2012-09-30, 17:59
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av HookersUnited
Jo. Som jag skrev i journalen försämras spliten i samma takt som vikten ökar.
Anekdot.
Mammas kusin berättade att när han var 14-15 hade han och en kompis köpt hem en skivstång till byn, de hade stått ute och kört marklyft med 100 kg. Hans pappa (erkänt stark) kom hem från skogen, tog plats vid stången och skickade upp den på raka armar. "Det är bra att ni tränar pojkar".
Nu har jag lite bättre förståelse för hur stark gubben var.
|
Lite teknikträning skulle nog kunna vara på plats. Ingen bra tyngdlyftare som tränar där?
Du har styrka för en bra bit mer, läs 15-20 till, med bättre stötteknik.
Stark gubbe
|
|
|
2012-09-30, 18:17
|
|
Fetare än Jesus
Reg.datum: Mar 2003
|
Tyvärr inte. Ironiskt nog tränade jag nästan tre år på Gammlia i Umeå där det finns en aktiv klubb. Men då var inte intresset för lyften lika stort.
Jo, han var stabil även mot ålderns höst. Har aldrig stött på någon med köttigare händer.
|
|
|
2012-09-30, 18:18
|
|
My boobs are Ok
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Mycket bra tävling och arrangemanget var bättre än vad jag förväntat mig. LAK fixade biffen!
|
Mer PR innan tävlingen hade nog vart bra (typ lite affischer och någon skylt att det pågår NM tyngdlyftning ->).
Kul att se lite bra (i svenska ögon mätt) lyftning, kul också att publiken var med på noterna.
|
|
|
2012-09-30, 20:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
|
2012-10-01, 12:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Tips på tejp för tummarna?
Jag kör på Leukoplast som är en 1,25cm bred men om ni har något bättre tips så shoot!
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
|
|
|
|
2012-10-01, 12:30
|
|
|
Kör utan tejp och var en man  Är det främst för rycken?
|
|
|
2012-10-01, 12:31
|
|
Nambla-SYD
|
Testa o vänj av dig att köra med tejp om möjligt, annars är det väll Leukoplast de flesta kör med?
Testade en del med billig sportstejp men tyckte inte klistret var bra utan det bara rullade ihop sig vid leden i fingret.
|
|
|
2012-10-01, 12:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Kör utan tejp och var en man  Är det främst för rycken?
|
Haha, jo jag har börjat köra utan tejp men misstänker att jag kommer att behöva tejp när jag kommer upp lite högre i vikterna.
Främst för draget i stöt just nu, händer att jag kör utan remmar i ryck/stötdrag också och kan behöva stärka upp tummarna då
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
|
|
|
|
2012-10-01, 12:34
|
|
|
I vanliga vändningar och stötar borde la du klara dig utan tejp? Vid stötdrag kör med remmar och vid ryck så mycket utan remmar du kan, men använd remmar om det gör lite för ont
|
|
|
2012-10-01, 14:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Kör med coachtejp. Lätt att dela på mitten för att göra smalare remsor av.
Att klämma ur sig att man inte behöver använda tejp är bara att bevisa att man aldrig tränat ordentligt.
|
|
|
2012-10-01, 14:12
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av LkpgOL
Att klämma ur sig att man inte behöver använda tejp är bara att bevisa att man aldrig tränat ordentligt.
|
I mitt fall innebär det att jag är alldeles för svag än så länge
När man kör 5:or i ryck/stötdrag blir det lite småjobbigt dock.
EDIT: Provade coachtejp, tyckte den gled av alldeles för lätt, räckte mer ett lyft så lossnade den.
|
|
|
|
2012-10-01, 14:27
|
|
|
Citat:
|
jag körde varje dag i flera månader, jag använde aldrig tejp, använde endast remmar till när jag körde ryck. Vid stötdrag använder man givetvis också remmar.
|
|
|
2012-10-01, 16:00
|
|
Nambla-SYD
|
Citat:
|
Har upplevt att folk med korta tummar måste tejpa mer än en snubbe men lång tumme. Har man vant sig att lyfta utan tejp så klarar man det bra, men då får man räkna med att man ibland måste bruka remmar vid drag, hängande lyft osv.
|
|
|
2012-10-02, 06:58
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence
I mitt fall innebär det att jag är alldeles för svag än så länge
När man kör 5:or i ryck/stötdrag blir det lite småjobbigt dock.
EDIT: Provade coachtejp, tyckte den gled av alldeles för lätt, räckte mer ett lyft så lossnade den.
|
Ja om du nu tänker köra 5:or i drag så är det remmar som gäller inte tejp. Tänker du köra drag som greppträning så håll nere repsen och tunga vikter i stället.
Antingen fick du tag i väldigt dålig tejp eller så låste du inte tejpen med sig själv. Lite svårt att förklara i text hur man tejpar en tumme bra.
|
|
|
2012-10-02, 07:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
jag körde varje dag i flera månader, jag använde aldrig tejp, använde endast remmar till när jag körde ryck. Vid stötdrag använder man givetvis också remmar.
|
Jag var där och såg dig träna.
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas W
Har upplevt att folk med korta tummar måste tejpa mer än en snubbe men lång tumme. Har man vant sig att lyfta utan tejp så klarar man det bra, men då får man räkna med att man ibland måste bruka remmar vid drag, hängande lyft osv.
|
Också upplevt att folk med korta tummar tejpar mer. Men tror det mer handlar om att få bättre tumlås, att inte fingrarna glider av tummen i låset. Om man klarar att träna utan tejp är väll det bra, men att inte tejpa om man behöver är enligt mig bara dummt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:59.
|

|