2012-12-05, 17:01
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp
Har missbrukat både sex och relationer innan men efter ett par(många) dyra privata psykologsessioner så har jag det just nu under kontroll vilket är jävligt skönt.
|
Detta var intressant, hur kommer man på att man har missbrukat sex? Vad var din vändpunkt eller aha upplevelse?? Och hur missbrukar man relationer?
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2012-12-05, 17:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Han ligger med mig för att jag är så speciell så därför tycker han om mig...
|
Ibland. Fast ofta har de tydligen inte ens så mycket självvalidering, tyvärr. För som du uttrycker det så skulle bekräftelsen vara på plats (för dem) efter sex, utan vidare deltagande från min (eller vem det nu ärs) sida, och så är det inte särskilt ofta. Då hamnar man i träsket bredvid, där deras självförakt blommar och "män är svin" duggar tätt.
|
2012-12-05, 17:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2012
|
...anledningen till att jag tackar nej är ju inte att jag är människoälskande moralist, utan snarare att det blir jäkligt smetigt om man säger ja oftare än jag har lust med.
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Detta var intressant, hur kommer man på att man har missbrukat sex? Vad var din vändpunkt eller aha upplevelse?? Och hur missbrukar man relationer?
|
Jadu, det inser man efteråt i mitt fall iaf. Vändpunkten kom som med så många andra genom att bli påkommen som notoriskt otrogen mot min nuvarande sambo. Har varit otrogen i de förhållanden jag haft innan också, men ej blivit påkommen under förhållandets tid så att säga som tagit slut av andra orsaker.
Missbruk av relationer på så sätt att jag inledde många mindre relationer som jag sedan totalt förstörde ofta genom sex men även på andra sätt. Och nu när det var ett förhållande jag verkligen ville vara kvar i, så klarade jag inte att ändra mig så att säga utan fortsatte som innan. Och när det kraschade, som alla missbruk till slut gör, så blev det en vändpunkt.
Senast redigerad av Amfksp den 2012-12-05 klockan 17:19.
|
|
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
"Män är svin [för att de bara vill ligga]", säger tjejer.
Är då följande en lämplig respons? "Tjejer är svin [för att de INTE vill ligga]"
Tjejen som säger att män är svin, p g a ovanstående, är egocentrisk och korkad, och bör därför, ihop med uttalandet, aldrig tas på allvar. Eller, uttryckt annorlunda: vem fan är hon att bestämma normen?
|
Tja, det är väl förståeligt om man blir upprörd/sårad ifall ens förväntningar oavsett art inte förverkligas. Sen kan jag väl tycka att det är att dyka onödigt djupt i den känslan att tycka att den med motsatt förväntning är ett svin om den förespeglat ngt annat - man kan väl konstatera att tillgång/efterfrågan inte matchar helt enkelt. Att det inte finns något att hämta i det syfte man hyser intresse för personen, utan att det ska vara ngt riktat mot en själv el elakt på något sätt.
Men vad gäller otrohetsaspekten som diskuterats här i dag då; har du ngn bra lösning på hur man kan bromsa det beteendet hos någon? Kan ju vara folk man bryr sig om, vad hjälper mot en sådan bekräfteslehunger (? om det är det det handlar om) tro.. ?
|
|
|
2012-12-05, 17:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Nu vet jag inte vad du har fått för sorts erbjudanden dvs om du kan vara säker på att det är otrohet som gäller.
Det enda som hjälper är nog att de inser att det inte är värt det/håller i längden. Hur du får de att inse det är en annan fråga.
|
|
|
2012-12-05, 17:26
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Jadu, det inser man efteråt i mitt fall iaf. Vändpunkten kom som med så många andra genom att bli påkommen som notoriskt otrogen mot min nuvarande sambo. Har varit otrogen i de förhållanden jag haft innan också, men ej blivit på kommen under förhållandets tid så att säga som tagit slut av andra orsaker.
