Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-05, 12:01   #4276
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Bästa igår var instruktören på gerdahallen, han såg så paff ut...
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-05, 12:21   #4277
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Bästa igår var instruktören på gerdahallen, han såg så paff ut...
Ha! Det missade jag! Jag var inte riktigt kontaktbar efter det setet...
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-05, 17:39   #4278
Awesomeous Prime
Registered User

Awesomeous Primes avatar

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Tackar! Det var verkligen inte mycket energi kvar i mig efter det tyngsta böjsetet. Det var ifs marken som tråkig efter böjen... träningsvärken sitter där den ska idag iaf

Jo Lord Mantis gillar jag riktigt mycket, fick hem deras album för några veckor sedan.

Grime var helt okej, men saknar lite melodi i det, volnut var för snabbt för min sludgesmak. Coffinworm var riktigt schysst! Kanske för att det påminde om Lord Mantis!
Hahahahahaha, jo, precis, ta det ja skrev å vänd på mark/böj/böj/mark så blire rätt mera...

tog å stoppa in båda lord mantis-skivorna på min mp3 nu så dagens pass borde bli ypperligt bra!

förstår din tanke om att votnut kanske är lite snabba, i partier är dom dock sludgigt trevliga... men, jag uppskattar iofs även deras kvicka partier så... för mig funkar dom ypperligt...

har du lyssnat nåt på Fistula annars? visserligen inte allt som är mysigt segt å bra, samt en del av deras grejer lite väl "far out" för min del...

charger kanske kan va nåt om man gillar britter som sludge'ar sig...

(abominable iron sloth annars kanske? fast dom är lite väl bög'ta kanske faktiskt nu när ja tänker efter, lite väl "new crap" för å va i min smak egentligen...)

har inte du nå trevliga sludge-tips å kontra med?

Senast redigerad av Awesomeous Prime den 2012-10-05 klockan 17:43.
Awesomeous Prime är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 19:02   #4279
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Awesomeous Prime Visa inlägg
Hahahahahaha, jo, precis, ta det ja skrev å vänd på mark/böj/böj/mark så blire rätt mera...

tog å stoppa in båda lord mantis-skivorna på min mp3 nu så dagens pass borde bli ypperligt bra!

förstår din tanke om att votnut kanske är lite snabba, i partier är dom dock sludgigt trevliga... men, jag uppskattar iofs även deras kvicka partier så... för mig funkar dom ypperligt...

har du lyssnat nåt på Fistula annars? visserligen inte allt som är mysigt segt å bra, samt en del av deras grejer lite väl "far out" för min del...

charger kanske kan va nåt om man gillar britter som sludge'ar sig...

(abominable iron sloth annars kanske? fast dom är lite väl bög'ta kanske faktiskt nu när ja tänker efter, lite väl "new crap" för å va i min smak egentligen...)

har inte du nå trevliga sludge-tips å kontra med?
Fistula har jag inte heller hört, och inte det sistnämnda heller! Du märker säkert att jag är väldigt ny inom sludge genren.... Så några tips får du inte av mig!
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Gammal 2012-10-06, 19:05   #4280
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

2012-10-06

Militärpress:

20 kg x 20

45 kg x 5
55 kg x 5
65 kg x 5

Bänkpress:

20 kg x 20
60 kg x 10
80 kg x 10/10/10/10/10

Latsdrag:

80 kg x 10/10/10/10/10

Baksida axlar i maskinjävel:

55 kg x 10/10/10

Samt lite lättare cable cross och armar.

--------------

Deload... Skönt!
Gammal 2012-10-07, 16:49   #4281
Awesomeous Prime
Registered User

Awesomeous Primes avatar

aaaaaaah!!!!
dat dere deload...

för egen del så brukade jag bli så jävla otaggad på träna öht näre var dags för deload att dom veckorna orkade ja sällan ta mig in i gymmet mer än max 1-2ggr... blev liksom så att när jag inte "fick" köra hårt på 5/3/1 under deloadveckorna så blev de motsatsen å ja blev helt ovilligt inställd till träning alls... vilket är lite konstigt... men men...
du gjorde de ju fint ändå!

jag älskar ju mycket musik som rör sig i/kring sludge-genren så då kommer jag istället med lite fler tips som rör sig i dom kretsarna...

allt med weedeater älskar jag ju, synd bara det inte finns så mycket med dom...(ännu)
http://www.youtube.com/watch?v=9F21xidkqPM

samma med eyehategod, älskar allt dom gjort men finns lite väl lite...
http://www.youtube.com/watch?v=QTNWczKWq1k
dock så vet jag inte, är kanske lite väl "punkigt" för din smak?

