Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-03, 11:32   #17806
Patriarch K
Registered User

Patriarch Ks avatar

Reg.datum: Nov 2003
Nu är jag lite frustrerad. Jag har träffat en person via HP nu som visat sig vara en av mina bättre vänners väldigt goda vän så hela grejen har blivit som att man träffat någon via en kompiskrets i stället för via HP.
Vi båda hade statusen "Vänskap" men jag antog att folk bara sätter vänskap för att det inte ska verka för uppenbart.
Vi skickade hur långa mail som helst till varandra och vi klickade skitbra. Sedan efter en 5-6 veckor av långa mail så träffades vi IRL och hängde i 2-3 timmar och det var astrevligt och vi klickade lika bra IRL som i textform. Därefter råkade jag träffa på henne på gatan typ 2-3 dagar efter det och det var lika trevligt då så vi bestämde oss för att fika tillsammans typ dagen efter det eller lite till.
Sedan fikade vi igår i 2-3 timmar och det var lika trevligt som första gången vi sågs. Hon är inte direkt någon snyggis heller utan hon är ganska medelmåttig typ så hon är ju inte så eftertraktad tror jag, men personligheten är underbar.
Hur som helst, sista kvarten efter igår kändes allt åt helvete för då gick vi iväg från fiket och det var kallt och ruggigt och jag hade blivit trött och det flöt inte på särskilt bra, men det gick att traggla sig igenom sista kvarten.
Helt plötsligt säger hon att en "kompis" ska komma på besök hela helgen. Sedan använder hon benämningen "han" och att hon vill visa gbg för honom och frågade om jag hade några tips på aktiviteter och saker att visa.
Än så länge är det väl inte såå farligt direkt, men sedan nämnde jag någonting och hon tyckte det lät nice, men sa därpå att "Fast det är ju inte så .....antiskt". Anledningen till punkterna där är att det susade förbi en bil där och det mullrade och jag hade en luva på mig så jag hörde inte riktigt vad hon sa vilket irriterade mig, men sedan var det för sent att fråga "vad sa du?". Antagligen sa hon romantiskt (Han åker ända från sthlm för att besöka henne).

Då blev jag ganska paff typ...

Hur tolkar ni scenariot? Kan det vara så att man vill anstränga sig såå mycket bara för att träffa en VÄN på happy pancake? Hon har dessutom slutat logga in på HP nu när vi har träffats. Nu har hon fixat mig som vän och kan tänka sig att fika med mig och gå på promenader med mig i solen 2-3 timmar vid flertalet tillfällen samt att hon bjöd mig till en grej i sthlm senare framåt Maj.
Är tjejer så benägna att få nya vänner så att de fixar vänner via HP?! Jag vet inte vad som är fram eller bak nu för hon har ju verkat intresserad.
De får gärna vara gamla KKs eller något sådant, men då vill man väl inte göra romantiska saker med varandra?!
Patriarch K är inte uppkopplad  
Gammal 2012-02-03, 11:36   #17807
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Du kanske ska fråga henne?
Gammal 2012-02-03, 11:37   #17808
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Nu är jag lite frustrerad. Jag har träffat en person via HP nu som visat sig vara en av mina bättre vänners väldigt goda vän så hela grejen har blivit som att man träffat någon via en kompiskrets i stället för via HP.
Vi båda hade statusen "Vänskap" men jag antog att folk bara sätter vänskap för att det inte ska verka för uppenbart.
Vi skickade hur långa mail som helst till varandra och vi klickade skitbra. Sedan efter en 5-6 veckor av långa mail så träffades vi IRL och hängde i 2-3 timmar och det var astrevligt och vi klickade lika bra IRL som i textform. Därefter råkade jag träffa på henne på gatan typ 2-3 dagar efter det och det var lika trevligt då så vi bestämde oss för att fika tillsammans typ dagen efter det eller lite till.
Sedan fikade vi igår i 2-3 timmar och det var lika trevligt som första gången vi sågs. Hon är inte direkt någon snyggis heller utan hon är ganska medelmåttig typ så hon är ju inte så eftertraktad tror jag, men personligheten är underbar.
Hur som helst, sista kvarten efter igår kändes allt åt helvete för då gick vi iväg från fiket och det var kallt och ruggigt och jag hade blivit trött och det flöt inte på särskilt bra, men det gick att traggla sig igenom sista kvarten.
Helt plötsligt säger hon att en "kompis" ska komma på besök hela helgen. Sedan använder hon benämningen "han" och att hon vill visa gbg för honom och frågade om jag hade några tips på aktiviteter och saker att visa.
Än så länge är det väl inte såå farligt direkt, men sedan nämnde jag någonting och hon tyckte det lät nice, men sa därpå att "Fast det är ju inte så .....antiskt". Anledningen till punkterna där är att det susade förbi en bil där och det mullrade och jag hade en luva på mig så jag hörde inte riktigt vad hon sa vilket irriterade mig, men sedan var det för sent att fråga "vad sa du?". Antagligen sa hon romantiskt (Han åker ända från sthlm för att besöka henne).

Då blev jag ganska paff typ...

