Jag har aldrig sett någon gjort det på tävling.
Men tekniken användes väl längre tillbaka i tiden
Åker man och tittar på SM-tävlingar för damer så får man se det. Systrarna Berntsson och Rebecka från Mosseberg både rycker och vänder så. Robban Kronberg också faktiskt, också från Mosseberg.
Annars är det ju en gammal teknik som du säger och sist någon vann internationellt på det viset var nog på 60-talet.
Vi har ju en del starka tjejlyftare i Sverige också. Systrarna Berntsson bland annat. Från Mossebergs AK för nån vecka sen, där Lena stöter 80 pannor. Hur vanligt är det förresten att vända upp i utfall?
Inte speciellt vanligt va! Varför gör hon det igentligen. Har hon inte rörligheten för att fånga djupt i ett vanligt sitt?
Gjorde premiär för lyftartävling idag, väldigt roligt var det
Gött att känna att jag höjde mig under pressen, kul med lite pirr i magen :P
Satte 78 i rycket, rätt nära på 85.
Stötarna funkade inte riktigt med axeln, hade upp 86 men släppte ner för tidigt, strök resterande försök.
Gjorde premiär för lyftartävling idag, väldigt roligt var det
Gött att känna att jag höjde mig under pressen, kul med lite pirr i magen :P
Satte 78 i rycket, rätt nära på 85.
Stötarna funkade inte riktigt med axeln, hade upp 86 men släppte ner för tidigt, strök resterande försök.
Tack Supermicke, jättekul att tävla
Ingen större grej tror jag , har blivit bättre och bättre. Drog runt ett ryck på ett snett sätt för typ 10 dagar sedan eller något.
Är långa bicepssenana och/eller någon intåtrotator som spökar, men lite knäböj och fiskolja på det så.
Inte speciellt vanligt va! Varför gör hon det igentligen. Har hon inte rörligheten för att fånga djupt i ett vanligt sitt?
Friidrottare...
Dom kom i kontakt med lyftning som komplement till ordinarie träning och där får dom lära sig splitt.
Sedan har set också att göra med knän som fungerar bättre med splitt än sitt.
Och när man ska lära nya förmågor att lyfta så kan splitt vara fördelaktigt då man får en annan kontak med stången. Samt att stilen i sig är mer förlåtande i vissa avseenden.
Gammal polsk träning. En hel del mysiga övningar samt @08.03 lite tryck å pyskaos till å me
Hahah 8.03 in i videon var bland det roligaste jag sett på länge! Vilken maskin! Ska visa filmen för ägarna av gymmet och höra om dom inte ska investera i en sådan.
Som någon sa tidigare, vilken härlig gemenskap det skulle bli i gymmet!
när jag kör stöt och har stött upp den stöter jag på problemet att axeln känns skum som att den inte ligger helt som den ska, det känns iaf lite lustigt och orätt. Inget allvarligt för det läker på någon timme. Men känns som den inte lägger sig i sin socket direkt så att säga.. Tar gärna emot linkar om tekniken vid stöt. Ska man ha axlarna shruggade eller i nedreläget tex?
tacksam för svar! :] f ö posta mer awesome videos!