Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Läst några sidor nu och bara måste inflika några rader, ledsen om jag låter bitsk osv det är jag inte 
|
Lugnt du får va hur bitsk du vill jag pallar :P Men...som tidigare fastställt jag suger på att typ mukticitera eller whatever så...ursäktar det i förväg...
Du tror att en dumpning i ett tidigare förhållande är ett tecken på att killen är stabil o inte bara vill ha dig som korvbröd? Come on
Folk blir väl dumpade utan att det är dom som är ostabila? Finns många kassa otrogna as av båda könen och i det här fallet var det den kvinnliga varianten, som dessutom tryckte in det i nyllet på honom :/
För mig är sex tidigt ett ultimatum för att jag ska bli intresserad, annars känner jag bara att jag slösar tid.
Helt ok, så kan jag med känna men ibland, sex är ju viktigt i ett förhållande för mig och då måste det ju klicka med, men då får man också gå med på att inte stoppa in k*uken i nån annan under tiden man håller på med mig. Take it or leave it liksom alla har ju sina krav, även du.
Det var otroligt vad bra människokännare du verkar vara som kan dra de slutsatserna om honom efter en kväll.
Ja nu var det ju iof. efter att ha pratat med honom nästan varje dag i ett par månader men snyggt litet försök på sarkasm där. Och så har jag väl ingenstans sagt att jag ens är en bra människokännare? Vore ju nice om man var det dock!
Tror du fortfarande har svårt att förstå skillnaden i urval, en snygg kille som är blyg o inte tar för sig kanske träffar en tjej om året som blir intresserad. Skulle du då råda honom att vara 100% ärlig o sabba även den chansen o behöva vänta 1år till? Jag skulle råda honom, om han vill ha förhållande, att säga det hon vill höra tills dem är ihop, o sen slå på lite mer ärlighet.
Sure, jag skulle inte råda det. För ett förhållande byggt på lögner är värt ungefär lika mycket som en påse skit för en tjej. Men om man pallar att aldrig bli påkommen så kanske det kan vara ett alternativ.
Åsikter finns ju många och man behöver inte ha samma tack och lov.
Mycket viktigt inflikning här tycker jag. Varför förutsätter så många att det är en självklarhet att tjejen bara vill ha förhållande. O andra sidan, avråder jag killar från att någonsin säga "jag vill bara knula". Även om tjejen också bara vill det, så gör det en per automatik mindre attraktiv o den sexuella spänningen försvinner. Därav kanske viss förvirring från tjejer, "men du kunde ju ha sagt att du bara ville knula".
Varit med om det flera gånger tjejer som frågat om jag bara ville knula, o om jag då har svarat ärligt har det direkt skitit sig, trots att de varit rejäla slampor (sett motsvarande tjejer gått hem med nya killar varje helg på den lokala nattklubben). Även motsvarande "jag är bara ute efter förhållande så du vet" kan också göra att attraktionen försvinner. Vet själv tjejer som sagt det, o då har jag direkt lagt dem i andra facket av hyllan till "one-night-stands" istället för flickvänshyllan. På något sätt luktar det desperation om man så tidigt måste säga det. Det bästa, go with the flow o se vad som händer sen istället.
Alla har ju olika värderingar, jag tycker ärlighet är viktigt. Jag personligen tycker det är grymt mer desperat om en kille känner sig behov av at ljuga för att säkra sin vilja att få ****** på nån än att man helt enkelt är ärlig med sina avsikter, oavsett vad dom nu är och oavsett kön.
Jag kan ju inte tala för några andra tjejer, men dom enda jag haft som KK har varit dom som varit ärlig och shyssta från början med att dom bara ville ha sex. Och det har funkat bra när det var det jag ville med, enbart.
För mig visar det snarare att personen är ärligare, och därför kanske shysstare och går att lita på mer än nån som ljuger.
Och dessutom inte har självkänsla nog att palla att bli dissad pga, ärlighet.
Läs ovan, det är inte så enkelt.
Vet inte ens vad det var vi pratade om här ><
Ehm, du har troligen, som många tjejer gör i dagens samhälle, växt upp med ständig bekräftelse på ditt utseende. Hur kan du då påstå att du skulle vilja byta ut det mot zero, nada bekräftelse, utan att veta hur det är? Det är hemskt jobbigt, och jag tror det är själva grejen till varför one night stands är så populärt just för killar. Förutom att det är trevligt med sex så klart, så ger det en uppmärksamhet, status, o bekräftelse på att minsann också är en attraktiv alfa-hanne med stort A.
Bra människorkännare du är

Nej, det har jag verkligen inte. Jag har varit gravt mobbad pga, mitt utseende och inte alltid bästa självkänslan.
Växte upp i en familj som är ganska kall och flyttade sedan utomlands själv som tonåring, hade ett förhållande där det endast förekom manipulering och nedbrytning men tog mig ur det.
Sen har jag byggt upp min egna självbild genom vettig tankegång och livserfarenheter. Definitivt inte pga. ständig bekräftelse att jag är så underbart snygg haha.
Jag vet vad nada är så du bör inte anta saker allt för lätt, jag vet hur jobbigt det är och om det inte hade varit för att jag träffade en god vän som varit i samma sits så hade jag säkerligen också hamnat i fällan av att söka bekräftelse för min självkänsla genom sexuella möten med personer.
Men håller ju med om att sex är nice, jäkligt nice

Alfa hane har jag ju ingen lust att vara så det lämnar jag åt någon mer lämpad.
I övrigt...shit va ni hann skriva här då nu får jag försöka komma ikapp :P