Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-17, 21:55   #27766
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Verkar onödigt med tanke på att det är ungefär lika säkert att bara snacka med den snyggaste tjejen man kan hitta. Varför göra det svårt för sig?
JAg försökte med Lellan men hon verkade begränsat taggad.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 22:02   #27767
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Men daah, hör ju av mig när jag har ngn form av libido, sa vi väl? Å andra sidan vill jag ju inte få dig att känna dig billig.. såatte...tack för komplimangen, jag ber om ursäkt att jag är folkilsk?

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 22:08   #27768
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det går inte att lyckas alla gånger.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 22:28   #27769
Applet
Registered User

Applets avatar

Reg.datum: Mar 2012
Ni som har ett speciellt "kriterium" när ni letar killar/tjejer.. Som jag tex, är själv lång för att vara tjej och framförallt när jag var yngre var jag väldigt osäker över detta. Därför är det jätteviktigt för mig att killen jag träffar är längre än mig själv, gärna med lite marginal. (hoppas att jag inte uppfattas som väldigt ytlig nu..)

Så till frågan, när ni ratar någon pga en sån här sak. Man kanske har träffats över nätet eller upptäcker det efter en kväll på krogen etc. Säger ni att det är just pga detta och är ärliga eller borde man bara "skylla på" något annat?
Applet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 22:30   #27770
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
So, how tall are you, applet?
Gammal 2012-11-17, 22:49   #27771
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Applet Visa inlägg
Ni som har ett speciellt "kriterium" när ni letar killar/tjejer.. Som jag tex, är själv lång för att vara tjej och framförallt när jag var yngre var jag väldigt osäker över detta. Därför är det jätteviktigt för mig att killen jag träffar är längre än mig själv, gärna med lite marginal. (hoppas att jag inte uppfattas som väldigt ytlig nu..)

Så till frågan, när ni ratar någon pga en sån här sak. Man kanske har träffats över nätet eller upptäcker det efter en kväll på krogen etc. Säger ni att det är just pga detta och är ärliga eller borde man bara "skylla på" något annat?
Det är ju ytligt dvs baserat på ytan. Det gör det inte automatiskt till fel.

Det är upp till dig hur viktigt det är för ditt välmående och vad priset är för det (dvs vilka potentiellt bra killar du kanske missar pga det).

Man kan rata saker pga vad man vill så länge man är ärlig imo, eller ja du behöver inte vara ärlig med det heller men jag tycker ärlighet är bra.

Jag tror jag är 179 eller 180cm lång.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 22:58   #27772
Applet
Registered User

Applets avatar

Självklart finns det undantag. Det beror ju på om jag märker hur fantastisk och charmig en kille är innan eller om mitt "tänk" hinner förstöra först.

Men det jag menade var, som mottagare av dissen, tar man mer illa upp om man får höra att det är pga tex längd? Ni diskuterade ju tjocka/fula tidigare, inte skulle man säga "nej tyvärr, du är för tjock för mig"? :P
Gammal 2012-11-17, 23:00   #27773
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
"Nej, tyvärr, du är för kort för mig." Hur låter det?

Majoriteten kommer ta väldigt illa upp, lita på det.

Senast redigerad av Rahf den 2012-11-17 klockan 23:01.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 23:01   #27774
cerebral
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Läst några sidor nu och bara måste inflika några rader, ledsen om jag låter bitsk osv det är jag inte
Lugnt du får va hur bitsk du vill jag pallar :P Men...som tidigare fastställt jag suger på att typ mukticitera eller whatever så...ursäktar det i förväg...

Du tror att en dumpning i ett tidigare förhållande är ett tecken på att killen är stabil o inte bara vill ha dig som korvbröd? Come on

Folk blir väl dumpade utan att det är dom som är ostabila? Finns många kassa otrogna as av båda könen och i det här fallet var det den kvinnliga varianten, som dessutom tryckte in det i nyllet på honom :/

För mig är sex tidigt ett ultimatum för att jag ska bli intresserad, annars känner jag bara att jag slösar tid.

