Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-01, 20:29   #16
Nutrid
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Sånt här gör mig så jävla lack att jag inte ens kan uttrycka det i ord..

Så satans less på all avundsjuka i ALLA dess former. Kan folk för en _JÄVLA_ gångs skull GLÄDJAS åt att någon annan sysslar med något som gör att den personen mår bra. Det är ju det hela livet handlar om - att leva.

Fyfan
Nutrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 20:30   #17
Kotten
Registered User

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Har hon själv barn och är slapp, fet, ful, otränad och är så massiv att det blir tidvatten i din kaffekopp när hon är i samma rum som du?

Om ja på minst 2 av ovanstående alternativ så säger det sig självt varför hon irriterar sig på att du klarar av att hålla dig i form.
Både hon och hennes man har försökt gå ner i vikt och börjat träna hårt flera gånger, pulver dieter och allt vad det är. När jag började igen att styrketräna ville han att vi skulle träna ihop, han började överdriva vikterna eftersom jag ökade så fort i början och han klarade inte av att vara svagare, slutade med att det aldrig vart något pass ( kunde inte fortsätta överdriva för det vart för öppenbart) och han " skadade" sig i axel och la ner styrketräningen (detta var 4 år sedan) och började springa istället, som oxå varade ett tag. Jag har fortsatt och ökat hela tiden. Om det har med saken att göra vet jag inte. Men varför skulle hon bry sig om det

Men nu handlade det inte bara om just vad hon sa utan allmänt. Kan sägas att hon har en son som har 2 små barn och han ligger ute jobb hela veckorna
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 20:30   #18
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Jag har aldrig varit med om det. Men jag brukar ju överhuvudtaget inte göra mig till offer heller.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 20:31   #19
Gabriel Forslund
Registered User

Gabriel Forslunds avatar

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Kotten Visa inlägg
Folk kan prata om sin löpning, hockeyträning, kläder,barn eller vad nu deras intresse är. Men när det kommer till just Styrketräningen, man pratar om sina ökningar, att det går bra etc, då stör sig folk och man skryter verkar det som. Men om någon säger att jag spelade match igår, gick skitbra, orkade springa hur mycket som helst. Eller jag fick det där jobbet som 100st sökte, fan vad glad jag är. Då är det oki. Eller att man pratar om att man mår dåligt, sina psykiska problem etc, det är oki. Men just när det kommer till gymmande så skryter man bara om man pratar om att man blivit starkare, klarat den vikten tex,för då är man en gymtönt som tror att man är något. Rörig text, men ni fattar. Märkt det här fenomenet allt för mycket nu för att det ska vara en slump.

Igår fick jag tex en kommentar på jobbet att jag kanske borde ta hand om mitt barn och familj istället för att träna så mycket. 1 Timme om dagen är inte så farligt sa jag, hon tyckte att jag tänker för mycket på mig själv. Grejen är att personen känner knappt mig och har inte en aning om mitt liv och vad jag gör, förutom att jag just går på gymmet.
Har du något behov av att hävda dig och få dig själv att framstå som någon typ av alfa-hane på jobbet när du skryter om vad du kan lyfta i bänkpress?
Gabriel Forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 20:33   #20
Kotten
Registered User

Folk lägger upp sina filmer på FB där dom åker i sina nya båtar, skit häftigt tycker folk, eller vad det nu är för film. Jag var nöjd med 15 reps på 120 i bänk, slängde upp den. Inte en kommentar förutom från dom närmaste . Det enda man får höra är snack om att man är dopad, tar olika saker. Man får höra från någon som hört från någon etc
Gammal 2012-09-01, 20:34   #21
Kotten
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Forslund Visa inlägg
Har du något behov av att hävda dig och få dig själv att framstå som någon typ av alfa-hane på jobbet när du skryter om vad du kan lyfta i bänkpress?
Jag pratade med en arbetskollega om att jag funderade på PT utbildning, vi snackade lite allmänt. Hon var inte ens med i konversationen. Pratar bara träning på jobbet med dom närmaste, men det är bara allmänt prat, folk undrar hur jag gör och vill att jag ska hjälpa dom etc
Gammal 2012-09-01, 20:36   #22
Kotten
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Jag har aldrig varit med om det. Men jag brukar ju överhuvudtaget inte göra mig till offer heller.
Det behöver man inte, är man hyfsat stark, ser hyfsat stor ut blir man oftast ett offer utan att man gör något. Om så bakom ryggen
Gammal 2012-09-01, 20:38   #23
Tyrwing
Registered User

