Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-25, 10:06   #2491
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Jag tycker normalt att det är kul och skönt att vara ute och ro. Men när det regnar hela tiden så försvinner allt det roliga.

Inte fick vi någon fisk heller men det var av mindre betydelse. Det viktigaste var att få lite ensamtid med en av grabbarna. Han frös dock väldigt mycket så vi var ute en väldigt kort stund.

Har ingen träningsvärk eller så i vaderna/fötterna så det skulle nog kunna gå att springa. Men tiden är väldigt knapp idag och just nu regnar det rejält ute

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 20:43   #2492
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jag tycker normalt att det är kul och skönt att vara ute och ro. Men när det regnar hela tiden så försvinner allt det roliga.

Inte fick vi någon fisk heller men det var av mindre betydelse. Det viktigaste var att få lite ensamtid med en av grabbarna. Han frös dock väldigt mycket så vi var ute en väldigt kort stund.

Har ingen träningsvärk eller så i vaderna/fötterna så det skulle nog kunna gå att springa. Men tiden är väldigt knapp idag och just nu regnar det rejält ute
Ja usch vilken skitsommar vi verkar ha fått. Hoppas verkligen vi får lite fint väder framöver så att du och grabbarna kan ut och fiska under trevligare förutsättningar!
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 12:49   #2493
944RS
Musklig

944RSs avatar

Ajajaj!! Tror inte det är sant. Nu har jag plötsligt så ont i min ena vad att jag knappt kan förflytta mig!
Jag passade på att ta på mig mina nya skor eftersom vädret äntligen var bra. Joggade på framfoten lungt och försiktigt på grusvägen i ynka 11min innan jag bytte om till vanliga löparskor och fortsatte ut på grusvägen. Efter ytterligare 11min och bara 300m hemifrån så högg det till rejält i högra vaden mitt i en uppförsbacke. Blev ståendes och hade riktigt svårt att ta mig vidare.
Nu har det gått 3timmar och det känns fortfarande inte bättre

Gammal 2012-06-26, 12:59   #2494
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Bajs!
Bristning?
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 13:26   #2495
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman Visa inlägg
Bajs!
Bristning?
Eftersom det inte var någon kraftig eller konstig rörelse så är det nog en överansträngnings bristning. Ingen förvarning mer än att de självklart var lite ansträngda efter framfotalöpningen.

Gammal 2012-06-26, 13:36   #2496
Everest
Registered User

Everests avatar

Reg.datum: Feb 2003
Liknar känslan när jag fick min bristning i vaden. Väntade alldeles för länge (och det blev inte bättre) innan jag gick till läkare med det. Fick Tradil 400mg utskrivet och det i kombination med två veckors löpvila gjorde att det försvann

http://markushagberg.com/wordpress/
Everest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 13:43   #2497
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
aj aj krya på dig, måla inte fan på väggen heller, det kan vara en mild överanstränging från det nya löparsteget och kroppen som sa ifrån bara.

Hur kändes det annars att springa i trail gloves?
Jag väljer medan sådana som fortfarande ser ut som skor, kontra fothandskar där man ska trä in tårna..

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 17:03   #2498
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Everest Visa inlägg
Liknar känslan när jag fick min bristning i vaden. Väntade alldeles för länge (och det blev inte bättre) innan jag gick till läkare med det. Fick Tradil 400mg utskrivet och det i kombination med två veckors löpvila gjorde att det försvann
Tog du kontakt med vanlig vårdcentral? Jag är så sjukt dålig på vad man kan/ska/bör göra...

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
aj aj krya på dig, måla inte fan på väggen heller, det kan vara en mild överanstränging från det nya löparsteget och kroppen som sa ifrån bara.

Hur kändes det annars att springa i trail gloves?
Jag väljer medan sådana som fortfarande ser ut som skor, kontra fothandskar där man ska trä in tårna..
Hoppas såklart du har rätt. Men jag är fortfarande helt orörlig med smärta hela tiden så det känns inte så lindrigt.
Fothandskar var aldrig aktuellt för mig då jag tycker de ser förjävliga ut och verkar skydda fötterna dåligt. Trail Glove ser ut som skor och känns som skor.

Med dagens erfarenhet så tror jag inte du ska börja med att köpa dig ett par framfotaskor före du fått ordning på alla dina problem.
Man måste vänja sig VÄLDIGT försiktigt och du har inte de tendenserna när du gör saker
Hoppas du förstår vad jag menar!?!

