Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-05, 16:08   #27976
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Hänger inte med i det fetstilta.. bekräftar du genom att det blir sex?
Det är väl tjejer som blir förvånade och nästintill förnärmade av att han inte flörtar med de (då de är så vana vid att alltid få positiv feedback). Så då undrar de vad de gör för fel/varför han inte gillar de så de måste bevisa för sig själva att de kan få honom (och alla andra).

Någon variant av killarnas fetisch med lesbians.

Det är ju även det här som "neg" och sånt bygger på.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-05, 16:10   #27977
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Dem? Att vara intresserad, sedan bli flörtad tillbaks med så att det leder till sex.. är väl att bekräfta? Du skriver att du aldrig skulle ge dem tillfredställelsen att bekräfta genom att flörta med dem, men lite gensvar måste väl ändå finnas om det inte är så att de våldtar dig? Förlåt om det är jag som är trög!
Ja han bekräftar med sex (bekräftelse för de).

Men han vill inte bekräfta deras flört då han reserverar det för flickvänner/flickvänsmaterial. Dock går han, som de flesta killar, med på sex.
Gammal 2012-12-05, 16:13   #27978
Amfksp
Registered User

Amfksps avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Dem? Att vara intresserad, sedan bli flörtad tillbaks med så att det leder till sex.. är väl att bekräfta? Du skriver att du aldrig skulle ge dem tillfredställelsen att bekräfta genom att flörta med dem, men lite gensvar måste väl ändå finnas om det inte är så att de våldtar dig? Förlåt om det är jag som är trög!
Nej, du är inte trög. Det är nog bara för komplicerat att förklara med text, ofta också med ord. Det är det som är mitt problem, jag föraktar kvinnor i stort samtidigt som jag ibland desperat söker deras bekräftelse och att bekräfta dem. Jmf med dr jekyl & mr hyde ungefär. Detta sker undermedvetet och inget jag uppfattar i när det pågår utan något jag fått förklarat för mig av psykolog långt senare.
Det grundar sig i min uppväxt som allt annat undermedvetet beteende och går att ändra, men det är jävligt svårt.

Det är som sagt svårt att förklara, men det känns jävligt skönt att få upp ögonen för något jag länge undrat över, men aldrig fått på svart och vitt. En del i min person verkar dra till sig kvinnor, och det med kombination med den andra delen som är svag för kvinnlig bekräftelse i vissa situationer gör det till en jävligt dålig mix.
Amfksp är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-05, 16:18   #27979
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ditt sätt att vara på är nog helt ok.

Det är inte dig det är fel på och egentligen inte de som det är fel på heller. Det är bara så det är. Att ändra på hur de här saker förhåller sig till varandra är nog ett uppdrag bortom dina förmågor.

Det du kan göra är att markera tydligt att du inte accepterar det, kanske till och med offentligt. Det finns en risk att du kanske förstör något förhållande men du har också fördelen att det blir känt att du inte accepterar det och att det kostar att irritera dig.

Om de fortsätter stöta på dig trots att de vet att det kommer kosta de deras familj så har de antingen större problem än bara otrohet eller så är du så attraktiv att de bara inte kan hjälpa det, du får välja troligaste alternativet själv.
Just iom hurdana personer det handlar om, och vem jag är, så tror jag definitivt på det förstnämnda - men tack för tanken iaf..

Alltså; det är personer som stretat sig upp i positioner, som har en ledande roll, sett till att få status, pengar etc. Då när man har "allt", sånt som imponerar på andra.. Fin familj till och med, allt är toppen.. men de kanske ändå inte mår toppen.. kanske har försakat att ha roligt, och märker att vi sitter där och har just lite harmlöst roligt helt avkopplat.. helt obereoende av deras status. Så vill de ha det.. också? För att det är såna de är, de skaffar sig det de vill ha? Det är iaf min analys. Att det inte är ngt personligt, att de kanske saknar förmågan att just uppskatta en trevlig pratstund el vad det nu handlar om, för vad den är. Att det istället väcker en hunger efter något annat. Men att de glömmer att det just är för att det är en flyktig trevlig stund som det ÄR trevligt, inget som är värt att skaffa sig på heltid.

Kan bli så förbannad; någon annan (tjejen) ser till att deras förhållande rullar, men själv är de så vana att mätta sin hunger när den dyker upp, att de inte ens reflekterar över vad de har, att det kräver sin man att fortsätta ha det så gött - som de är måna om att ge sken av utåt dessutom; i sociala sammanhang.

