Årets bisarraste träningspass!
Tackvare den där jä..a Jonas och hans fyrbenta raket!
Det är nog inte så blött sa han och sen begav vi oss ut i Sandsjöbacka
Underbar träningsform att få springa över stock och sten. Om det inte vore för knädjupt vatten och ilskna kor förstås...
Det var väldigt lerigt och ännu lerigare på vissa partier så man fick vara väldigt försiktig så man inte halkade. Vi klarade oss med nöd och näppe från sådana fadäser. Den enda gången som någon av oss låg ner var när Jonas brottades med en enorm ko!
Jag som är lite oförtjust (läs rädd)i stora djur har aldrig gillat att gå mitt bland dem. Nu hade vi inget val.
När en av de största plötsligt börjar närma sig oss med bestämda steg och stirrig blick kändes det obehagligt. Den var ute efter Sia och Jonas försökte hålla undan den. Nog för att han är stark men där hade han ingen chans. Han och Sia sprang sedan iväg och lämnade mig kvar bland de blodtörstiga bestarna
Nåja, det var väl en slags upplevelse det med. Annars så var det dåligt med andra motionärer ute på leden. Bara massa svamp-plockare och korvätande barnfamiljer.
När jag tänkte mig ett sista långpass inför Liding-Loppet så var det INTE ett sånt här pass
Tid: 1:48:45 (8:20 tempo)
Sträcka: 14,25km
Snittpuls: 150Bpm
Maxpuls: 177Bpm Vet inte om det var vid ko-attacken eller när vi spurtade upp till toppen