Tyrwings avatar

Reg.datum: Dec 2011
Folk är väldigt aviga till styrketräning som går bortom den sedvanliga, dvs, gå på ett flashigt gym med silverhantlar och femtontusen olika kurser med flingpaketscertifikat PTs.
Men eftersom du som tränar lite vettigt får resultat, vilket dessa tröga individer INTE får trots år av motvilliga perioder där man släpar sig till gymmet resulterar det i dessa reaktioner.
Eftersom det kräver minsta lilla ansträngning, du rubbar hennes lilla slappa, feta, otränade tillvaro som endast aktiveras av en 15 min lång promenad efter kaffe & fika på söndagen.
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
... givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
Tyrwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 20:44   #24
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Både hon och hennes man har försökt gå ner i vikt och börjat träna hårt flera gånger, pulver dieter och allt vad det är. När jag började igen att styrketräna ville han att vi skulle träna ihop, han började överdriva vikterna eftersom jag ökade så fort i början och han klarade inte av att vara svagare, slutade med att det aldrig vart något pass ( kunde inte fortsätta överdriva för det vart för öppenbart) och han " skadade" sig i axel och la ner styrketräningen (detta var 4 år sedan) och började springa istället, som oxå varade ett tag. Jag har fortsatt och ökat hela tiden. Om det har med saken att göra vet jag inte. Men varför skulle hon bry sig om det

Men nu handlade det inte bara om just vad hon sa utan allmänt. Kan sägas att hon har en son som har 2 små barn och han ligger ute jobb hela veckorna
Ja där har vi det

Barn tidigt, påföljande kroppsligt förfall med övervikt, åstadkommit noll i livet (förutom en lyckad reproduktion och eventuellt tagit studenten) men har mage att ha åsikter om folk som vill mer än så. Snälla säg att hon röker också så har du uppfyllt alla mina fördomar på en och samma gång!
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 20:44   #25
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Det behöver man inte, är man hyfsat stark, ser hyfsat stor ut blir man oftast ett offer utan att man gör något. Om så bakom ryggen
Det är just det där som är att göra sig till ett offer. Inget fel i det, om man nu gillar att slösa energi på det.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 20:45   #26
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Det här fenomenet är så vanligt att det nog får betraktas som allmänmänskligt. Specifikt svenskt är det definitivt inte (möjligen är det svenska att skylla allt på att man/vi/de är just svenskar).

Angående tjejer som lägger upp 100 duckfacebilder så är det ju inte direkt som att de hyllas för det, varken privat (refereras frekvent till som pinsamt och uppmärksamhetssökande, ffa bakom ryggen på personen) eller i den offentliga debatten, så den jämförelsen var väl inte riktigt så lysande.

Angående respons så är man aldrig skyldig att förklara sig, vilket man kan markera. Däremot kommer ett vredesutbrott komplett med hulkförvandling mest att få dig att framstå som en obalanserad idiot. En markering till den som förtjänar det, men en behärskad. Kan du behålla lugn och artighet kommer du dessutom att plocka poäng hos eventuella omkringstående på ett helt annat sätt än om du börjar rasa. Att be folk fara åt helvete är t.ex. inte den bästa första reaktionen.
Nu är inte min observation någon slags jordlig konsensus; men jag vill säga att detta inte förekommer i närheten lika ofta i USA. Det blir ett svenskt fenomen när man tar emot dessa onödiga kommentarer, inte besvarar det på något sätt, och sen bearbetar bort irritationen i sitt eget huvud eller genom att gnälla för bekanta.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 20:53   #27
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Det är just det där som är att göra sig till ett offer. Inget fel i det, om man nu gillar att slösa energi på det.
Varför ska detta behöva innebära att man blir ett offer jämförelsevis med de andra sakerna, då?
Gammal 2012-09-01, 20:54   #28
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Frågan du borde ställa dig är varför du inte vände henne över knät och smiskade henne som en liten sälunge.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 21:03   #29
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Reg.datum: Aug 2008
Att bli anklagad för att inte ta tillräckligt hand om sitt barn är en mycket grov förolämpning och det blir inte mindre irriterande när det bara grundar sig i att kvinnan som sade det är bitter över att själv ha degenererats till ett paddogram. Nu är stunden förbi, men upprepas en liknande situation måste du förgöra henne. Sådana människor ska inte komma undan utan tryckas till verbalt, hårt och skoningslöst. Gärna med kvardröjande dåligt mående en kortare eller längre tid där hon känner sig direkt obekväm i din närhet. Jag blir förbannad över sånt här, känner själv hur pulsen stiger när jag sätter mig in i din situation. Hur vågar hon?
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 21:03   #30
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Jag har fått frågan om jag hinner med min son, om jag hinner NJUTA av livet, påpekanden om att jag duger som jag är, om jag så nyser så får jag höra - inte "prosit" utan "nu ska du INTE iväg och träna, det vet du!!" etc etc i all oändlighet och kunde inte bry mig mindre. Det är ju bara ett tecken på att personen inte fattat.

Tid på gymet är inte ett stort svart magiskt hål som slukar allt annat. Det är en helig timme som ger ork, lust o glädje dygnets övriga. Jag ser inte på tv, går inte ut och festar, sitter sällan och nöter soffor på fik. Och jag skiter i när folk gör sånt, eller va sjutton det är folk gör. För vi har det ju rätt bra, vi tränande människor! Kommer leva gladare, längre liv, trist för dem som inte fattat men jag orkar faktiskt inte vara den som förklarar för dem som inte känner som jag.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:27.