Citat:
Det är såhär "maktförhållandet" ser ut mellan killar och tjejer, det är inte du som gör något. Det är det jag menar med att det är "bra att veta", då vet du att det är såhär det är, inte något du gör. Så istället för att skylla på dig själv och undra vad som är fel på dig så kan du spendera tiden med att tycka om dig själv.

Dock antar jag att det är lite bakfyllan av det hela, som tjej vill man ju åh så gärna att uppmärksamheten beror på en själv och inte på att man har tuttar. Då blir det nog lätt så att man även antar att problemen beror på en själv och inte på att man har tuttar.
Spenderar mkt tid med att vara ensam och egenkär faktiskt.. Men om vi säger att problemen beror på "tuttar". Då är det ju faktiskt lite svårt att bli intresserad, om människor inte finner mer nöje i umgänge än i tuttar, man är ju inte sina tuttar liksom.

Jag vill bli intresserad av folk.. eller ska man skita it? Måste väl vara värt det? Var är alla hoppingivande när man som bäst behöver det.. öh... Draveeenaa?

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-05, 16:22   #27980
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Nej det är inte könsbundet men hur vanligt förekommande det är skiljer sig nog extremt åt.
Det tror jag inte att det gör.
Logga in på otrohets-siterna och kolla hur många kvinnor som redan har en relation som söker män för bus vid sidan om... ojoj...
Sedan har vi ju manlig prostitution också för den delen som har blivit riktigt vanligt, så jag tror inte det skiljer sig så mycket som du tror.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-05, 16:23   #27981
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Du är ju givetvis mer än tuttar också

Du har rätt i att om man förutsätter att tuttar är så viktiga, hur vet man då om någon verkligen är intresserad? Ja du, det vet man inte, typ.

Den som är intresserad av sex kommer ju säga "rätt saker" (MrBoris) så det är ingen garanti. Att ge det "tid" är ingen garanti (se din enträgna kille). Man vet helt enkelt inte.

Som sagt tidigare, om du ser ok ut (check) och inte beter dig som ett stolpskott (check, typ) så har du passerat kriterielistan och sen får tiden uttala om du faktiskt är intressant för killen.

generaliseringar etc. men du förstår nog.
Gammal 2012-12-05, 16:23   #27982
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Jag tror inget annat, vet bara av erfarenhet av hela mitt nu 30åriga liv att killar är mer beredda att dunka första bästa köttbit på marknaden trots flickvän hemma, än vad de tjejer jag träffat är. Men kanske skillnaden är att tjejer hyschar mer om det?
Skulle nog säga att det ter sig annorlunda.
Min erfarenhet är att tjejer/kvinnor som vill vara otrogna är helt galna i datingsiter, både siter som inriktar sig på otrohet, men också vanliga siter. Där kan de vara lite mer anonyma i sitt sökande på en partner för lite bus vid sidan om sin relation.

Journalen
Gammal 2012-12-05, 16:25   #27983
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det tror jag inte att det gör.
Logga in på otrohets-siterna och kolla hur många kvinnor som redan har en relation som söker män för bus vid sidan om... ojoj...
Sedan har vi ju manlig prostitution också för den delen som har blivit riktigt vanligt, så jag tror inte det skiljer sig så mycket som du tror.
Jo jag korrigerade mig själv lite sen med nästa post hur jag "delade upp det".

I mängd skiljer det sig kanske inte åt så mycket men det skiljer sig nog lite i hur det fördelas och anledningarna bakom.
Gammal 2012-12-05, 16:26   #27984
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Skulle nog säga att det ter sig annorlunda.
Min erfarenhet är att tjejer/kvinnor som vill vara otrogna är helt galna i datingsiter, både siter som inriktar sig på otrohet, men också vanliga siter. Där kan de vara lite mer anonyma i sitt sökande på en partner för lite bus vid sidan om sin relation.
Det handlar ju om bekräftelse i de flesta fall tror jag och i många fall så räcker det nog även att bara vara eftertraktad. Tror det finns många tjejer med bekräftelsebehov som inte tar sista steget utan bara hela tiden vill att folk ska "vilja ha de".
Gammal 2012-12-05, 16:37   #27985
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Det handlar ju om bekräftelse i de flesta fall tror jag och i många fall så räcker det nog även att bara vara eftertraktad. Tror det finns många tjejer med bekräftelsebehov som inte tar sista steget utan bara hela tiden vill att folk ska "vilja ha de".
Jag tror generellt att män är klumpigare och kanske fräckare i sitt sätt ibland än vad kvinnor är, men fenomenet i sig oavsett man väljer att gå över gränsen till fysisk otrohet eller ej finns representerat hos båda kön.

