2012-05-13, 21:30
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av blondyz
Principsak alltså. Nåja, hittade EAAnabol Xplode från en tillverkare vars namn börjar på O och slutar på limp.
Innehåller 1231mg tryptofan / 100g.
|
Den innehåller en massa annat bös förutom EAA. Jag vill kunna dosera 10 g EAA på så få kalorier som möjligt.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2012-05-13, 21:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Kört chaind out från alri. Bananjordgubb smaken är kanongod så deras humapro är nog godkänd  väldigt frisk och syrlig...
|
2012-05-15, 14:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Köpte Self EAA häromdagen men reagerar på beskrivningen:
"Bättre nettoupptag än andra proteiner - Formula 8+2 innehåller essentiella aminosyror, som ett proteinsubstitut - har 99% NNU, Net Nitrogen Utilization (nettoupptag). Vanliga proteiner som kommer via den dagliga kosten har ett nettoupptag på 16-48% där ägg står för den högsta siffran."
http://en.wikipedia.org/wiki/PDCAAS
ÄGG - 1.0 = 100 %
Lögn rakt igenom om de skriver att dessa aminosyror tas upp dubbelt så lätt som äggprotein?
|
2012-05-15, 14:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
.. eller menar dom hur mycket av den totala vikten som tas upp? Att 99% av tillskottet är "rent protein" som tas upp helt och hållet till skillnad från livsmedel som innehåller massa annat dessutom. Idiotiskt formulerat i sådana fall.
Senast redigerad av Running_b den 2012-05-15 klockan 14:46.
|
|
|
2012-05-17, 08:47
|
|
Mätt och hungrig
Reg.datum: Sep 2006
|
Essential Amino Rush från Fairing, bra eller anus? Sitter med musen över "köp"-knappen och funderar på att prova en burk.
|
|
|
2012-05-17, 09:05
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av gnagaren
Essential Amino Rush från Fairing, bra eller anus? Sitter med musen över "köp"-knappen och funderar på att prova en burk.
|
Ganska anus enligt mig. Body Science produkter är likvärdiga i smak och löslighet men billigare.
Efter att ha testat Xtend BCAA kommer jag aldrig gå tillbaks till något annat, även om det kostar lite mer. Numera är det en fröjd att dricka aminosyror.
|
|
|
2012-05-17, 09:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Ganska anus enligt mig. Body Science produkter är likvärdiga i smak och löslighet men billigare.
Efter att ha testat Xtend BCAA kommer jag aldrig gå tillbaks till något annat, även om det kostar lite mer. Numera är det en fröjd att dricka aminosyror.
|
Skulle du kunna utveckla varför det är anus? Förutom att priset tydligen är lite högre.
|
|
|
2012-05-17, 09:13
|
|
Mätt och hungrig
|
Citat:
|
Om man bortser från smaken och priset (har både pengar och stryktålig mage), är det en bra produkt då?
Aldrig provat EAA tidigare och tänkte slå till på nån burk som passar för nån som aldrig provat förut. Sen kan jag börja utvärdera och kanske prova andra alternativ men Essential Amino Rush verkade vara helt ok för en nybörjare på EAA. Sant?
|
|
|
2012-05-17, 09:15
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Shark
Skulle du kunna utveckla varför det är anus? Förutom att priset tydligen är lite högre.
|
Lösligheten är dålig. Som med de flesta aminosyreprodukter skummar det och lägger sig ett lager längst upp, antar att det kanske är leucinet. Men jag är lite kräsen också.
Citat:
Ursprungligen postat av gnagaren
Om man bortser från smaken och priset (har både pengar och stryktålig mage), är det en bra produkt då?
|
Bortser man från de två sakerna är det ju som vilken annan EAA-produkt som helst - det är essentiella aminosyror i pulverform. Det som skiljer olika produkter är just pris och smak. Visst kan fördelningen av de olika aminosyrorna var lite olika från produkt till produkt, men jag har svårt att tänka mig att det gör en sån skillnad att man behöver bry sig om det.
|
|
|
2012-05-17, 09:19
|
|
Mätt och hungrig
|
Citat:
Lösligheten är dålig. Som med de flesta aminosyreprodukter skummar det och lägger sig ett lager längst upp, antar att det kanske är leucinet. Men jag är lite kräsen också.
