Jag startade!
Hade länge sett fram emot det här tillfället med skräckblandad förtjusning. Distanserna är inget problem utan det var att allt skulle klaffa utrustningsmässigt, följa reglerna och dessutom simma i en äcklig å.
20min innan start fick vi reda på att vattenprovet som gjordes förra veckan inte hade visat okej. Vattnet var alltså en hälsorisk
Om man ville så kunde man hoppa över simmomentet och starta direkt med cyklingen. Men det var nog ingen som tog det alternativet utan vi chansade alla på att morgonens regn skulle göra vattnet bättre.
På tal om morgonens regn. Jag cyklade ner till starten (13km) i regn och var ordentligt blöt med över 1timme kvar till start. Ändå hade jag regnjacka, regnbyxor och skoskydd på mig hela vägen.
Väl på plats var det lite oorganiserat men inte så farligt eftersom arrangörerna var nybörjare och det här var en pilottävling för kommande år.
Flera andra deltagare kom fram till mig och frågade hur man skulle göra med strumpor, nummerlapp, chip och sånt för de tyckte jag såg ut som en sån varit med förr.
Det tog jag som en komplimang och försökte hjälpa dem så gott det gick
55st anmälda totalt och det var en rejäl blandning på deltagarna. Det var allt mellan en kille som var anmäld som en del av hans Svensexa och deltagare som Martin Flinta med sällskap.
Mer om hur det gick i loppet kommer vid ett senare tillfälle