2012-12-26, 13:48
|
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Det talar ju för teorin (faktan?) att kvinnor oftare är otrogna än män, medans otrogna män (de färre) är otrogna oftare och med fler partners.
|
Du har börjat med så extrema åsikter/skämt/randomtrådar så man vet inte om man ska ge sig in i diskussioner längre, för du kanske tycker tvärtom egentligen. Har du erfarenhet av otrogna kvinnor i din vänskapskrets?
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2012-12-26, 13:49
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
haha Arne Persson står säkerligen ensam bakom minst 10% av återväxten i Sverige. Han kan vara min far, och är med en viss sannolikhet din med, vilket ev. gör oss till halvsyskon.
|
Synd att jag skriver så himla krasst, till skillnad från dig
|
|
|
2012-12-26, 14:05
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Jag tänkte som så att ett par som är i en bra relation, och vill ha barn så kalkylerar kvinnan att: "Ja Kreti är stark, trogen, trygg, snäll och kommer att bli en bra pappa till mina barn. Däremot är han en toffel, ganska pantad, ful och kortväxt. Pleti är snygg, smart, lång och charmig. Om jag ligger med Pleti och blir gravid, och lurar Kreti att bli barnets far får jag det bästa ur två män."
Lite extremt kalkylerande och kanske en aning falskt, men var det inte ganska vanligt att barn har en annan far än den de tror sig ha och det är vanligt att män tror sig vara pappa åt barn de inte är pappa åt egentligen? Isf kanske sådana tankegångar är vanliga.
Kanske stans stud är biologisk far till varenda unge inom 30mils radie och resten av männen bara uppfostrar hans avkomma?
|
Det är ingen slutsats du kan dra av att kvinnor attraheras av olika män beroende på var de är i menscykeln.
|
|
|
2012-12-26, 14:19
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Du har börjat med så extrema åsikter/skämt/randomtrådar så man vet inte om man ska ge sig in i diskussioner längre, för du kanske tycker tvärtom egentligen. Har du erfarenhet av otrogna kvinnor i din vänskapskrets?
|
Ibland trollar jag och tycker att det är hysteriskt roligt att överdriva, generalisera och provocera. Jag vill ibland få igång Kolozzeums mer feministiska kvinnor med att provocera fram en reaktion, men de är alldeles för smarta för mig så det funkar inte. Det är bara andra män som lackar ur. Men för att skriva utan att trolla:
Erfarenhet av? Nej. men om jag skall ha nånslags statistik över de män resp. kvinnor jag känner till så är det långt fler kvinnor som varit otrogna än män. Samt som singlar, de som fått ihop det med en redan upptagen är fler singelkillar än singeltjejer. Vad jag tror är att upptagna kvinnor som är otrogna är just otrogna, behålla kakan men ändå äta den, medans män som är det blir ihop med den nya och dumpar den gamla.
Det kanske är lite snedföredelat då jag känner fler kvinnor än män, men min generella uppfattning är att många män är trogna, medans deras kvinnor ofta inte är det. De flesta män håller sig till en kvinna, men kvinnor har gärna relationer/ons vid sidan av (fast är trots det extremt svartsjuka, kräver att deras män är 110% monogama, och ältar tom. om deras män ens gillar en facebookstatus). De allra värsta bovarna och extremexemplen tror jag fortfarande är män.
|
|
|
2012-12-26, 14:22
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Det är ingen slutsats du kan dra av att kvinnor attraheras av olika män beroende på var de är i menscykeln.
|
Det ligger kanske något i det, och påverkar, men jag vet inte om kvinnor är såpass primitiva att de agerar utan eftertanke. En otrohet tror jag inte kan bortförklaras helt med "Jag hade ägglossning, och jag blir bara kåt på dig under mens!"
|
|
|
2012-12-26, 15:25
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Det ligger kanske något i det, och påverkar, men jag vet inte om kvinnor är såpass primitiva att de agerar utan eftertanke. En otrohet tror jag inte kan bortförklaras helt med "Jag hade ägglossning, och jag blir bara kåt på dig under mens!"
|
Det behöver inte vara konstigare än att det känslomässiga tillståndet påverkar vilka behov som prioriteras just då. Sen väljer man efter ytliga egenskaper vad som verkar passa.
Finns inte heller någon motsättning i att en man kan tillfredsställa dessa behov.
|
|
|
2012-12-26, 16:13
|
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
|
2012-12-26, 20:09
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Så inför nyår, kommer ni vara med någon ni är kär i eller kommer ni vara ensamma på någon lodig fest? Själv kommer jag vara på fest med folk jag inte känner förutom en Australiensisk polares tjej o hennes tjejkompisar. Lite tungt sådär när man saknar tjejen, men men  Lellan, whitefolks, skuggan, spartansk, spettet, shadowfire, osv, what's your plans? 
|
Åh, jag ska spendera den med mitt livs största kärlek - min son..  Vi ska käka hummer, pannacotta till efterrätt. Förhoppningsvis har vi kryat på oss så att vi kan inviga hans julklapp; skidor. Eller bygga lego!  Behöver ngn barnvakt så blir vi nog fler.
Syftar du på dejtfronten så är jag fortfarande inte alls i stånd att lära känna någon känns det som. Skulle inte göra varken mig själv el rättvisa, lite för "nyskadad".Tänker mig att steg ett är att fatta vitsen med att vara tillsammans med ngn, verkar ju bara skit. Ge mig ett lyckligt par, så kan jag göra studiebesök..?
|
|
|
2012-12-27, 14:43
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Det måste ju vara ett gott tecken att man saknat och längtar efter den andra, efter att inte ha setts på hela julhelgen, i alla fall.
|
|
2012-12-27, 16:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
bild
|
Hahah epic! Så jäkla classic. Grymt.
|
|
|
2012-12-27, 18:57
|
|
|
Star Wars
Reg.datum: Sep 2012
|
blev precis utbjuden på date, på bio. Tips? Måste jag hålla henne i handen under filmen?
|
|
|
2012-12-27, 19:11
|
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark
blev precis utbjuden på date, på bio. Tips? Måste jag hålla henne i handen under filmen? 
|
Hoppas ni gör något före eller efter, det ska till mycket kemi för att uppnå något genom att sitta tyst och stirra på en duk i >1.5h.
|
|
|
2012-12-27, 19:17
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Hoppas ni gör något före eller efter, det ska till mycket kemi för att uppnå något genom att sitta tyst och stirra på en duk i >1.5h.
|
This.
Bio är ju sämsta dejt ever, om din dejt inte är DTF från början.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
|
|
|
|
2012-12-27, 19:44
|
|
|
Star Wars
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
|
det var inte min idé, men kan tänka mig det. Vi lär få kanske 40 minuter innan att sitta och prata, det räcker för mig
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
This.
Bio är ju sämsta dejt ever, om din dejt inte är DTF från början.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
|
hahah, ah jo. sant
|
|
|
2012-12-27, 19:49
|
|
|
Star Wars
|
Hur avslutar man då? Om jag inte planerat att ligga, kram är väl lämpligast?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:26.
|

|