Bortser man från de två sakerna är det ju som vilken annan EAA-produkt som helst - det är essentiella aminosyror i pulverform. Det som skiljer olika produkter är just pris och smak. Visst kan fördelningen av de olika aminosyrorna var lite olika från produkt till produkt, men jag har svårt att tänka mig att det gör en sån skillnad att man behöver bry sig om det.
|
Som jag misstänkte alltså. Tack så mycket för svaren, köper en burk på en gång
|
|
|
2012-05-17, 09:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Running_b
Köpte Self EAA häromdagen men reagerar på beskrivningen:
"Bättre nettoupptag än andra proteiner - Formula 8+2 innehåller essentiella aminosyror, som ett proteinsubstitut - har 99% NNU, Net Nitrogen Utilization (nettoupptag). Vanliga proteiner som kommer via den dagliga kosten har ett nettoupptag på 16-48% där ägg står för den högsta siffran."
http://en.wikipedia.org/wiki/PDCAAS
ÄGG - 1.0 = 100 %
Lögn rakt igenom om de skriver att dessa aminosyror tas upp dubbelt så lätt som äggprotein?
|
Bara meddela att jag tycker selfs EAA suger. Anledning: Är bara 50% av innehållet som faktiskt är aminosyror. Sött som fän.
|
|
|
2012-05-18, 20:14
|
|
Förslag?
|
Olika aminosyror ger olika mängd energi vid nedbrytning. Vad är energiinnehållet i en normal EAA-profil, per 100 g aminosyror (inte 100 g produkt)? Jag förstår att det ligger omkring 400 kcal men om någon sitter på mer exakt data är jag nyfiken. Jag förstår också att det exakta energiinnehållet beror på sammansättningen på produkten men de skiljer sig inte åt jättemycket som jag förstått det.
Så...? Någon?
(frågar eftersom jag köpt på mig HumaPro. ALRI går ut med att deras produkt ger 0,4 kcal per gram vilket förstås bara är bullshit om det verkligen är 69,7% aminosyror som de anger)
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2012-05-18, 20:18
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Olika aminosyror ger olika mängd energi vid nedbrytning. Vad är energiinnehållet i en normal EAA-profil, per 100 g aminosyror (inte 100 g produkt)? Jag förstår att det ligger omkring 400 kcal men om någon sitter på mer exakt data är jag nyfiken. Jag förstår också att det exakta energiinnehållet beror på sammansättningen på produkten men de skiljer sig inte åt jättemycket som jag förstått det.
Så...? Någon?
(frågar eftersom jag köpt på mig HumaPro. ALRI går ut med att deras produkt ger 0,4 kcal per gram vilket förstås bara är bullshit om det verkligen är 69,7% aminosyror som de anger)
|
Vet inte hur profilerna ser ut men vissa tillverkare brukar väl ange det. Här är tabellen http://www.kolozzeum.com/forum/showp...44&postcount=7
|
|
|
2012-05-18, 20:20
|
|
Förslag?
|
Citat:
|
Tack för tabellen. Visste att den fanns men hade glömt att spara posten i min bra-att-ha-flik. Tyvärr anger in ALRI sammansättningen så jag kan inte räkna ut det.
|
|
|
|
2012-05-18, 21:37
|
|
Förslag?
|
Fairings "Essential Amino Rush" har en aminosyraprofil som ger 420 kcal / 100 g aminosyror. I brist på annat kör jag med samma för ALRIs HumaPro. Hur fel kan det bli på 15 g pulver?
Jag har alltså nu tills vidare bestämt att HumaPro ger 293 kcal / 100 g produkt.
(293 kcal / 0,697 = 420 kcal)
Så.
|
Senast redigerad av Sheogorath den 2012-05-18 klockan 21:39.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:42.
|

|