Missbruk av relationer på så sätt att jag inledde många mindre relationer som jag sedan totalt förstörde ofta genom sex men även på andra sätt. Och nu när det var ett förhållande jag verkligen ville vara kvar i, så klarade jag inte att ändra mig så att säga utan fortsatte som innan. Och när det kraschade, som alla missbruk till slut gör, så blev det en vändpunkt.
|
En kille jag tänker på har trånat efter sin nuvarande tjej sedan tonåren. Båda har fått barn på olika håll, men aldrig varit singel samtidigt och när de så blev det och började dejta verkade han genuint lycklig med deras storfamilj. Han började träna, slutade låta jobbet gå före allt, skippade mkt som jag upplevt som destruktiv i hans liv (bekräftelsesökeri). Nu lever de ihop med sin stora familj, verkar ha det så bra. Men så saknar han vår (min o hans, för flera år sedan) tumanhandtid (nej, inte uteslutande sex - vi dejtade o hade liknande öl och matintresse, musik, random grejer som åka pulka - ni fattar; dejting).
Blir så trött på karln; alltså, man kanske inte kan ha ALLT? Men han är sådan att han vill det. Och har väl ingen dejtaktig spänning just nu kanske. Hur får jag honom att hitta sitt fokus igen? Inte schabbla bort det han faktiskt på stora hela tycks må så gott av för ngt behov han tror han behöver fixa bara för att han får sug ibland?
Inte mitt problem öht. Men f*n, nog skulle han kunna fixa det istället för att fåna sig!
|
|
|
2012-12-05, 17:30
|
|
Registered User
|
Så länge man verkligen inte bestämmer sig för att ta tag i det, finns det inget du kan göra. Får han inte det från dig, får han det från någon annan. Det är inte du som är intressant, utan saken i sig. Jag tänker konstant tankar som jag förut satte i handling, men jag tar inte steget fullt ut. Ungefär som att bära ett ciggpaket med mig hela tiden, men aldrig röka. Det är extremt jobbigt, men kommit till det stadiet då jag skulle bli så besviken på mig själv att jag inte kan göra det. Den spärren fanns inte ens på kartan innan. Säger inte att denna killen är som mig, men det finns ju helt klart en möjlighet.
Det ligger, som du skriver, inte på dig.
Senast redigerad av Amfksp den 2012-12-05 klockan 17:33.
|
|
|
2012-12-05, 17:33
|
|
Registered User
|
Senast redigerad av WHITEFOLKS den 2012-12-05 klockan 17:34.
|
|
|
2012-12-05, 17:33
|
|
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Inte schabbla bort det han faktiskt på stora hela tycks må så gott av för ngt behov han tror han behöver fixa bara för att han får sug ibland?
Inte mitt problem öht. Men f*n, nog skulle han kunna fixa det istället för att fåna sig! 
|
om han har ett behov av spänning, att vara med någon annan. varför är det något han bara tror?
och hur skulle han kunna fixa det på ett bra sätt tycker du?
|
2012-12-05, 17:36
|
|
Registered User
|
Whitefolks: Ligger jävligt mycket i det där =)
|
|
|
2012-12-05, 17:45
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Så länge man verkligen inte bestämmer sig för att ta tag i det, finns det inget du kan göra. Får han inte det från dig, får han det från någon annan. Det är inte du som är intressant, utan saken i sig. Jag tänker konstant tankar som jag förut satte i handling, men jag tar inte steget fullt ut. Ungefär som att bära ett ciggpaket med mig hela tiden, men aldrig röka. Det är extremt jobbigt, men kommit till det stadiet då jag skulle bli så besviken på mig själv att jag inte kan göra det. Den spärren fanns inte ens på kartan innan. Säger inte att denna killen är som mig, men det finns ju helt klart en möjlighet.
Det ligger, som du skriver, inte på dig.
|
Helt övertygad om detta också, men det är så frustrerande, just eftersom det är många bra personer inblandade. Sonen har ju lekt med barnen osv, kan tycka att han fasen får skärpa sig, egot.