Lair of The Minotaur:
http://www.youtube.com/watch?v=SCQyV1EY4QA
dom är väl kanske mer mainstream än vad som helt anses sludge??? inte fan vet jag, jag är ingen genre-nazist, dock är dom roliga/flummiga +sköna låtar...

annars valfritt från Buzzov*en, HailHornet! eller Outlaw Order även Arson Anthem en del... spelas mycket i mina lurar ofta... finns ju en massa trevligt å bra...

men, eyehategod å weedeater är väl något av favoriter som alltid håller för mig...

Annars så är ju Melvins grymma och nån form av grundpelare till större delen av sludge-genren, tycker deras tidiga alster (tidiga EP's, samt tre första skivorna) är det som är bäst å annars så glimmar det till här och där genom större delen av deras grejer...

ptja, sorry för offtopic men musik är ju nästan lika intressant/viktigt som träning...

fan, måste lyxa till det för mig själv nån gång snart nu känner jag å inhandla en serie grippers eller så av nåt märke/stil... köpte på mig en till CoC nyss, en #2.5 men jag vill ju ha masser me grippers... i dagsläget så har jag ju bara CoC #1, 2, 2.5, 3... samt då david hornes VulcanV2 med massa olika fjädrar iofs....

kändes att de var länge sen man har testat en ny gripper tyckte ja nu då ja köpte på mig en ny CoC???? satan va äcklig den va? eller i alla fall denna #2.5 när den var ny tyckte jag var vidrig? är fortfarande rätt "äcklig" å träna med men ja hoppas den blir bättre allt eftersom, som sagt, var länge sen ja testa en ny gripper så minns inte hur de var heller så, hoppas den är som den ska å bara inte "inkörd" ännu...

Senast redigerad av Awesomeous Prime den 2012-10-07 klockan 16:53.
Gammal 2012-10-08, 07:54   #4282
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Awesomeous Prime Visa inlägg
aaaaaaah!!!!
dat dere deload...

för egen del så brukade jag bli så jävla otaggad på träna öht näre var dags för deload att dom veckorna orkade ja sällan ta mig in i gymmet mer än max 1-2ggr... blev liksom så att när jag inte "fick" köra hårt på 5/3/1 under deloadveckorna så blev de motsatsen å ja blev helt ovilligt inställd till träning alls... vilket är lite konstigt... men men...
du gjorde de ju fint ändå!

jag älskar ju mycket musik som rör sig i/kring sludge-genren så då kommer jag istället med lite fler tips som rör sig i dom kretsarna...

allt med weedeater älskar jag ju, synd bara det inte finns så mycket med dom...(ännu)
http://www.youtube.com/watch?v=9F21xidkqPM

samma med eyehategod, älskar allt dom gjort men finns lite väl lite...
http://www.youtube.com/watch?v=QTNWczKWq1k
dock så vet jag inte, är kanske lite väl "punkigt" för din smak?

Lair of The Minotaur:
http://www.youtube.com/watch?v=SCQyV1EY4QA
dom är väl kanske mer mainstream än vad som helt anses sludge??? inte fan vet jag, jag är ingen genre-nazist, dock är dom roliga/flummiga +sköna låtar...

annars valfritt från Buzzov*en, HailHornet! eller Outlaw Order även Arson Anthem en del... spelas mycket i mina lurar ofta... finns ju en massa trevligt å bra...

men, eyehategod å weedeater är väl något av favoriter som alltid håller för mig...

Annars så är ju Melvins grymma och nån form av grundpelare till större delen av sludge-genren, tycker deras tidiga alster (tidiga EP's, samt tre första skivorna) är det som är bäst å annars så glimmar det till här och där genom större delen av deras grejer...

ptja, sorry för offtopic men musik är ju nästan lika intressant/viktigt som träning...

fan, måste lyxa till det för mig själv nån gång snart nu känner jag å inhandla en serie grippers eller så av nåt märke/stil... köpte på mig en till CoC nyss, en #2.5 men jag vill ju ha masser me grippers... i dagsläget så har jag ju bara CoC #1, 2, 2.5, 3... samt då david hornes VulcanV2 med massa olika fjädrar iofs....

kändes att de var länge sen man har testat en ny gripper tyckte ja nu då ja köpte på mig en ny CoC???? satan va äcklig den va? eller i alla fall denna #2.5 när den var ny tyckte jag var vidrig? är fortfarande rätt "äcklig" å träna med men ja hoppas den blir bättre allt eftersom, som sagt, var länge sen ja testa en ny gripper så minns inte hur de var heller så, hoppas den är som den ska å bara inte "inkörd" ännu...
Jag är egentligen likadan med inställningen till träning när det är deload, men det ska göras och så det är bara till att gilla läget! =)

Weedeater gillar jag! Lite rolig beskrivning om sångaren också...

Citat:
Weedeater is a sludge metal band formed in Wilmington, North Carolina in 1997 with members from the recently defunct Buzzov•en. The band has released four full length albums. In April 2007, the band signed on to the Southern Lord record label.

In January 2010, vocalist "Dixie" Dave Collins lost his big toe in an accident involving his "favorite shotgun", causing the recording of their fourth album to stall.[1]
Kanske lite gräs inblandat?

