Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Hoppas såklart du har rätt. Men jag är fortfarande helt orörlig med smärta hela tiden så det känns inte så lindrigt.
Fothandskar var aldrig aktuellt för mig då jag tycker de ser förjävliga ut och verkar skydda fötterna dåligt. Trail Glove ser ut som skor och känns som skor.
Med dagens erfarenhet så tror jag inte du ska börja med att köpa dig ett par framfotaskor före du fått ordning på alla dina problem.
Man måste vänja sig VÄLDIGT försiktigt och du har inte de tendenserna när du gör saker 
Hoppas du förstår vad jag menar!?!
|
Har du lika ont idag med, så är det högst sannolikt att du behöver uppsöka vård iaf, vilket lär resultera i antiinflammatoriskt eller liknande. Vill du tjura o skippa vården så finns det ju att köpa på apoteket med receptfritt typ voltarenstuk, men det kanske är klokt o ta reda på vad det är hos en vettig läkare. Så farligt är det trots allt inte att besöka män i vita rockar (tänk om man kunde leva som man lär).
Angående framfotalöpning så är jag nyfiken på om det inte är just det som skulle underlätta mina skador. Jag förstår vad du menar och jag har nog inte tänkt gå "all in", men när jag spurtar så går jag upp på framfotalöpning och det känns så förbaskat mycket skönare i kroppen överlag. Jag tycker dock det är svårt att springa framfotalöpning med vanliga joggingskor för jag får överdriva fotvinkeln liksom och det känns inte naturligt.
Skulle som sagt vara intressant o testa o se, jag är lite inne på trail gloves, typ merells eller så.. en tusing, men kunde vara värt att testa. Googlar man på det så hittar man trots allt folk med liknande knäproblem som mig själv som hävdar att de fick mycket mindre problem och skador när de väl fått in framfotalöpningen. Just nu har jag trots allt inga mål längre, de två kommande tävlingarna nu kommer gå rakt åt helvete ändå.