2012-12-19, 21:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Jämför man sig med personer på kolo så vet förstår jag om man får ångest. Tro väl fan det när personer som är 1-2 år yngre än en markar 100 kg mer
|
|
|
2012-12-19, 21:11
|
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Börjar man jämföra sig med andra tex i dagsformstråden här på Kolo och andra träningsforum så är man ute på tunn is. Det finns en del populära personer som rätt som det är exploderar i styrka och massa och det handlar inte om supergener eller att man "styrt upp kosten". Visst finns det några få som har supergener men oftast handlar det inte om det, det är inte bitterhet utan fakta.
Därför bör man bara tävla mot sig själv, har man inte supergener och eller dopar sig så får man helt enkelt acceptera att det tar många år att få ett hyfsat resultat. Så är den bistra verkligheten, deal with it ;-)
Kör hårt och efter dina egna förutsättningar, det finns annat i livet än att kunna stå på en scen och visa upp en enorm muskelmassa.
|
|
|
2012-12-19, 21:32
|
|
|
Ceviche
Reg.datum: Nov 2008
|
85kg i bra form på 188 cm är riktigt bra förövrigt.. De är vad jag hade hamnat på om jag någosin tagit tag i min deff..
Tror nog du lider av skev självuppfattning, är väldigt vanligt bland gymkillar skulle jag nog säga..
Styrka och hur ens kropp ser ut är olika från person till person, de betyder inte att dina resultat är sämre än någon annans!
Jämför mig och chrille87 på forumet, vi har liknande volym på våra pecs(till hans fördel iofs) men han bänkar 50kg mer än mig.. Där är killar på gymmet där jag tränar som har 6 cm mindre armar än mig, men de ser ungefär lika stora ut.. dvs jag har kanske eg bättre resultat, men de ser ut som dom har mkt lättare för sig..
De jag försöker komma fram till är att de enda som kan säga något om dina resultat är hur du står dig mot hur du var förr, är du större än innan? ja.. Är du starkare än innan? ja.. Så länge du faktiskt blir bättre än du var förut så har du eg ingeting o klaga på.. Du kommer alltid att se ut som dig själv, där finns nog ingen lyft vikt, armmått eller kroppsvikt där du kommer se ut som någon annan än dig själv så du kan lika bra förändra din negativa syn på din spegelbild NU! Och ha kul med din träning
|
|
|
2012-12-19, 21:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2012
|
3x12 på näst intill alla övningar testa det!
|
|
|
2012-12-19, 22:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Stirra dig inte blind på andras framgång, kolla istället på dina egen. Visst kan man jämföra sig med andra men aldrig till den grad att man ska bli deprimerad eller nedslagen, jämför istället för att få dig själv att se dina brister i ett nytt perspektiv och vad som kan göras åt detta. Kriga på och tänk inte så seriöst på träningen hela tiden, lufta ditt sinne och gå till gymmet för att ha kul någon gång då och då! Det gör dig och din självkänsla gött
|
|
|
2012-12-20, 00:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo
Förstår precis hur du känner dig, kolozzeum verkar ha en skara med genetiska gudar som bara behöver gå in på gymmet och peta på en skivstång för att få en kropp som en grekisk gud och styrka som självaste Hercules. Många gånger har jag slagit ett nytt PB i någon övning eller tyckt mig vara i "mitt livs form", bara för att bli sparkad på när jag ser hur jämngamla killar som jag tränat ungefär lika länge som jag vara mycket starkare och ha mycket bättre form.
Sen gällande ditt träningsschema, så kanske 3-1-3 inte är något för dig och du kanske ska prova något annat? Jag har iallafall svarat väldigt bra på en variant av 5x5, som egentligen är till för att öka maxstyrkan men jag både växer och blir starkare av det. Något för dig att prova på kanske?
|
Jag känner igen mig i det du skriver, har ett par på gymmet jag snackat med osv och märkt att de kan inte ett skit om träning och relaterade saker, men ändå växer de som ogräs.
Nu har jag inte kört denna splitten så länge, jag kör 3-3-1-3-3-1-3.... 6 dagar i rad, 1 vilodag, så jag kan väl inte riktigt än säga om den fungerar jätte bra än. Annars kör jag både högreps och lågreps varannat pass ungefär.
|
|
|
2012-12-20, 00:30
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av JackieBoy
Med dom statsen borde du ju se riktigt bra ut om du väl deffar.
EDIT: Ryan Gosling osm har jävligt opti kropp (enligt mig) väger under 80kg på 186 cm, och jag tycker inte han ser ut som en räka i t-shirt direkt.

|
Han ser väl inte ut som en räka, men efter tre år av styrketräning skulle jag skämmas om jag ser ut sådär i t-shirt, vilket jag i princip kommer göra om jag deffar ner mig...
|
|
|
2012-12-20, 00:43
|
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fet
Jag känner igen mig i det du skriver, har ett par på gymmet jag snackat med osv och märkt att de kan inte ett skit om träning och relaterade saker, men ändå växer de som ogräs.
Nu har jag inte kört denna splitten så länge, jag kör 3-3-1-3-3-1-3.... 6 dagar i rad, 1 vilodag, så jag kan väl inte riktigt än säga om den fungerar jätte bra än. Annars kör jag både högreps och lågreps varannat pass ungefär.
|
Om du vore sugen så kan jag skicka ett pm med programmet jag kör och förklara lite mer ingående om det?