Eyehategod - Gillar musiken, men inte rösten hmm....

Angående grippers så kan du ju kanske ta och skämma bort dig med några python grippers? =)
Gammal 2012-10-08, 19:53   #4283
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

2012-10-08

Marklyft:

10 kg x 20
70 kg x 5

105 kg x 5
130 kg x 5
170 kg x 5

Knäböj:

20 kg x 10
70 kg x 5
110 kg x 10/10/10/10/10

Crunches:

0 kg x 10/10/10/10/10

---------------

Skulle egentligen ha kört på 160 i mark, men orkade inte klydda med viktskivorna. Kände mig ganska stel förövrigt.
Gammal 2012-10-10, 12:15   #4284
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Ojdå! Jag råkade köpa ett par Fat Gripz Extreme... Lär väl få ännu mer dödsångest p.g.a. bristande thickbarstyrka då...
Gammal 2012-10-10, 12:56   #4285
tntballe
Baconanist

tntballes avatar

Reg.datum: Mar 2007
Vad låter klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack............................................. .........klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack?
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 13:14   #4286
NewGripper
Registered User

NewGrippers avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ojdå! Jag råkade köpa ett par Fat Gripz Extreme... Lär väl få ännu mer dödsångest p.g.a. bristande thickbarstyrka då...
Fän va najs! Gått o kikat lite på dem jag också
Berätta vad du gillade dem och om du föredrar dem över vanliga phatisar
Vart köpte du dem btw?
Pinch; Clean 20kg blockweight, 2hpinch 95kg, 2hpinch 100kg.
Wrist; Front sledge choke 10 lbs sledge @ 22", 24", 26".
NewGripper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 13:16   #4287
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tntballe Visa inlägg
Vad låter klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack............................................. .........klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack-klick-klack?
Ett pusselspel på King?

Citat:
Ursprungligen postat av NewGripper Visa inlägg
Fän va najs! Gått o kikat lite på dem jag också
Berätta vad du gillade dem och om du föredrar dem över vanliga phatisar
Vart köpte du dem btw?
Tror nog att jag kommer att avsky dom... =)
Jag beställde dom via Fat Gripz i England.
Gammal 2012-10-10, 13:36   #4288
tntballe
Baconanist

tntballes avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ett pusselspel på King?

Tror nog att jag kommer att avsky dom... =)
Jag beställde dom via Fat Gripz i England.
10-reppare med vardera hand.

Postat via en mobil enhet
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 13:37   #4289
NewGripper
Registered User

NewGrippers avatar

Reg.datum: Jan 2011
Det är ju bara level 6 ?
Röd fjäder = den lättare?
Svart är väl standarden?
Pinch; Clean 20kg blockweight, 2hpinch 95kg, 2hpinch 100kg.
Wrist; Front sledge choke 10 lbs sledge @ 22", 24", 26".
NewGripper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 15:20   #4290
Awesomeous Prime
Registered User

Awesomeous Primes avatar

INtressant med fatgripz extreme???? hur mycket grövre???

jag älskar ju mina fatgripz som satan å använt dem så mycket att det inköpet ju helt klart var ett vettigt inköp där för tusen år sen då dom släpptes...

pythongrippers vore kanske nåt att skämma bort sig med... som du säger... kanske, eller atomgripz har jag sneglat en hel del på...

sen, eyehategod, kan faktiskt förstå dig att du ogillar rösten, det gjorde jag med då det begav sig då jag som ung parvel hörde dem, då sa jag samma sak, älskade direkt musiken (är ju ett evigt fan sen barnsben av allt gammalt black sabbath så inte så konstigt) men inte rösten...
dock tog det inte många lyssningar innan jag älskade även rösten där...men smaken är som baken, smakar julskinka...

andra eventuella musik-tips:
*birds of prey - med låtar med namn som "mangled by mongoloids (ripped apart by the retarded)" och andra liknande så kan man ju inte riktigt gnälla oavsett hur det låter i ens öron...
*scissorfight - rätt ojämt om man ser till vad dom släppt totalt men gillar deras första guaranteed kill riktigt mycket å deras andra balls deep är rätt ok den med...
*beaten back to pure - kanske? mer liksom "groovigt" å sydstatigt kanske...
*alabama thunderpussy - kanske? samma här, lite mer "groovigt" liksom... men detta bandnamnet om inte annat är ju briljant...

EDIT:
TNTballe!!! en vulcan v1?!?!?!?!?
en sån hade vari kul å testa...
ja har ju en V2 sen en liten tid tillbaka som jag verkligen älskar... kör massor med den, briljant!
Sjukt svår å TNSa också... lyckades dock persa på bra i just TNS me min V2+wasp-fjäder igår, pers för både höger å vänster blev de!

Senast redigerad av Awesomeous Prime den 2012-10-10 klockan 15:21.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:01.