Har hamnat i en dålig inställning, vet inte hur/om/varför jag ska ta mig ur den men den är lite udda.
Gjorde slut med min kille för 1½ månad sedan. Han blev besviken, hatade verkligen att såra honom. Båda upplever det som bättre om "vi" inte hade hänt, men samtidigt så måste man ju prova för att veta, och hur hejdar man det när båda vill liksom..?
Men nu har jag så sjuuuuukt dåligt samvete att vi hände öht, funderar på hur jag kunde vara så dum, samtidigt så vet jag ju hur gärna båda ville.. Men har stark känsla av skam, dåligt samvete el vad man ska kalla det, som att jag förpestat livet för en fin person.
I måndags råkade vi på varandra, och när vi ses så känner jag mig ännu hemskare och liksom vill sjunka ner i jorden. Han sa "du behöver en kram" och det kändes liksom ändå värre, drömde mardröm om den sen, att han aldrig släppte..
Vill "förlåta" mig själv för att vi började dejta, men svårt. Men tvingade honom ju inte direkt? Var öppen o ärlig, känner jag? Iofs har det gått kort tid, men inom mig är det som att jag bestämt mig för att aldrig "drabba" någon igen, lägga locket på om jag blir nyfiken på någon. Vilket inte känns helt sunt. Även om det kommer dröja år så ska man väl våga bli intresserad av någon, det ÄR ju inte så att man inte får el bör. Någon som kännt så här efter ni gjort slut med någon?
Som det är nu kommer jag bara ihåg när jag gjort personer besvikna om jag inte velat fortsätta dejta, vara tillsammans. Känns som att vara ett hemskt virus el ngt.

Försöker trösta mig med att folk över tid brukar komma över det, minnas mig med värme, men kommer inte ifrån känslan av att jag är oförlåtligt hemsk efter detta förhållande.
Lär ju inte dejta på ett par år, men jobbigt med det konstant dåliga samvetet.. vore skönt att kunna gå vidare, har ju knappast mördat ngn, så jäkla big deal är man ju inte. Folk gör slut, tyvärr, så är det.