke på hur mkt jag tränar?
Jag mår verkligen inte bra av detta schema, är glad över viktnedgången och har förändrat en del, men jag vill fortsätta via en bättre väg som håller, för inatt kände jag fan orkar inte va så här hungrig.
Så vad tror ni?
|
Herregud vad olika pts kan tycka. Jag anlitade också en pt och fick ett upplägg på 2422kcal. Vilket jag inte ens följde då jag är tjej. Väldigt besviken blev jag. Men minst 2500kcal tycker jag du ska börja med. Och 1.5h promenad på morgonen? Gå 1h, då orkar du säkert gå fortare också än om du ska hålla på i 1.5.
|
|
|
2013-01-05, 23:12
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tisu
|
Ökad risk för cancer
|
|
|
2013-01-06, 11:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av itwillbe
Ökad risk för cancer
|
...
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Jodå, det är känt att vasslet har massor av positiva egenskaper för hälsan.
"Whey, a protein complex derived from milk, is being touted as a functional food with a number of health benefits. The biological components of whey, including lactoferrin, beta-lactoglobulin, alpha-lactalbumin, glycomacropeptide, and immunoglobulins, demonstrate a range of immune-enhancing properties. In addition, whey has the ability to act as an antioxidant, antihypertensive, antitumor, hypolipidemic, antiviral, antibacterial, and chelating agent. The primary mechanism by which whey is thought to exert its effects is by intracellular conversion of the amino acid cysteine to glutathione, a potent intracellular antioxidant. A number of clinical trials have successfully been performed using whey in the treatment of cancer, HIV, hepatitis B, cardiovascular disease, osteoporosis, and as an antimicrobial agent. Whey protein has also exhibited benefit in the arena of exercise performance and enhancement."
Altern Med Rev. 2004 Jun;9(2):136-156.
Fullängdsartikel:
http://www.thorne.com/altmedrev/.fulltext/9/2/136.pdf
|
|
2013-01-06, 11:24
|
|
Deff Incarnate
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ökad risk för cancer
|
Killen har gått ner typ miljoner kilo sen han började dieta.
|
|
|
|
2013-01-06, 15:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ökad risk för cancer
|
Du får gärna utveckla det där.
|
|
|
2013-01-07, 17:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF
jag väger 98 och deffar på ca 2300 
|
2300-2500 kcal är ju en bra deff för dig tycker jag! så inget fel på det 
sakta men säkert gå ner i vikt, tror även du endast deffar för att få bort kroppsfett. kör på bara
|
|
|
2013-01-07, 17:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Det finns många klantiga "PTs" i vår värld... Att han lägger en person som väger så pass mycket på ett så lågt kaloriunderskott blir jag faktiskt förbannad på. öka ditt kalorintag med 800-1000kcal så lovar jag att du kommer må mycket bättre och du inte blir lika hungrig! låt det ta tid att gå ner i vikt, försök att inte stressa och väg dig inte allt för ofta.
Om du ska väga dig så gör det endast samma tidpunkt (på morgonen helst)
Senast redigerad av Barsom den 2013-01-07 klockan 17:10.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.
|

|