Skönt att man inte är ensam i alla fall. Jag började nästan fundera på om det var mig det var fel på.
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Paprika är underbar. Soundtracket. Storyn. Gnnn. Det är ju inte för inget folk pratade om att Inception var inspirerad av Paprika.
+9000!
Du verkar ha bra filmsmak. Eller i alla fall en smak som stämmer bra överens med min egen.
Citat:
Ursprungligen postat av <Mike>
Är ett fan av annorlunda och vrickade filmer generellt (och tycker om anime), men Paprika blev lite för mycket. För krystat imo. 5/10.
Jag var lite tveksam första gången jag såg den men då var det för att jag hade gjort annat samtidigt som jag tittade så jag hängde inte med riktigt. Andra gången (och alla gånger där efter) jag såg den älskade jag den från början till slut.
Skön söndagsrulle om en kille som upplever alla sina möjliga vägar hans liv skulle tagit beroende på olika beslut. Han kommer ihåg alla och han har även upplevt allihopa. Lätt filosofisk och med vackert foto emellanåt. Kändes som 3 timmar, men var 1.40nånting.
Jag gillar sånt här.
Greenberg.. jag vet inte vad det är med den filmen men den är lite mysig. En bra film att se när man är sjuk eller trött. Älskar iof Ben stiller filmer.
Hur förutsägbar den var kanske hänger ihop med att du har sett flera andra filmer som utspelar sig lite senare i samma universum..
Tyckte den var bra, trots Rapace.
En annan sak är just under vilka former man tittar på en film. Läste lite tidigare om någon som tittade på sin datorskärm (med förmodade datorhögtalare eller hörlurar) och flera som tittade på en halvtimme i taget el. likn. D.v.s. ganska långt ifrån hur det var tänkt att filmen skulle upplevas och då är det inte konstigt att uppelvelsen/intrycket och betyget blir därefter.
Senast redigerad av D Andersson den 2012-09-26 klockan 15:07.
Hur förutsägbar den var kanske hänger ihop med att du har sett flera andra filmer som utspelar sig lite senare i samma universum..
Tyckte den var bra, trots Rapace.
En annan sak är just under vilka former man tittar på en film. Läste lite tidigare om någon som tittade på sin datorskärm (med förmodade datorhögtalare eller hörlurar) och flera som tittade på en halvtimme i taget el. likn. D.v.s. ganska långt ifrån hur det var tänkt att filmen skulle upplevas och då är det inte konstigt att uppelvelsen/intrycket och betyget blir därefter.
Knappast. En film som bara är bra på bio eller 100" projektor är inte en bra film.
Knappast. En film som bara är bra på bio eller 100" projektor är inte en bra film.
Det jag menade var hur långtifrån den upplevelse filmskaparen tänkt man befinner sig.
Men även det du säger gäller ju för många filmer som bivit stora just för att de introducerat banbrytande specialeffekter, eller filmer med storslagna scener/foto i allmänhet (som blir något helt annat på en 22" datorskärm och med låg ljudvolym), eller filmer som bygger på att man sugs in i/bygger upp en viss stämning med ljudeffekter, musik etc. Gäller många skräckfilmer t.ex. (vissa skulle säga alla filmer) Så, jo.
Senast redigerad av D Andersson den 2012-09-26 klockan 17:27.
Håller med D Andersson faktiskt. En exempelfilm är Battleship. Högst medioker story och stundtals outhärdligt skådespeleri, men tack vare grym bild+ljud och mycket action där detta kom till sin rätt så blir slutbetyget betydligt högre än den egentligen(?) förtjänar.
Jag håller med kalle, en film blir inte bra bara för att den är häftig, prometheus är ett utmärkt exempel, asgrymma effekter, godis för ögona, dålig handling, dialog och karaktärer.
Sevärd? Definitivt.
Bra film? Mjae.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Men blev det en bra film då? Eller blev det en film med häftiga effekter och schysst ljud?
Alla betygsätter filmer på sitt eget vis, så det är alltid nästan omöjligt att diskutera film med olika människor. Alla har olika åsikter som vanligt.
Det beror på vad du menar med "bra". En förhöjd upplevelse, där cinematografi, effekter och ljud kommer till sin rätt? Ja. En bättre story, skådespeleri och mer intellektuell stimulans? Nej.
Det finns en anledning till att vi föredrar att titta på film i 1080p+ på större skärmar, och inte en sönderkopierad VHS på en hotell-tv från 70-talet. .
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-09-26 klockan 18:45.