2012-04-04, 21:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson
|
Eftersom du antingen inte läser vad jag skrivit eller uppfattar minsta andemening så kan jag lika gärna infoga ett Wikipedia extrakt om Bai Juyi.
白居易は多作な詩人であり、現存する文集は71巻、詩と文の総数は約3800首と唐代の詩人の中で最多を誇 り、詩の内容も多彩である。若い頃は「新楽府運動」を展開し、社会や政治の実相を批判する「諷喩詩(風諭詩 )」を多作したが、江州司馬左遷後は、諷喩詩はほとんど作られなくなり、日常のささやかな喜びを主題とする 「閑適詩」の制作に重点がうつるようになる。このほかに無二の親友とされる元稹や劉禹錫との応酬詩や「長恨 歌」「琵琶行」の感傷詩も名高い。
いずれの時期においても平易暢達を重んじる詩風は一貫しており、伝説では詩を作るたび文字の読めない老女に 読んで聞かせ、理解できなかったところは平易な表現に改めたとまでいわれる(北宋の釈恵洪『冷斎詩話』など より)。そのようにして作られた彼の詩は、旧来の士大夫階層のみならず、妓女や牧童といった人々にまで愛唱 された。
Senast redigerad av AlexEr den 2012-04-04 klockan 21:02.
|
|
|
2012-04-04, 21:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
ojojoj.. de är så tråkigt att man ska inte kunna prestera något inom sin träning utan att någon ska försöka ta ifrån en känslan av att ha åstadkommit något..
Jag är ganska nöjd över min böj på 200 kilo. jag är varken tynglyftare eller fitness intresserad. jag är en flitig hobbygymmare.
Ja du tävlar, och jag vet att du kan knäböj. men du ska inte se lika allvarligt på mitt pb som en tynglyftares prestation. eftersom du som alla andra tyngdlyftare än ute efter styrkan.
|
|
|
2012-04-04, 21:07
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2012
|
Citat:
ojojoj.. de är så tråkigt att man ska inte kunna prestera något inom sin träning utan att någon ska försöka ta ifrån en känslan av att ha åstadkommit något..
Jag är ganska nöjd över min böj på 200 kilo. jag är varken tynglyftare eller fitness intresserad. jag är en flitig hobbygymmare.
Ja du tävlar, och jag vet att du kan knäböj. men du ska inte se lika allvarligt på mitt pb som en tynglyftares prestation. eftersom du som alla andra tyngdlyftare än ute efter styrkan.
|
Du kan inte påstå här att du inte är ute efter styrkan? du verkar ju söka rätt bra efter den eftersom du jagar dej upp mot 200kg.
|
|
|
2012-04-04, 21:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av billyspizza
Du kan inte påstå här att du inte är ute efter styrkan? du verkar ju söka rätt bra efter den eftersom du jagar dej upp mot 200kg.
|
missförstå mig inte. det är inte olagligt att kolla max styrka fastän man inte är tyndlyftare.
|
|
|
2012-04-04, 21:15
|
|
böjinator
Reg.datum: Jul 2010
|
Citat:
missförstå mig inte. det är inte olagligt att kolla max styrka fastän man inte är tyndlyftare.
|
Nej men det är rent ut sagt korkat och nära till efterblivet att bli sur när någon säger att du inte böjer med godkänt djup när du faktiskt frågar efter det. Du kan fortfarande vara nöjd, ingen tänker säga något annat.
|
|
|
2012-04-04, 21:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Citat:
|
Du har återigen lyckats förundra mig med din sinnesfrånvaro. Jag ska försöka förmedla mig på nytt vis, det jag har sagt är:
1. Eyy bruszh stakr böjz lol!
2. But yaoew, aina kommer inte godkänna det där asåwq
3. But hey, who tha fuck cares, du är rebell, du böjer som du vill
Med lite självinsikt bör du upptäcka att huruvida du är nöjd är inget jag skall kunna ändra på. Jag var precis så allvarlig i bedömning som jag uppfattade att du va. Förresten så kan du googla "tyngdlyftare".
|
|
2012-04-04, 21:24
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Martinio0o
Nej men det är rent ut sagt korkat och nära till efterblivet att bli sur när någon säger att du inte böjer med godkänt djup när du faktiskt frågar efter det. Du kan fortfarande vara nöjd, ingen tänker säga något annat.
|
Citat:
Ursprungligen postat av AlexEr
Du har återigen lyckats förundra mig med din sinnesfrånvaro. Jag ska försöka förmedla mig på nytt vis, det jag har sagt är:
1. Eyy bruszh stakr böjz lol!
2. But yaoew, aina kommer inte godkänna det där asåwq
3. But hey, who tha fuck cares, du är rebell, du böjer som du vill
Med lite självinsikt bör du upptäcka att huruvida du är nöjd är inget jag skall kunna ändra på. Jag var precis så allvarlig i bedömning som jag uppfattade att du va. Förresten så kan du googla "tyngdlyftare".