Är lite tröttsamt att höra och läsa att män är svin o blabla och så ska vips ett helt kön få ta skit för några få enstaka puckons agerande osv. Puckon finns hos båda läger.

Om man nu har vänner som levererar inviter så får man nog fundera lite på vad det är för vänner man egentligen har som har baktankar eller så får man helt enkelt leva med det. Oavsett man är man eller kvinna, så har man ett fördelaktigt yttre så är detta nog ett inte helt obekant fenomen. Därav tycker jag det är skönt o vara lite småful så man får vara ifred.

Journalen
Gammal 2012-12-05, 16:37   #27986
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Men det är ju lite det här som kan sätta en i den sitsen. Man tänker att "intresset är ju bara proffesionellt/för mina lysande ideer/av random annan anledning" och det är det som gör att man verkligen blir ledsen när man inte fattat. Som får en att känna sig dum, samtidigt så kan man väl inte gå runt och tro att folk överlag vill hänga för att ligga? Tycker att jag ÄR bra på andra sätt, varför misstro det liksom. Men det blir en rejäl tagg då, svårt att förklara.
Jo precis, och du må ju tro hur "ledsen" (roid rage, snarare) man blir när ett förslag om att åka ut med båten och en låda vin (se ovan) missförstås för något annat än vad det är (dvs inget sexuellt). Den som frågar, om det är menat utan dolda avsikter, utgår också från att personen anser sig vara bra på andra sätt.

Förslaget möts f.ö. av ett nej och silent treatment ad perpetuum, vilket bidrar till mer roid rage dels för att man inte blir klok på bemötandet, dels för att det är löjligt hur svårt det ska vara för den tillfrågade att bara säga att det man föreslog (eller, vad den tillfrågade trodde man föreslog) inte var passande. *bitter*
Gammal 2012-12-05, 16:46   #27987
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Reg.datum: Oct 2012
Hela bekräftelsebiten är ett träsk. Människor verkar törsta så ofantligt på den punkten.
Själv funkar jag så att den biten, åt bägge håll, är reserverad för familjen. Vilket onekligen lett till en del desperata förslag från bägge könen.

Det verkar som om tanken bakom, i den mån det är en tydlig tanke, är ungefär "om jag ligger med honom så måste han ju gilla mig sen!".
Jag har inte tackat ja till ett sånt förslag sedan jag insåg hur landet ligger...
Gammal 2012-12-05, 16:47   #27988
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Jag tror generellt att män är klumpigare och kanske fräckare i sitt sätt ibland än vad kvinnor är, men fenomenet i sig oavsett man väljer att gå över gränsen till fysisk otrohet eller ej finns representerat hos båda kön.

Är lite tröttsamt att höra och läsa att män är svin o blabla och så ska vips ett helt kön få ta skit för några få enstaka puckons agerande osv. Puckon finns hos båda läger.

Om man nu har vänner som levererar inviter så får man nog fundera lite på vad det är för vänner man egentligen har som har baktankar eller så får man helt enkelt leva med det. Oavsett man är man eller kvinna, så har man ett fördelaktigt yttre så är detta nog ett inte helt obekant fenomen. Därav tycker jag det är skönt o vara lite småful så man får vara ifred.
Alla män är inte svin det är korrekt.

Men om man inte tar i begrundande hur "det ser ut" och "varför det ser ut så" så blir det lätt med såna slutsatser. Alla beteenden har sin grund i något och om man förstår denna grund kan man kanske förstå varför folk är som de är och hur man ska tolka detta.
Gammal 2012-12-05, 16:50   #27989
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvamal Visa inlägg
Det verkar som om tanken bakom, i den mån det är en tydlig tanke, är ungefär "om jag ligger med honom så måste han ju gilla mig sen!".
Jag har inte tackat ja till ett sånt förslag sedan jag insåg hur landet ligger...
Han ligger med mig för att jag är så speciell så därför tycker han om mig...
Gammal 2012-12-05, 16:51   #27990
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Alla män är inte svin det är korrekt.

Men om man inte tar i begrundande hur "det ser ut" och "varför det ser ut så" så blir det lätt med såna slutsatser. Alla beteenden har sin grund i något och om man förstår denna grund kan man kanske förstå varför folk är som de är och hur man ska tolka detta.
"Män är svin [för att de bara vill ligga]", säger tjejer.

Är då följande en lämplig respons? "Tjejer är svin [för att de INTE vill ligga]"

Tjejen som säger att män är svin, p g a ovanstående, är egocentrisk och korkad, och bör därför, ihop med uttalandet, aldrig tas på allvar. Eller, uttryckt annorlunda: vem fan är hon att bestämma normen?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-12-05 klockan 16:54.
mikaelj är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:10.