Helt ok, så kan jag med känna men ibland, sex är ju viktigt i ett förhållande för mig och då måste det ju klicka med, men då får man också gå med på att inte stoppa in k*uken i nån annan under tiden man håller på med mig. Take it or leave it liksom alla har ju sina krav, även du.

Det var otroligt vad bra människokännare du verkar vara som kan dra de slutsatserna om honom efter en kväll.
Ja nu var det ju iof. efter att ha pratat med honom nästan varje dag i ett par månader men snyggt litet försök på sarkasm där. Och så har jag väl ingenstans sagt att jag ens är en bra människokännare? Vore ju nice om man var det dock!

Tror du fortfarande har svårt att förstå skillnaden i urval, en snygg kille som är blyg o inte tar för sig kanske träffar en tjej om året som blir intresserad. Skulle du då råda honom att vara 100% ärlig o sabba även den chansen o behöva vänta 1år till? Jag skulle råda honom, om han vill ha förhållande, att säga det hon vill höra tills dem är ihop, o sen slå på lite mer ärlighet.
Sure, jag skulle inte råda det. För ett förhållande byggt på lögner är värt ungefär lika mycket som en påse skit för en tjej. Men om man pallar att aldrig bli påkommen så kanske det kan vara ett alternativ.
Åsikter finns ju många och man behöver inte ha samma tack och lov.

Mycket viktigt inflikning här tycker jag. Varför förutsätter så många att det är en självklarhet att tjejen bara vill ha förhållande. O andra sidan, avråder jag killar från att någonsin säga "jag vill bara knula". Även om tjejen också bara vill det, så gör det en per automatik mindre attraktiv o den sexuella spänningen försvinner. Därav kanske viss förvirring från tjejer, "men du kunde ju ha sagt att du bara ville knula".

Varit med om det flera gånger tjejer som frågat om jag bara ville knula, o om jag då har svarat ärligt har det direkt skitit sig, trots att de varit rejäla slampor (sett motsvarande tjejer gått hem med nya killar varje helg på den lokala nattklubben). Även motsvarande "jag är bara ute efter förhållande så du vet" kan också göra att attraktionen försvinner. Vet själv tjejer som sagt det, o då har jag direkt lagt dem i andra facket av hyllan till "one-night-stands" istället för flickvänshyllan. På något sätt luktar det desperation om man så tidigt måste säga det. Det bästa, go with the flow o se vad som händer sen istället.

Alla har ju olika värderingar, jag tycker ärlighet är viktigt. Jag personligen tycker det är grymt mer desperat om en kille känner sig behov av at ljuga för att säkra sin vilja att få ****** på nån än att man helt enkelt är ärlig med sina avsikter, oavsett vad dom nu är och oavsett kön.

Jag kan ju inte tala för några andra tjejer, men dom enda jag haft som KK har varit dom som varit ärlig och shyssta från början med att dom bara ville ha sex. Och det har funkat bra när det var det jag ville med, enbart.
För mig visar det snarare att personen är ärligare, och därför kanske shysstare och går att lita på mer än nån som ljuger.
Och dessutom inte har självkänsla nog att palla att bli dissad pga, ärlighet.

Läs ovan, det är inte så enkelt.
Vet inte ens vad det var vi pratade om här ><

Ehm, du har troligen, som många tjejer gör i dagens samhälle, växt upp med ständig bekräftelse på ditt utseende. Hur kan du då påstå att du skulle vilja byta ut det mot zero, nada bekräftelse, utan att veta hur det är? Det är hemskt jobbigt, och jag tror det är själva grejen till varför one night stands är så populärt just för killar. Förutom att det är trevligt med sex så klart, så ger det en uppmärksamhet, status, o bekräftelse på att minsann också är en attraktiv alfa-hanne med stort A.