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2012-12-20, 00:57
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Grattis, du lyfter mer än mig i varje övning och jag har tränat i 12 år.
Sluta nu lipa skitunge
|
|
|
2012-12-20, 01:43
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Squamata
85kg i bra form på 188 cm är riktigt bra förövrigt.. De är vad jag hade hamnat på om jag någosin tagit tag i min deff..
Tror nog du lider av skev självuppfattning, är väldigt vanligt bland gymkillar skulle jag nog säga..
Styrka och hur ens kropp ser ut är olika från person till person, de betyder inte att dina resultat är sämre än någon annans!
Jämför mig och chrille87 på forumet, vi har liknande volym på våra pecs(till hans fördel iofs) men han bänkar 50kg mer än mig.. Där är killar på gymmet där jag tränar som har 6 cm mindre armar än mig, men de ser ungefär lika stora ut.. dvs jag har kanske eg bättre resultat, men de ser ut som dom har mkt lättare för sig..
De jag försöker komma fram till är att de enda som kan säga något om dina resultat är hur du står dig mot hur du var förr, är du större än innan? ja.. Är du starkare än innan? ja.. Så länge du faktiskt blir bättre än du var förut så har du eg ingeting o klaga på.. Du kommer alltid att se ut som dig själv, där finns nog ingen lyft vikt, armmått eller kroppsvikt där du kommer se ut som någon annan än dig själv så du kan lika bra förändra din negativa syn på din spegelbild NU! Och ha kul med din träning 
|
Känns bra att du kommenterar! Har kikat då och då i din journal och följer dig på instagram, du är lite som en förebild!
Jag tycker du har rätt i det du skriver, men det känns som jag borde fått bättre resultat, även om jag egentligen inte jämför mig med någon annan.
3 år är ju faktiskt väldigt lång tid, och jag har aldrig med vilje skippat ett pass, har faktiskt prioriterat träningen framför skola och andra saker som egentligen är viktigare.
Hade jag ens varit i närheten av dina, chrille eller så många andra jag kan nämna hade jag inte skapat denna tråd!
|
|
|
2012-12-20, 01:52
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Captainwide
Stirra dig inte blind på andras framgång, kolla istället på dina egen. Visst kan man jämföra sig med andra men aldrig till den grad att man ska bli deprimerad eller nedslagen, jämför istället för att få dig själv att se dina brister i ett nytt perspektiv och vad som kan göras åt detta. Kriga på och tänk inte så seriöst på träningen hela tiden, lufta ditt sinne och gå till gymmet för att ha kul någon gång då och då! Det gör dig och din självkänsla gött 
|
Jag hade gärna velat sluta jämföra mig med andra, men det är i princip omöjligt..Vissa dagar tänker jag att jag ska sluta bry mig om andra, bara fokusera på mig själv och träningen, och om andra ökar bättre så fine!
MEN.. Sen kommer man hit och kollar dagsform eller före och efter bilder tråden eller kollar runt på instagram och ser hur otroligt mycket bättre resultat andra har fått, på lika lång eller kortare tid, då är det inte helt enkelt att tycka att ens egna resultat suger... Och det verkar så lamt att säga att det är för att han har bättre gener än vad jag har...
|
|
|
2012-12-20, 01:56
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo
Om du vore sugen så kan jag skicka ett pm med programmet jag kör och förklara lite mer ingående om det? 
|
Det skulle vara schysst! Skadar inte att få lite inspiration
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Grattis, du lyfter mer än mig i varje övning och jag har tränat i 12 år.
Sluta nu lipa skitunge 
|
Hur många av dessa år har du tränat seriöst och skött det som hör till?
Haha jag vet att jag kanske verkar riktigt barnslig osv, men för mig är detta en stor sak! Jag vill få resultat för den tid jag lägger på träning och allt som hör till, det kan jag väl inte vara ensam om?
|
|
|
2012-12-20, 02:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Bigorexia kallas det.
mvh
|
|
|
2012-12-20, 07:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fet
Känns bra att du kommenterar! Har kikat då och då i din journal och följer dig på instagram, du är lite som en förebild!
Jag tycker du har rätt i det du skriver, men det känns som jag borde fått bättre resultat, även om jag egentligen inte jämför mig med någon annan.
3 år är ju faktiskt väldigt lång tid, och jag har aldrig med vilje skippat ett pass, har faktiskt prioriterat träningen framför skola och andra saker som egentligen är viktigare.
Hade jag ens varit i närheten av dina, chrille eller så många andra jag kan nämna hade jag inte skapat denna tråd!
|
Det har gått bra för dig och du har fått resultat. Många jämför sig säkert med en sån som DIG och tycker att DU får mer resultat än DEM SJÄLVA.
|
|
|
2012-12-20, 09:06
|
|
|
A staunch character
Reg.datum: May 2011
|
Jag tycker att du ska soulsearcha lite angående varför det här tar så stor plats i ditt liv. Får du ut mer positivt än negativt av din fixering (som jag tycker att det låter som) vid att vara stor? När man är väldigt insnöad på ett visst tänk kan det vara svårt att ändra inställning men det går om man vågar ifrågasätta sig själv och sina egna motiv. Jag menar inte att du ska sluta träna eller sluta vilja få resultat av träningen men fundera över om den psykiska energi du lägger på det här leder dig till ett liv som du trivs med och om du verkligen skulle må så mycket bättre om du bara blev större. Skulle du inte flytta fram gränsen för vad som är tillräckligt och vara missnöjd iallafall?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:06.
|

|