okej ruggigt starkt ändå! vad väger han och vad tar han i böj och bänk?
Lars väger idag någonstans mellan 116-120 kg skulle jag gissa på (och jag hoppas att jag inte säger fel).. och i bänken (som är hans svaga sida) så tar han 200 kg+, och i böjen så vet han faktiskt inte riktigt. Han brukar inte köra så otroligt tungt på knäböjen, men han är RIKTIGT stark i benen kan jag bara säga! Jag menar, för inte så jätte längesen så kunde han högreppa på 240 kg i knäböjen (flera set).. så ni kan förstå att han är väldigt stark för att vara en kroppsbyggare (samt inte tränar för någon kraftsport) och kan säkerligen komma upp i riktigt tunga vikter i knäböjen!
Senast redigerad av AliSultan den 2012-04-28 klockan 13:49.
Igår var det knäböjar som gällde (mer exakt "box squats"), och trots att jag kände mig taggad i början, så blev det inget flyt under passet. Allting kändes bara segt och fokuset började att försvinna när jag närmade mig de stora vikterna. Jag inser nu att mentalt sett så var jag inte alls redo för ett sådant pass. Ifall jag hade med mig sällskap (jag körde ensam), så hade jag kanske lyckats hålla fokuset ännu bättre och på så sätt prestera ännu högre!
I alla fall, passet såg ut som följande:
Box Squats
- 50 kg (1x5)
- 70 kg (1x5)
- 90 kg (1x5)
- 110 kg (1x5)
- 130 kg (1x5)
- 150 kg (1x5)
- 170 kg (1x5)
- 190 kg (1x3)
- 200 kg (1x2)
- 215 kg (1x2)
- 225 kg (1x1)
- 235 kg (1x1)
- 245 kg (1x1)
- 250 kg (1x1)
Jag känner att jag ligger efter i fasen vad gäller knäböjarna, så nu måste jag verkligen lägga i en högre växel för att komma ikapp... det är ju i princip bara tre veckor kvar tills serie 2!
Ja... idag var det bänk som gällde! Jag gick direkt till bänkpressen och började värma upp tills jag nådde "dagens vikter".
Bänkpress:
- 50 kg (1x8)
- 70 kg (1x8)
- 90 kg (1x8)
- 110 kg (1x4)
- 125 kg (1x3)
- 140 kg (1x2)
- 150 kg (4x2)
Passet gick helt okej, och jag är relativt nöjd med bänkpressen hittills. Sen så hade vi lite cirkus på gymmet, och då testade jag för första gången knäböjar utan att använda händerna... och ja, det gick jätte bra (trots att det var lite svårt med balansen)! Se klippet...
Ja... jag var ganska trött idag när jag kom hem ifrån jobbet, så jag sov i några timmar innan jag drog till gymmet. Detta ledde till att jag inte fick i mig så mycket mat som jag hade önskat, eftersom jag inte brukar ha någon större aptit när jag vaknar.
Det blev i alla fall ett bra pass idag (fredag kväll), där det blev knäböjar med mycket teknik- och uthållighetsträning! Jag började att värma upp ordentligt med att högreppa på 50 kg (för att få fram ledvätskan i knänen). Ännu en gång så koncentrerade jag mig till 100% på tekniken för varje set jag körde.
Passet såg ut som följande:
- 50 kg (3x20+)
- 70 kg (1x4)
- 90 kg (1x4)
- 110 kg (1x4)
- 130 kg (1x4)
- 150 kg (1x2)
- 170 kg (1x2)
- 180 kg (1x1)
- 190 kg (1x1)
Jag känner att jag börjar få in tekniken mer och mer utan att jag själv behöver "tänka på det". Så det har blivit en viss förbättring, men det finns mycket kvar att fixa till vad gäller tekniken! Efteråt så bestämde jag mig för att högreppa på 160 kg (wide stance)...
Senast redigerad av AliSultan den 2012-05-05 klockan 02:00.
Grymt att se dej köra! Vet att du kommer uträtta stordåd, bara du får alla bitar på plats. Kommer jaga dej varje gång vi ses på gymmet Jag planerar söndag, vanlig tid, om du behöver pass och teknikkoll.