Bra människorkännare du är
Nej, det har jag verkligen inte. Jag har varit gravt mobbad pga, mitt utseende och inte alltid bästa självkänslan.
Växte upp i en familj som är ganska kall och flyttade sedan utomlands själv som tonåring, hade ett förhållande där det endast förekom manipulering och nedbrytning men tog mig ur det.
Sen har jag byggt upp min egna självbild genom vettig tankegång och livserfarenheter. Definitivt inte pga. ständig bekräftelse att jag är så underbart snygg haha.
Jag vet vad nada är så du bör inte anta saker allt för lätt, jag vet hur jobbigt det är och om det inte hade varit för att jag träffade en god vän som varit i samma sits så hade jag säkerligen också hamnat i fällan av att söka bekräftelse för min självkänsla genom sexuella möten med personer.
Men håller ju med om att sex är nice, jäkligt nice
Alfa hane har jag ju ingen lust att vara så det lämnar jag åt någon mer lämpad.

I övrigt...shit va ni hann skriva här då nu får jag försöka komma ikapp :P
cerebral är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 23:05   #27775
eulalia
Registered User

eulalias avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Stensäkert raggningsknep på krogmiljö kommer här:

Förutsättningen är att du är kille, och under 25, (helst strax under 20) och muskulös med tatuerade överarmar.

Steg1: Inhandla en storlek för liten t-shirt
Steg2: Drick ett par bira (inte så du blir packad, utan bara salongs)
Steg3: Gå till ett uteställe där det vistas mycket nyskilda medelålders kvinnor
Steg4: Beställ en öl och häng i baren
Steg5: Säg helt ogenerat: "Oj, vad vacker du är!" till en kvinna som är i din mammas ålder, fast hälften så attraktiv.
Steg6: Nu tar kvinnan kommandot, så bara häng på
Steg7: Ha ångest i en månad
Låter som att någon varit med förr, säg mig filmjölk, vilka barer brukar du hänga i?
eulalia är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 23:06   #27776
Applet
Registered User

Applets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
"Nej, tyvärr, du är för kort för mig." Hur låter det?

Majoriteten kommer ta väldigt illa upp, lita på det.
Point taken! Bäst att hålla ytligheter för oss själva antagligen.
Gammal 2012-11-17, 23:06   #27777
cerebral
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag förstår om man blir besviken ifall det framkommer att någon ljugit. Speciellt ifall man byggt upp förväntningar.

Sex har man dock för att få ut något av värde ifrån det. Man gillar personen och det ger en njutning. Om man då agerar utifrån övertygelsen att det är en bra person och man har det skönt tillsammans har man inte förlorat något.

Värdet man får ut av att ha sex med någon försvinner inte om man senare upptäcker att det var fel person.

Då grinade jag själv några sidor bak om att bli dumpad efter sex, då jag hoppats på något mer. Blev såklart jäkligt besviken eftersom jag gillar tjejen. Men det var fortfrande en jäkligt bra natt. Det hade det varit även om hon ljugit och bara var ute efter sex. Jag förlorar liksom inget på det.
Det är ju likväl en lika skön natt såklart men värdet i det blir för mig, förminskat då jag kan tänka tillbaka på den natten och istället ha ett helt bra minne, känna att jag blivit lurad. På ett visserligen fysiskt skönt sätt då.

Jag förlorar nåt på det, brukar jag känna ibland när det hänt, fast jag medger att det är svårt att sätta fingret på vad det är jag förlorat.
Så får nog fundera på om jag kan komma på någon formulering som adekvat beskriver vad jag menar.
cerebral är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 23:16   #27778
Applet
Registered User

Applets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
so, how tall are you, applet?
179
Gammal 2012-11-17, 23:22   #27779
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Tur att du bor i Sverige, där det finns gott om ståtliga och långa skönheter.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 23:25   #27780
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Applet Visa inlägg

Hur lång är lång?
Ytlighet, schmytlighet , vissa fysiska attribut är viktiga. . Finns dock en hel del killar som gillar tjejer som är längre än dem.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:26.