Fitness-Five tävling i Borås!
Vägde in kl. 10:00 och vågen visade 80,0kg
Lite skrämmande att alla de andra var vältränade och var på sin "hemmaplan" men jag blev väldigt bra bemött av både arrangörer och medtävlande.
Vi började med första grenen Kl. 11:00 efter att startordningen hade lottats. Jag skulle köra som nummer 2 och hade väl inte riktigt hunnit värma upp ordentligt. Hade inte rört någon stång alls...
Bänk och stång var lite annorlunda än vad jag var van med men kändes ändå helt okej.
Fick upp 31st repetioner på 65kg innan tiden tog slut och det är jag nöjd med.
Eftersom vi inte var fler än 9st deltagare valde vi att inte ha så lång vila mellan momenten. Minns inte när vi började med nästa lottning men det var ungefär 30min vila.
Gick ut som sista man i knäböjen och där hade jag lite mer tid och möjlighet till uppvärmning.
29st repetioner på 80kg är bra. Men jag hade krafter kvar så det var taktiken som inte var perfekt denna gång.
I efterföljande bicepscurl var det ett annat utförande än vad jag tränat på så jag blev lite dålig förberedd här.
Eftersom stången bara vägde 30kg så hade jag räknat med ganska många repetioner men det stannade redan vid 18st. Tyvärr var de andra vana med det här utförandet (kroppen mot stolpen även på nervägen) så jag tappade mycket med de andra.
Hade dock fortfarande en 3:e plats just då även om avstådet plötsligt krymte ordentligt.
Lunchpaus!
Gick bort till en park och åt några mackor och drack lite yoghurt i solskenet. Borås är en trevlig stad med massor av Crossfitfolk.
Väl på plats 1timme senare var det dax för chins. Jag hade lite ont i magen men startade som siste man så det hann släppa lite.
Har ingen rak stång att träna på i något av mina gym så även det här skulle kännas lite konstigt.
Fick 13st repetioner godkända och det var jag självklart väldigt dålig på...
Dock har jag inte gjort fler under kontrollerade former så för mig var det ändå ett bra resultat.
Nu hade jag plötsligt tappat min 3:e plats och låg 6repetioner utanför pallplats.
I dagens sista gren dips så var startordningen fastställd efter hur vi låg till i totalen.
Jag gick upp i ställningen med vetskapen om att jag inte skulle ha något med tätstriden att göra men ville ändå ge allt för att få ett resultat att kunna vara stolt över.
Började i ett ganska högt tempo och tappade lite fokus på andningen så jag fick ta några pauser. Hade ingen koll på hur många repetioner jag låg på men i slutet blev det ganska många sega där jag höll på att inte klara det.
Höll på hela tiden ut och fick 29st repetioner godkända! Kanske ett PB eller iallafall väldigt nära.
Det gav mig en total på 120st och en säker 4:e plats!
Jag är nöjd med resultatet men mest nöjd är jag över den fantastiska erfarenheten. Det här kan jag bli bättre på!!!
Hoppas få återkomma om ett år igen! Då starkare än någonsin