2012-11-01, 10:52
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av abstract
Pofiber. Anpassa kvällen käk och laga något med två, tre dl i. Samt ett glas psylliumfrön. Problem solved.
|
Ja tänkte köpa exakt det ikväll
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis
Tror inte du ska behöva vara jätteorolig för att det "är dålig fart" på magen så du ska behöva använda laxerande, eller missförstod jag? Den ska nog klara sig själv. Börja tillsätta fibrer bara.
|
Nej du förstod rätt. Det jag var orolig för. Förra gången jag åt på samma sätt så blev det ett väldigt otrevligt och långvarigt toabesök efter ett par dagar. Undviker gärna det en gång till  Ska äta fibrer ikväll, hoppas det inte är för sent, hehe.
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
@Vicarious: Psylliumfrön är utmärkt. Och inga kalorier.
Går även att göra bra fluff på bara kasein + psylliumfrön + vatten.
|
Ska införskaffas ikväll! Finns på Willys om jag minns rätt.
|
|
|
2012-11-01, 11:02
|
|
Tunnis
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Ja tänkte köpa exakt det ikväll
Nej du förstod rätt. Det jag var orolig för. Förra gången jag åt på samma sätt så blev det ett väldigt otrevligt och långvarigt toabesök efter ett par dagar. Undviker gärna det en gång till  Ska äta fibrer ikväll, hoppas det inte är för sent, hehe.
Ska införskaffas ikväll! Finns på Willys om jag minns rätt.
|
Då skulle jag hellre slängt in en hög fiberrika grönsaker och någonting annat kcalsnålt, men ändå lite matigare än EAA, någon gång ibland. Det bör göra en marginell skillnad på viktnedgången men borde få igång magen lite. Säkert roligare än att äta bajsapåsigpreparat också. 
Men man gör som man vill!
|
|
|
2012-11-01, 11:20
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis
Då skulle jag hellre slängt in en hög fiberrika grönsaker och någonting annat kcalsnålt, men ändå lite matigare än EAA, någon gång ibland. Det bör göra en marginell skillnad på viktnedgången men borde få igång magen lite. Säkert roligare än att äta bajsapåsigpreparat också. 
Men man gör som man vill!
|
Det har du helt rätt i  Jag är nyfiken på Olas artikel i Body.
|
|
|
2012-11-01, 11:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Jag är nyfiken på Olas artikel i Body.
|
Är det något specifikt du undrar över?
|
|
|
2012-11-01, 14:08
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
Är det något specifikt du undrar över?
|
Nej egentligen inte. Men kanske främst resultaten och hur det såg ut innan/efter (om nåt sånt ingår i artikeln) isåfall. Om själva upplägget finns det ju gott om information att hitta i radioavsnittet och den här tråden. Kommer nog bli intressant läsning hursomhelst. Gillade förra artikeln om din bulk.
|
|
|
2012-11-01, 14:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
tack
OK, då kommer du få svar på dina frågor skulle jag tro.
|
|
|
2012-11-01, 16:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Vilket nummer av Body är artikeln med i?
Jag har nog köpt tre nummer av tidningen "i onödan" nu.
|
|
|
2012-11-01, 20:28
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av elArne
Vilket nummer av Body är artikeln med i?
Jag har nog köpt tre nummer av tidningen "i onödan" nu.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
Nej, inte detta nummer heller. Jag har ingen direkt information om eller när det publiceras. Jag kan ju posta i tråden om det blir av.
|
|
|
|
2012-11-09, 15:35
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Vad tror ni om att köra VLCD någon dag i veckan under bulk?
