Grymt bra jobbat anton, låter lite enformigt att alltid skriva så men du ger en inget annat val! Keep going!
Tack marcus! går inte så bra nu så all creed är guld värd!
tänkte prova ett nytt träningsupplägg några veckor framöver.
dag 1: rygg. lats, trapz, baksida axlar.
dag 2: ben. framsida lår, insida lår, vader.
dag 3: bröst. mycket fokus på övre bröst.
dag 4: marklyft, baksida lår.
dag 5: armar. biceps, triceps, underarmar.
dag 6: mage, axlar.
dag 7: vila.
jag har funerat på detta i några veckor och tänkte prova de en tid framöver.
kroppen får lite variation samtidigt som jag kan fokusera mer på mina problem områden, så som armar och bröst. kan även hålla nere längden på passen lite, om vi säger att jag tränar rygg/biceps så tar ryggen i sig ca en och en halvtimma att träna om jag gör de så noga som jag verkligen vill. då blir de oftast ett hastigt bicepspass där jag knappt hinner söka någon kontakt med muskeln. utan jag bränner av en 10 set snabba set, när jag vet att jag kunde gjort de mer grundligt och nogrant.
benböj 6 set. provade 185 bara på skoj, fick en bajsstöt och de var kört. men kraften finns känner jag! var ganska slut efter de försöket så de blev några lätta set på 130.
hacksquat superset frontspark 3 set.
vadpressar i smith 4 set.
passet låg på ungefär 50 min. glömde köra insida lår. får nog dra igenom de lite snabbt imorn efter armpasset.
idag var mitt första officiela armpass! kändes ra, jag tror mitt nya upplägg kommer ända min utveckling åt en positiv riktning. jag kunde fokusera mer på armarna än vad jag kunnat innan, de bror på att jag inte var lika trött mentalt som jag alltid annars brukar vara vid biceps/triceps. när jag bränt iväg en massa rygg eller bröst övningar innan.
biceps curl rak stång.
30x12
30x12
40x12
45x10
45x10
45x10
Dom där smala bänkarna Såg lätta ut... allt sitter på sin plats här inne Anton, bra jobb men skulle vara kul att höra lite mer om dina tankar kring din split typ hur du kommer köra och varför
Dom där smala bänkarna Såg lätta ut... allt sitter på sin plats här inne Anton, bra jobb men skulle vara kul att höra lite mer om dina tankar kring din split typ hur du kommer köra och varför
tackar så hjärtligt jag har alltid tränat efter mitt eget huvud, och de har i stort sett varit, bröst/triceps, rygg/biceps, axlar, mage/ben. så här har de sett ut sen starten av min "karriär" skulle man kunna säga. tänkte variera från den gamla splitten och prova köra efter ett schema. kontakt i musklerna och uppbyggnad kommer vara prio 1, inte så mycket styrka. genom att köra t.ex bara bröst en dag kommer ge mig mer fokus genom hela passet. och jag kommer kunna fokusera mer på att träna skiten ur hela bröstet, när jag inte har en till muskelgrupp att träna efter bröst. om jag tränar triceps efter så har jag inte lika mycket att ge eftersom så mycke energi gått åt till bröst träningen.
jag är dålig på att förklara men hoppas du förstår poängen. kom gärna med synpynkter eller om du har nåt tips!
Citat:
Ursprungligen postat av rallejohansson
mycket bra pressat i smalbänken anton! Imponerande!
Tack, å du store
helgen har gått åt till lite kvalitets tid åt mig själv och flickvännen, därav den dåliga uppdateringen. har ej tränat, eller hållit kosten.
bröst idag.
bänk 8 set. kände på 135, de var påväg upp, men lite tryck hade de suttit.
hantelpress 4 set
cabels 3 set.
flyes supersett djupa armhävningar 5 set.
har tänkt och grubblat i helgen. och har nu bestämd mig för en liten ändring i planerna. tanken är att gå upp till 90 kilo utsprit över 4-5 månader med lite bättre kvalite än tidigare uppbyggnad. sedan ner till 85 igen för att kolla formen, och prova på en viktminskning. learn by doing, har ingen erfarenhet av deff därför kan de vara nyttigt att prova på.
Formen ser bra ut! Magrutorna har du med! Riktigt snyggt (: Det är dock dina ben jag blir mest förvånade över. Bra jobbat! Vad du tar behöver jag inte ens kommentera, du är ju redan på höga vikter. känns ju mer som att du inriktar dig på att bygga på olika ställen, för att få lite mer volym, eller?
Formen ser bra ut! Magrutorna har du med! Riktigt snyggt (: Det är dock dina ben jag blir mest förvånade över. Bra jobbat! Vad du tar behöver jag inte ens kommentera, du är ju redan på höga vikter. känns ju mer som att du inriktar dig på att bygga på olika ställen, för att få lite mer volym, eller?
tackar för dom vänliga orden magrutorna ligger väl inte i fokus just nu kan man säga, gråter inte blod om de sex byts ut mot 1. ja volymen ligger mycket i fokus, styrka prio 2. eftersom jag tänkte tävla under 2013. jag varierar min benträning ganska mycet. försöker hålla mig från tunga böjar eftersom jag har lite taskig höft.
rygg idag.
chins som uppvärming. brett grepp 2 set. medium grepp 2 set. vanligt grepp 2 set. mellan 6-10 reps varje set.
latsdrag superset pulldowns 4 set.
60x10
80x10
90x10
100x6
roddmaskin enhandsrodd.
2 set
sittande rodd.
80x10
90x10
100x14 (tekniken svek dom sista 2)
80x10 strikt med fokus på negativa rörelsen.
inled dagens benpass men några böjar på 150, kändes riktigt bra faktiskt. gick sen till hacksquaten 2 set där sedan vart jag yr och fick en riktigt tung huvudvärk. kämpade igenom 3 set och några frontsparkar sedan gav jag upp.
har ingen aning vad det kan bero på, har haft kramp i bröstet några veckor nu men har inte trott att de varit något allvarligt. dax att se över de nu kanske? fick iaf beskedet för ett tag sedan att jag hade en fördröjning mellan signalen till hjärtat från hjärnan, men tror inte de har med de att göra?
fick mig iaf lite böjar, de får räcka för några dagar.
dagens pass.
knäböj
60x10
60x10
100x10
150x6
150x6
150x6 de känns lite surt att göra sexor på 150 då jag har gjort tior tidigare. men de kan inte alltid gå bra.
De vart ett bröstpass idag, började med mitt nya upplägg i måndags så de blev lite tätt mellan passen men nu är de bara 1 bröstpass i veckan som gäller.