Idag hade Sportlife Kållered sin medlemsdag och då hade de ordnat med en enklare tävling.
Naturligtvis ställde jag upp
Endast 6st deltagare och jag var tyngst denna gång. Hela 20cm längre och 20kg tyngre än den minsta!
Värmde inte upp något mer än att jag sprang 50m bort till judo-lokalen för att lämna barnen.
Sedan var det bara till att kliva upp i chinsställningen. Tyvärr var det ingen riktig domare utan alla utom jag körde med många som skulle blivit bortdömda.
Det blev bara 12st idag men det var inget oväntat. Delade ändå förstaplatsen på det resultatet.
3min senare var det dips och även där var det bara jag som koncentrerade mig på att göra "godkända".
31st på okänd tid får ses som okej! Det var jag bäst på =)
Ingen vila efter det utan plask ner på golvet för att göra armhävningar. Det momentet har jag inte tränat på sedan evigheter så någon taktik kunde jag inte ha.
Var duktigt trött i triceps så jag orkade faktiskt inte mer än 43st och blev därmed ordentligt slagen av 2personer...
Kvällens sista gren var plankan med gemensam start. Förstod inte hur tanken var att poängen skulle delas ut men brydde mig inte så mycket utan körde bara på.
Jag startade egen klocka för att stilla min nyfikenhet. Strax efter 2min så gav första deltagare upp och sedan höll de i nästan upp till 3min innan vi bara var 2st kvar.
Kände inte att jag hade så mycket krafter så jag bestämde mig för att stanna vid 3:30 och det blev jag 2:a på.
Slutsegrare blev alltså den lilla mannen/gubben som har varit en duktig brottare under sin tidigare idrottskarriär.
Han imponerade även om han inte fått många av sina repetioner godkända i en mer seriös tävling.
Jag fick nöja mig med 2:a platsen denna gång och hoppas att det ordnas fler liknande "tävlingar" för detta är skoj även om det inte är så seriöst!