Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-19, 18:30   #1
Fet
Registered User

Reg.datum: Dec 2012
Ger snart upp...

Är kille, har snart tränat på gym i 3 år. Tränar för att bli så stor som möjligt(utan dopning), skulle gärna vilja tävla i bodybuilding/fitness eller något på en scen iaf, men det är inte mitt främsta mål, utan vill bara bli så stor jag kan med en snygg fysik.

Men på mina snart tre års seriöst styrketränande har jag inte fått resultat att "skryta" med. Jag är mycket större än när jag började, och starkare, och i början av gym karriären växte jag på bra när jag började bli noggrann med kosten och vart starkare och större än mina gymkompisar.

Men när jag på senare tid börjat kolla runt på hur andra lyckats på lika lång tid eller tom kortare, så har jag insett att mina resultat är rätt kassa....

Många säger att bry dig inte om det, det finns alltid några få som har supergenetik och som växer som om de dopar sig, men faktum är att det verkar ju inte alls vara några få som detta stämmer för, forumet här har flera av dessa sällsynta genetiska freak, Instagram är full av dem, bodybuilding.com, Bloggar här och där osv osv...

Detta får mig att må psykiskt dåligt, inte allvarligt men vissa dagar funderar jag på att lägga av med träningen, även fast jag älskar att träna. Vissa dagar vill jag inte ens se min kropp i speglar för kan inte sluta tänka på varför jag inte är större och växer så dåligt..

Jag tränar "hårt" Kör 3-3-1-3 split just nu som rekomenderas ofta. Jag har bra teknik på mina övningar, Går nog att finslipa en del men jag har ändå bättre än de flesta på gymmet. Eftersom jag kör frekvent undviker jag failiure. Försöker alltid bli starkare eller öka repsen, utan att tekniken bli lidande. Att svinga upp en vikt för att klara en till repetition mer än sist räknar jag inte som progression.

Har kört en del splits, men på sista tiden har det blivit ett jäkla tjöt om att frekvent träning med anpassad volym är överlägset tvärtom, men inte fan har jag växt överlägset bättre än när jag kört lägre frekvens/1 muskel per vecka.

Handlar detta helt enkelt om att mina gener inte är bra? Ska jag verkligen spela det kortet? Känns som en dålig ursäkt även om jag vet att genetik spelar en stor roll för resultaten.

Senast redigerad av Fet den 2012-12-19 klockan 18:31.
Fet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 18:54   #2
Wiizra
Registered User

Reg.datum: Jul 2012
Träna hårdare, ät mer.
Wiizra är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 18:57   #3
sp0941
Registered User

sp0941s avatar

har du bild du kan posta? sitter på mobilen nu därför blir detta.kort svar, men, det skulle kanske kunna vara så att du har skev självbild? säger inte att det är så, men kanske kan vara så att du dömer dig själv.för kritiskt?
Gammal 2012-12-19, 18:58   #4
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Reg.datum: Nov 2010
Doping, riktigt äckligt.. Så himla svårt att veta vad som man kan nå och inte på..
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:01   #5
Victuhh
Registered User

Victuhhs avatar

Reg.datum: Dec 2009
Sluta jämför dig själv med andra.

Och sen när du säger att du är på väg att ge upp säger ju lite om din motivation, då kan man tänka sig att du kanske inte ger allt i kost och träning?
Gammal 2012-12-19, 19:02   #6
zamuel96
Registered User

zamuel96s avatar

Reg.datum: Jan 2011
Ha tålamod, bygga muskler tar tid.
zamuel96 är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:05   #7
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Reg.datum: Jan 2004
Vad vägde du när du började träna och vad väger du nu?
Fatalist är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:19   #8
Christoforos
Registered User

Testat att deffa? Att ha en lägre kroppsfett nivå kan göra en enorm skillnad i hur bra man ser ut, och ge "illusionen" av att vara stor!
Gammal 2012-12-19, 19:21   #9
Past0rn
Registered User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av christoforos Visa inlägg
testat att deffa? Att ha en lägre kroppsfett nivå kan göra en enorm skillnad i hur bra man ser ut, och ge "illusionen" av att vara stor!
+1
Past0rn är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:27   #10
HMS Laestander
Registered User

HMS Laestanders avatar

Reg.datum: Aug 2012
Du kommer ju inte se resultat om du slutar iallafall. Det är ett som är säkert.

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:29   #11
Fet
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Wiizra Visa inlägg
Träna hårdare, ät mer.
Kan du ge mig exempel på hur man tränar hårt då? Nej, jag äter tillräckligt, jag har full koll på hur mycket jag får i mig av alla näringsämnen och ligger på överskott.

Citat:
Ursprungligen postat av sp0941 Visa inlägg
har du bild du kan posta? sitter på mobilen nu därför blir detta.kort svar, men, det skulle kanske kunna vara så att du har skev självbild? säger inte att det är så, men kanske kan vara så att du dömer dig själv.för kritiskt?
Nej, har ingen bild jag vill lägga upp.... vägrar ta kort på mig i helhet om det inte är i optiljus och i ett spegelhus på gröna kund där jag ser stor ut.
Har dock en enda bild som jag aldrig tänker kolla på igen förens jag byggt upp mig mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Doping, riktigt äckligt.. Så himla svårt att veta vad som man kan nå och inte på..
Jag håller med dig, vill verkligen inte anklaga folk för något de uppnått på ren väg men ibland känns det som det dopas här och där även fast de säger sig vara helt emot det och propagerar emot det.

Citat:
Ursprungligen postat av Victuhh Visa inlägg
Sluta jämför dig själv med andra.
Det hör man hela tiden. Men det är ju omöjligt...Ser ju hela tiden personer som lyckats bättre än mig och då är det svårt att inte undra vad man gör för fel.

Och sen när du säger att du är på väg att ge upp säger ju lite om din motivation, då kan man tänka sig att du kanske inte ger allt i kost och träning?
Min motivation är påväg att ge upp pga mina resultat. Det måste ju vara den största motivations dödaren som finns, att se att ens slit på gymmet och med mat osv inte ger de resultat man "förtjänar"

Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist Visa inlägg
Vad vägde du när du började träna och vad väger du nu?
Start 72 - nu 103-105 beroende på mängd kolhydrater och vätska jag druckit dagen innan. Dock är jag i rätt bulkad form. 90kg har jag väl ok form, tror 85 ger mig bra magrutor men det tänker jag aldrig gå ner till. Kommer aldrig trivas i kläder då. (Smal) Är förövrigt rätt lång, 189-190
Fet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:32   #12
Fet
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Christoforos Visa inlägg
Testat att deffa? Att ha en lägre kroppsfett nivå kan göra en enorm skillnad i hur bra man ser ut, och ge "illusionen" av att vara stor!
Har deffat en gång innan, visst att få fram ådror och konturer gör rätt mycket. speciellt när man är upp pumpad. Men att se ut som en liten skit i t-shirt gör det inte värt det...
Fet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:37   #13
Fet
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander Visa inlägg
Du kommer ju inte se resultat om du slutar iallafall. Det är ett som är säkert.
Nej, jag vet. Jag tror inte jag kommer sluta heller. Att se hur jag sakta tynar bort skulle göra mig deprimerad som fan. Men att fortsätta träna med dåliga resultat är inte speciellt roligt det heller....
Fet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:38   #14
baggard
Registered User

baggards avatar

Reg.datum: Aug 2011
stats då stats nu?
baggard är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:45   #15
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
85 kg i bra form på 189-190 cm tror jag inte skulle se "smalt" ut.
StarkaUlf är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:55.