Hur var det här då? Kommer du någonvart med din knäböj?
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Hur var det här då? Kommer du någonvart med din knäböj?
Svårt att säga om det går framåt. Har inte blivit starkare på maxstyrka och inte reppar jag fler på de lägre vikterna. Men kanske att kroppen börjar vänja sig med den ganska höga volymen.
Konditionsbiten gör att jag inte känner mig tillräckligt återhämtad för att träna oftare/hårdare.
I förrgår körde jag ett välbehövligt pass på skidorna med Jonas ute i Landvetter. Var mest där för att få lite snövana samt uppfriskning av sånt man ska tänka på. Insåg ganska fort att det finns så enormt mycket att bli bättre på. Så nästa gång jag ska köra ett långlopp bör jag träna mer än 2ggr...
Igår blev det ett kort och intensivt överkroppspass i gymmet. Vill inte ha en massa träningsvärk och stelhet på Söndag.
Imorgon kommer jag vara i Norberg för att stötta frugan när hon ska ta sig igenom Kristinaloppet och på Söndag är det min tur. Jag har dock valt att anmäla mig till Engelbrektshalvan (30km) i år pga den begränsade träningsmängden. Skulle säkert klara det långa loppet oxå men vill inte riskera att bli för sliten i kroppen.
Passa på att få några minuter på skidorna även i morgon om du kan.
Lite teknik, svängande och spårbyten bara utan att slita så kommer du känna dig tryggare till starten.
Hälsa frugan och önska lycka till!
Lyckades hinna bort och hämta ut nummerlapparna idag så vi slipper kaoset imorgon. Jag kommer inte hinna skida något mer innan Söndag då jag har med mig barnen ut i spåret för att heja på Malin.
Här uppe är det lite mer snö än nere på Västkusten men verkligen inte så mycket som tidigare år. Förstår varför de har fått göra ny bansträckning.
Jag har dock valt att anmäla mig till Engelbrektshalvan (30km) i år pga den begränsade träningsmängden. Skulle säkert klara det långa loppet oxå men vill inte riskera att bli för sliten i kroppen.
Låter klokt!
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Lyckades hinna bort och hämta ut nummerlapparna idag så vi slipper kaoset imorgon. Jag kommer inte hinna skida något mer innan Söndag då jag har med mig barnen ut i spåret för att heja på Malin.
Här uppe är det lite mer snö än nere på Västkusten men verkligen inte så mycket som tidigare år. Förstår varför de har fått göra ny bansträckning.
Det är i såna här lägen man skulle vilja se lite foton!
Underbart väder och riktigt fin miljö även detta år! Kommer helt klart försöka åka skidor fler år.
Men att tävla i skidåkning är nog inte min grej. Alldeles för komplicerat med utrustningen och på tok för frustrerande att inte kunna skida i det tempo man själv vill.
Årets lopp hade en ny bansträckning pga snöbrist så Engelbrektsloppet var kortare än normalt och halvan blev lite längre. Hade jag vetat att det bara skulle skilja 17km så skulle jag kanske det långa istället...
Skidor är grymt trevligt när väder och miljöer beger sig! Saknar verkligen att det inte blivit några skidturer för egen del i år. Men jag håller med dig angående utrustning. Tycker det är riktigt jobbigt när t ex vallning ska vara en hel vetenskap.
Jag kommer nog anmäla mig till Vasaloppet 2013. Du ska inte åka det du också?
Idag var jag för första gången ute i skidspåret med barnen. De var riktigt duktiga och deras tempo passade mig utmärkt. Kändes nämligen fortfarande i mina axlar och insida lår.
Kommer bli intressant att se hur kroppen kommer vara när jag kommer igång med träningen igen nästa vecka. Den kommer ju vara något kilo tyngre än innan...
Igår så passade vi dessutom på att besöka en liten utförsåkningsbacke. Riktigt kul att barnen var så orädda och duktiga.
Det var inte så lätt för mig att lära dem eftersom jag bara stått på ett par skidor 1 gång tidigare och det var 20 år sedan. Men även om vi alla var nybörjare hade vi riktigt roligt och kommer garanterat göra om det igen!
Mycket skidåkning kan jag nog inte hålla med om. Men... idag blev det 10 mindre roliga kilometer i spår som inte var usla men ändå långt ifrån bra.
Det tog hela 48min så återigen konstaterar jag att det kommer ta väldigt lång tid den dagen jag ska ge mig på Vasaloppet.
Mycket skidåkning kan jag nog inte hålla med om. Men... idag blev det 10 mindre roliga kilometer i spår som inte var usla men ändå långt ifrån bra.
Det tog hela 48min så återigen konstaterar jag att det kommer ta väldigt lång tid den dagen jag ska ge mig på Vasaloppet.
Ptja, med det tempot så klarar du ju dig med råge på under nio timmar. Det är inte fy skam det!
Låter annars som du har bestämt dig för Vasaloppet? Personligen tycker jag det var helt klart den bästa upplevelsen när jag gjorde klassikern. Du missar verkligen något om du inte åker!