Och, det ligger inte på mig, men det vore ändå nice om man kan putta i ngn vettig riktning förutom bara bort.
Citat:
|
Ah, men gud vad lockande att faktiskt skicka den där bilden till honom.  Kanske skriva något om att hans gräs ser grönt och fint ut, vilket inte säger att det är visset här, men att det kan vara smart att stanna där han är? Eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky
om han har ett behov av spänning, att vara med någon annan. varför är det något han bara tror?
och hur skulle han kunna fixa det på ett bra sätt tycker du?
|
Nej - han har väl det behovet. Men att JAG skulle tillfredställa det, är definitivt inget reellt scenario. Och om inte jag, ngn annan - fast han förmodligen med lite kreativitet skulle kunna finna spänningen i något annat. Tex så spelade han musik; han skulle kunna youtuba sig lite bekräftelse kanske? Eller så skaffar de barnvakt (kanske borde erbjuda det istället?  ) och gör ngt onödigt lyxigt ihop.. eller startar ngt projekt ihop, har trekant eller vad som helst. Eller så ringer han en kompis, el hänger med kompisar, om han är trött på hemmatugget. Liksom; whatever annat.
Men att sabba sin idyll som han verkligen längtat o jobbat för, nej - jag tror inte "någon annan" är lösningen. Inte om man vill ha flest människor varaktigt lyckliga och familjer intakta iaf.
|
|
|
2012-12-05, 17:52
|
|
Registered User
|
Sen är det ju även möjligt att det inte är så bra i hans nuvarande även om det ser så ut utåt. Är mycket fejkande och fasader som försiggår.
Nu är det väl iofs mer troligt att det är någon variant av uttråkad i hans fall.
|
|
|
2012-12-05, 18:01
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Sen är det ju även möjligt att det inte är så bra i hans nuvarande även om det ser så ut utåt. Är mycket fejkande och fasader som försiggår.
Nu är det väl iofs mer troligt att det är någon variant av uttråkad i hans fall.
|
Grejen är att han pratade om den här tjejen när vi började dejta, jag frågade nåt sånt där dumt man inte ska fråga - om det fanns någon som han ångrade att han "släppt".. Det var lite innan vi liksom fick upp ögonen för varandra, och han sa att det fanns en tjej som gått i hans klass hela uppväxten, de blev ihop i gymnasiet men rann ut i sanden. Att jag påminde om henne, därför han raggat på mig. Så när jag såg dem tillsammans senare, så blev jag liksom.. glad. Och han har slutat röka, etc, alltså verkligen gjort mkt som visar på en lust och driv till detta livet. Har mkt svårt att tro att det är fasad.
Är väl en obotlig romantiker + att mitt ev lilla intresse för honom tokdog när han gjorde såhär i hans förra förhållande efter oss (dock hade jag större förståelse där, han verkade inte lika lycklig, utan där var det nog just "fasad"lycka och status vad gällde den tjejen).
Lite onödigt att lägga det ansvaret på folk, särskilt honom som kanske inte kan hantera det dock, att de ska få mig att tro på kärleken. Äh, tror jag skickar bilden du postade och tar bort blockerar etc om det inte funkar. Mig kommer han inte sabba ngt med iaf.
|
|
|
2012-12-05, 18:01
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Nej - han har väl det behovet. Men att JAG skulle tillfredställa det, är definitivt inget reellt scenario. Och om inte jag, ngn annan - fast han förmodligen med lite kreativitet skulle kunna finna spänningen i något annat. Tex så spelade han musik; han skulle kunna youtuba sig lite bekräftelse kanske? Eller så skaffar de barnvakt (kanske borde erbjuda det istället?  ) och gör ngt onödigt lyxigt ihop.. eller startar ngt projekt ihop, har trekant eller vad som helst. Eller så ringer han en kompis, el hänger med kompisar, om han är trött på hemmatugget. Liksom; whatever annat....
|
Ah nu förstår jag var du kommer in i bilden
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:35.
|

|