Gammal 2012-06-26, 19:04   #2499
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Usch då, det var tråkigt att höra. Hoppas du repar dig snabbt!
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-27, 09:29   #2500
Everest
Registered User

Everests avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Tog du kontakt med vanlig vårdcentral? Jag är så sjukt dålig på vad man kan/ska/bör göra...
Jepp, vårdcentral. Fick rekommendationer om en läkare som var väldigt kunnig inom idrottsskador.

http://markushagberg.com/wordpress/
Everest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-27, 11:09   #2501
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Hoppas såklart du har rätt. Men jag är fortfarande helt orörlig med smärta hela tiden så det känns inte så lindrigt.
Fothandskar var aldrig aktuellt för mig då jag tycker de ser förjävliga ut och verkar skydda fötterna dåligt. Trail Glove ser ut som skor och känns som skor.

Med dagens erfarenhet så tror jag inte du ska börja med att köpa dig ett par framfotaskor före du fått ordning på alla dina problem.
Man måste vänja sig VÄLDIGT försiktigt och du har inte de tendenserna när du gör saker
Hoppas du förstår vad jag menar!?!
Har du lika ont idag med, så är det högst sannolikt att du behöver uppsöka vård iaf, vilket lär resultera i antiinflammatoriskt eller liknande. Vill du tjura o skippa vården så finns det ju att köpa på apoteket med receptfritt typ voltarenstuk, men det kanske är klokt o ta reda på vad det är hos en vettig läkare. Så farligt är det trots allt inte att besöka män i vita rockar (tänk om man kunde leva som man lär).

Angående framfotalöpning så är jag nyfiken på om det inte är just det som skulle underlätta mina skador. Jag förstår vad du menar och jag har nog inte tänkt gå "all in", men när jag spurtar så går jag upp på framfotalöpning och det känns så förbaskat mycket skönare i kroppen överlag. Jag tycker dock det är svårt att springa framfotalöpning med vanliga joggingskor för jag får överdriva fotvinkeln liksom och det känns inte naturligt.

Skulle som sagt vara intressant o testa o se, jag är lite inne på trail gloves, typ merells eller så.. en tusing, men kunde vara värt att testa. Googlar man på det så hittar man trots allt folk med liknande knäproblem som mig själv som hävdar att de fick mycket mindre problem och skador när de väl fått in framfotalöpningen. Just nu har jag trots allt inga mål längre, de två kommande tävlingarna nu kommer gå rakt åt helvete ändå.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-27, 14:06   #2502
944RS
Musklig

944RSs avatar

Det känns bättre idag. Jag kan förflytta mig hyffsat även om jag haltar ganska ordentligt.
Nu har jag även fått träningsvärk i den andra vaden så man får väl erkänna att även 11min framfotalöpning kan bli förmycket...

Eftersom jag inte har något att jämföra med vet jag inte hur bra mina Trail Glove är, men nog blir löpsteget annorlunda iallafall. Köpte dem för 800kr på sportamore.se

Gammal 2012-06-27, 14:09   #2503
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Börja med kortare rundor och istället mer ofta. Jag satte igång med 2 min x 5 med 1 min promenad mellan, varje dag i en vecka, sedan ökade till 3 minuter, 4 minuter, osv.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-27, 19:16   #2504
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Börja med kortare rundor och istället mer ofta. Jag satte igång med 2 min x 5 med 1 min promenad mellan, varje dag i en vecka, sedan ökade till 3 minuter, 4 minuter, osv.
Jag sprang bara 5 & 6min första gångerna så jag trodde faktiskt inte att 11min skulle bli förmycket.
När jag väl börjar om igen så kommer det bli extremt försiktigt.

Nu på kvällen känns vaden ännu bättre så det går verkligen åt rätt håll. Läste att man kunde använda kylpåse och kyla ner skadan 15min 4-6ggr/dag de 2första dagarna så det har jag nu gjort. Väntar med stretch lite till.

Gammal 2012-06-28, 20:46   #2505
944RS
Musklig

944RSs avatar

Med trasiga ben får man ta bilen till gymmet och träna lite styrka. Blev ett kortare pass för rygg & biceps idag och så får vi se vad jag hittar på nästa gång.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.