__________________ Hur jag kämpar för att bli starkare i de 3 stora hittas här "
Grymt att se dej köra! Vet att du kommer uträtta stordåd, bara du får alla bitar på plats. Kommer jaga dej varje gång vi ses på gymmet Jag planerar söndag, vanlig tid, om du behöver pass och teknikkoll.
Hehe, du är alltid välkommen att jaga mig... och glöm inte att jag kommer tjata på dig tills du är med i en styrkelyftartävling (där du hör hemma)! Vi har många år kvar min vän tills vi uträttar stordåd!
Okej, så här är det... jag har varit väldigt dålig med att uppdatera på det senaste och det beror egentligen på att jag inte har varit "in the game" på ett tag. Det är mycket som nyligen har hänt i mitt liv och det har påverkat allting, inklusive min träning, kost och sömn. Man kan säga att jag inte har haft de rätta förutsättningarna för att kunna få ut det mesta av min potential... men sånt är livet, man kan inte alltid ha det stabilt eller lätt! Om jag ska vara ärlig, så funderade jag på att inte delta i tävlingen... men mina underbara vänner fick mig att stanna kvar på samma spår och har därför bestämt mig för att fortfarande delta i serie 2. Jag försöker att inte låta mina känslor och tankar ta över mig... för att det är helt enkelt min svagaste punkt!
Men jag kan ge er lite uppdate på min styrka... jag känner mig relativt stark inför tävlingen, trots att jag har gått ner 2 kg den senaste veckan (på grund av otroligt låg kaloriintag och dålig sömn). Men jag hoppas att jag når min toppstyrka på lördag!
Dagens pass bestod av bänkpress och marklyft.. där jag körde väldigt brett på bänkpressen (eftersom jag försöker träna min svaga sida) och därefter hoppade jag på marklyft och körde utan bälte (men med dragremmar för att tänka mer på styrkan i kombination med tekniken).
Bänkpress (med stopp):
- 40 kg (1x5)
- 55 kg (1x5)
- 70 kg (1x5)
- 90 kg (1x5)
- 110 kg (1x5)
- 120 kg (1x1)
- 130 kg (1x1)
- 140 kg (1x1)
- 150 kg (1x1)
- 160 kg (1x1)
Marklyft (utan bälte):
- 70 kg (1x3)
- 120 kg (1x3)
- 160 kg (1x3)
- 190 kg (1x2)
- 220 kg (1x2)
- 240 kg (1x2)
- 250 kg (1x7)
Senast redigerad av AliSultan den 2012-05-15 klockan 22:01.
Så, nu är sista träningspasset innan tävlingen avklarad, trots att jag har en mild förkylning! Det blev teknikträning (ännu en gång) på knäböjen och bänkpressen… och ja, det var väldigt lätta vikter jag körde med idag (ca 30-40 % av max) eftersom jag inte vill försämra min återhämtning mer än nödvändigt. Imorgon blir det vila och äta för min del, så ingen träning av någon typ kommer att uträttas.
Nu fattas bara en sak… och det är att släppa ut djuret i mig (som jag oftast brukar säga)! Jag måste mentalt vara där till 100 %, eftersom det faktiskt är min största ”styrka” och samtidigt min akilleshäl! Jag vet att när det är ”BEAST-MODE” så känner jag varken någon smärta eller rädsla inför lyften, och jag presterar på så mycket högre nivå (vilket givetvis inte är konstigt). Men det har varit väldigt dåligt med det på sistone, så jag har i princip tränat utan något ”driv” eller förladdning… så det kommer bli intressant när jag väl får in det på tävlingen! Jag kommer dessutom implementera många tips och rekommendationer som jag har fått under de senaste månaderna, och jag måste säga att många av de har varit väldigt gynnsamma för min del.
Kaloriintaget är högt just nu och jag känner mig starkare än vanligt, både fysiskt och psykiskt… och det måste jag tacka min familj och vänner för! Jag ser fram emot min debuttävling och målet är som jag har nämnt innan att nå 700 kg i total, och då är jag mer än nöjd med tanke på omständigheterna!
Lets bring out the BEAST!!!
Senast redigerad av AliSultan den 2012-05-17 klockan 22:28.