Anledningen till att jag tvekar är att jag inte är säker på det är så vettigt mtp att man ju behöver en positiv energibalans för att kunna lägga på sig vettigt med muskelmassa, och det kanske sträcker sig så långt att underskottet @ VLCD-dagen inverkar negativt på det? Att lägga VLCD-dagen på en vilodag bör dock hjälpa känns det som?
|
|
|
2012-11-09, 16:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
Quick diet complete + whey 80 5 dagar i veckan i ibland 6 dagar i veckan för att äta låga kcal middagar tex sallad med kyckling dagen jag inte bara kör måltidsersättare så kör jag. Galet effektivt har snart gått ner 10kg sen jag började så dvs 3v sen. Haft uppehåll ca 5 dagar från måltidsersättare sen dess med. Styrkan har inte minskat utan snarare ökat så jag känner mig nöjd
|
|
|
2012-11-09, 17:16
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akada
Vad tror ni om att köra VLCD någon dag i veckan under bulk?
Anledningen till att jag tvekar är att jag inte är säker på det är så vettigt mtp att man ju behöver en positiv energibalans för att kunna lägga på sig vettigt med muskelmassa, och det kanske sträcker sig så långt att underskottet @ VLCD-dagen inverkar negativt på det? Att lägga VLCD-dagen på en vilodag bör dock hjälpa känns det som?
|
Jag lekte lite med tanken och prövade några veckor.
Styrkan ökade, bra med ork, dock första passet efter en VLCD dag var lite jobbigt.
Kör hellre på ett litet överskott varje dag skulle jag säga om det är max prestation du är ute efter.
|
|
|
2012-11-09, 21:43
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank
Jag lekte lite med tanken och prövade några veckor.
Styrkan ökade, bra med ork, dock första passet efter en VLCD dag var lite jobbigt.
Kör hellre på ett litet överskott varje dag skulle jag säga om det är max prestation du är ute efter.
|
Som träningsschemat ser ut just nu blir det ytterligare en vilodag efter VLCD-dagen där jag äter normalt, så leverglykogen lär fyllas på då? Och glykogenet som finns i musklerna lär väl inte förbrukas när man tar det lugnt, så jag tror inte att det behöver påverka prestationen alltför mycket?
Anledningen till att jag vill prova det här upplägget är att jag har deffat länge och nu har nått en punkt där jag dels känner att jag är trött på deffandet och dels så har jag nog för lite massa för att fortsätta deffa. Planen var då ursprungligen att bulka (försiktigt) på sedvanligt vis men har börjat fundera på om man kanske kan "lura systemet" på något vis, tror också att jag varit inne på den här tanken tidigare. :p
Då det inte kommer vara jobbigt rent hunger-/energimässigt att köra VLCD en dag i veckan så har jag inget emot det, men det förutsätter ju att det inte sabbar förutsättningarna för att lägga på sig muskelmassa särskilt mycket.
|
|
|
2012-11-19, 22:35
|
|
pilltjam
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Hur jag körde finns i nåt tidigare inlägg. Det är med alla tillskott, körde även V-Max Pump som PWO några dagar.
Menade precis som Rahf säger att man måste isolera sig. Det är väldigt konstigt att bete sig som man gör på en VLCD och man blir stigmatiserad om det kommer ut att man gör det när man ändå är rätt hård, ätstörningsljusen blinkar överallt.
Om du vill gå ner mer sen rekommenderar jag en refeed (2-3 dagars vanligt ätande, nyttig mat, inget crazy) och därefter vanlig deff tills du är nöjd.
|
Varför inte köra på en gång till? Har man nog med fett så borde det väl inte vara några problem?
|
|
|
2012-11-20, 08:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam
Varför inte köra på en gång till? Har man nog med fett så borde det väl inte vara några problem?
|
Jag tror att det blir problem att köra såhär längre än säg, 2v. En vanlig deff är mkt bättre om man ska gå ner mer sen när man kört denna diet än att fortsätta. Även om man supplementerar med mineraler, vitaminer, etc, etc så känns det verkligen att ligga på 600 kcal per dag och allt blir rätt halvdant.
Om man är fet så är man ju det av en anledning också och en quick fix som denna löser ju inte de problemen, men att man inte vet hur mkt man ska äta, vad man ska äta, med mera. Vanlig deff löser de problemen,
|
|
|
2012-11-20, 08:56
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam
|
Klarar du det så kan du prova. Jag fixar det inte. (Sömnproblem och att jag tappar viktvanan.)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:39.
|

|