|
tycker vi avslutar konversationen har, vi kommer ingenvart. jag är nöjd med min prestation. inget godkänt tävlings djup, men fullt dugligt åt mig. punkt slut.
|
|
|
2012-04-04, 21:32
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av AlexEr
Eftersom du i ditt inlägg skriver "godkänt djup" antar jag att du har specifika riktmärken att gå efter, jag antar då att det självfalla är de preferenser som man faktiskt tävlar i knäböj med. I den åsynen anser jag den inte godkänd. Jag tycker att du ska böja helst du vill, du kan göra kvarts boxböjar, doppa pungen i golvet eller balansera stången på huvudet om du så vill.
|
så vi kom alltså fram till det här?
|
|
|
2012-04-05, 02:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
95% av alla som läst denna tråd tycker garanterat att djupet på Antons knäböj är fullt ok!
95% är garanterat också väldigt glada för Antons skull & imponeras utav honom.
Fitnessfjolla, amatör, SL:are alla är vi olika. Ogillar personligen skarpt påhopp & missunnsamhet
|
|
|
2012-04-05, 03:48
|
|
Winners Never Quit
Reg.datum: Jan 2010
|
känns lite som vissa är avundsjuka på anton
anton,200 är kungligt bra  och du är som mig, lite fitnessfjolla  så 200x1 i knäböj är rånice, styrkelyftarna vägrar inse att fitnessfjollor är starka med
GRYMT!
|
|
|
2012-04-05, 06:08
|
|
böjinator
Reg.datum: Jul 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund
95% av alla som läst denna tråd tycker garanterat att djupet på Antons knäböj är fullt ok!
95% är garanterat också väldigt glada för Antons skull & imponeras utav honom.
Fitnessfjolla, amatör, SL:are alla är vi olika. Ogillar personligen skarpt påhopp & missunnsamhet
|
Okej, men om det handlar om vad ett antal personer tycker så går det ju inte att avgöra huruvida det är en godkänd böj eller inte. Alla har sin åsikt, eller hur? Han frågar efter om den är godkänd och i de sporterna där knäböj är ett moment kanske den inte är det. Jag vet inte, men nu blev jag faktiskt inte irriterad på det utan snarare att kritiken som han får inte bemöts särskilt bra.
Han och ni andra kan vara hur glada ni vill, som sagt, jag eller AlexEr tar ingenting ifrån er, det som störde mig var att han blev irriterad när någon inte tänkte ge honom en dunk i ryggen.
Dessutom kan du knappast kalla det påhopp när någon ger kritik och sen argumenterar för sin sak när den som får kritiken inte kan ta emot den.
Oavsett så spelar det knappast någon roll, men jag kan tycka att Anton borde, antingen sluta fråga efter kritik eller berätta vad som är godkänt för honom innan han frågar, annars blir det uppenbarligen bara fel och han blir förbannad istället.
|
|
|
2012-04-05, 07:06
|
|
aka Bogfläskis
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av chrille87
VA?? det som saknas är ju en fanfar
|
Haha kung =)
Riktigt vacker och stabil böj 
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan58
ronny pls
|
|
|
|
2012-04-05, 07:36
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Martinio0o
Okej, men om det handlar om vad ett antal personer tycker så går det ju inte att avgöra huruvida det är en godkänd böj eller inte. Alla har sin åsikt, eller hur? Han frågar efter om den är godkänd och i de sporterna där knäböj är ett moment kanske den inte är det. Jag vet inte, men nu blev jag faktiskt inte irriterad på det utan snarare att kritiken som han får inte bemöts särskilt bra.
Han och ni andra kan vara hur glada ni vill, som sagt, jag eller AlexEr tar ingenting ifrån er, det som störde mig var att han blev irriterad när någon inte tänkte ge honom en dunk i ryggen.
Dessutom kan du knappast kalla det påhopp när någon ger kritik och sen argumenterar för sin sak när den som får kritiken inte kan ta emot den.
Oavsett så spelar det knappast någon roll, men jag kan tycka att Anton borde, antingen sluta fråga efter kritik eller berätta vad som är godkänt för honom innan han frågar, annars blir det uppenbarligen bara fel och han blir förbannad istället.
|
Jag tycker du borde ta en titt på inlägget igen. Vars i texten står det " tycker ni att djupet är godkänt?" jag efter frågar inget, jag skriver att jag själv tycker de ser ut som ett "godkänt lyft".
|
|
|
2012-04-05, 11:06
|
|
Banned User
|
Citat:
säger i filmen att djupet var tveksamt, men nu i efterhand tycker jag att de ser godkänt ut. synd att jag inte filmade från sidan.
/Anton
|
Du tycker inte att detta är lite som att be om kretik på djupet?
|
|
|
2012-04-05, 11:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av billyspizza
Du tycker inte att detta är lite som att be om kretik på djupet?
|
vars ser du ett frågetecken i det stycket?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:49.
|

|