Hur tolkar ni scenariot? Kan det vara så att man vill anstränga sig såå mycket bara för att träffa en VÄN på happy pancake? Hon har dessutom slutat logga in på HP nu när vi har träffats. Nu har hon fixat mig som vän och kan tänka sig att fika med mig och gå på promenader med mig i solen 2-3 timmar vid flertalet tillfällen samt att hon bjöd mig till en grej i sthlm senare framåt Maj.
Är tjejer så benägna att få nya vänner så att de fixar vänner via HP?! Jag vet inte vad som är fram eller bak nu för hon har ju verkat intresserad.
De får gärna vara gamla KKs eller något sådant, men då vill man väl inte göra romantiska saker med varandra?!
Samma visa varje gång

Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2012-02-03, 11:39   #17809
Patriarch K
Registered User

Patriarch Ks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Samma visa varje gång
Hur brukar den sluta då?

Mini: Vad ska jag fråga henne? Om det skulle vara så att hon kan tänka sig att vara mer än vänner tids nog så kanske jag förstör det hela genom att säga "Jomensåatteh....är det så att vi bara är polare eller? Det är fine med mig iaf, men hur tänkte du från början?".
Det kan ju vara så att hon ville locka fram någon form av svartsjuka också eller liknande för att få mig needy?

Jag är lite inne på att fråga ut vår delade vän lite saker, men det finns ju risk att det kommer fram....
Gammal 2012-02-03, 11:47   #17810
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Ok, antingen är ni vänner och då är det väl ok att hon träffar någon annan, eller så är ni inte det och då borde det väl inte vara någon katastrof att hon får veta att du är intresserad? Eller vill du bara låsa upp henne tills du själv bestämt dig? Det låter ju lite sådär.
Gammal 2012-02-03, 11:49   #17811
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami Visa inlägg
Lär känna personen väl och ta reda på hans avsikter. Finns inga generella regler och riktlinjer, allmän personkännedom räcker.
fast det verkar inte spela så stor roll hur länge man väntar osv.. när han fått det han vill så drar han till nästa å nästa.. det är jakten och priset dom vill ha när det är avklarat så är det tråkigt och så hittar dom ett nytt byte.
Gammal 2012-02-03, 11:52   #17812
Patriarch K
Registered User

Patriarch Ks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Ok, antingen är ni vänner och då är det väl ok att hon träffar någon annan, eller så är ni inte det och då borde det väl inte vara någon katastrof att hon får veta att du är intresserad? Eller vill du bara låsa upp henne tills du själv bestämt dig? Det låter ju lite sådär.
Men hur ska man visa att man är intresserad utan att ruinera någonting? "Jag är intresserad av dig, men om du bara vill vara vänner så fine...."
Då tappar ju vilken idiot som helst intresset!
Något tips på hur jag ska lägga upp det?
Gammal 2012-02-03, 11:56   #17813
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
fast det verkar inte spela så stor roll hur länge man väntar osv.. när han fått det han vill så drar han till nästa å nästa.. det är jakten och priset dom vill ha när det är avklarat så är det tråkigt och så hittar dom ett nytt byte.
Om du som tjej hade dejtat en kille som haft massa förutfattade meningar pga sina egna bittra erfarenheter. Hade du fortsatt dejtat han och vart intresserad av något mer?

Jag hade nog blivit arg och stött, det är uppenbart att personen i fråga söker ett förhållande och inte en person eftersom denne inte kan se mig bland andra. Vad är det då för unikt med just mig jämfört med att hon kan likaväl dejta de andra idioterna?

Senast redigerad av Asdf den 2012-02-03 klockan 11:57.
Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2012-02-03, 11:59   #17814
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Om det nu skulle vara så alltid, så skulle det inte finnas några förhållanden alls. Det finns de som håller på som du beskriver, sen finns de inte gör så, båda bland killar och tjejer. Det är tråkigt om man stöter på en sån själv, när man vill ha något seriöst. Tyvärr, är det priset man får ta ibland. Kärlek och relationer, handlar lite väl om chansa och ta risker.

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad  
Gammal 2012-02-03, 12:15   #17815
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
Men hur ska man visa att man är intresserad utan att ruinera någonting? "Jag är intresserad av dig, men om du bara vill vara vänner så fine...."
Nä, om du vill ha tips om hur man spelar spelet är det inte mig du ska fråga.
Gammal 2012-02-03, 12:18   #17816
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
det finns risk att man blir utnyttjd också.. "jag har henne tills jag hittar något bättre".. Oftast har jag märkt att en grabb som vill vänta med förhållande tex är ute efter något bättre. han träffar andra, ligger med andra tjejer och säger samma sak till dom alla för att själv se lite vad det är han söker.
Gammal 2012-02-03, 12:19   #17817
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami Visa inlägg
Om det nu skulle vara så alltid, så skulle det inte finnas några förhållanden alls. Det finns de som håller på som du beskriver, sen finns de inte gör så, båda bland killar och tjejer. Det är tråkigt om man stöter på en sån själv, när man vill ha något seriöst. Tyvärr, är det priset man får ta ibland. Kärlek och relationer, handlar lite väl om chansa och ta risker.
Har inte sagt att det är så alltid men det är nog väldigt vanligt.
Gammal 2012-02-03, 12:26   #17818
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Har inte sagt att det är så alltid men det är nog väldigt vanligt.
Ta hänsyn till att tjejer är likadana, så att du ser båda sidorna av myntet och tror inte att det är bara killar som agerar så och skulle vara några badasses. Som du verkar få det låta.

Min träning

Bloggen - 160107

Senast redigerad av L-Sami den 2012-02-03 klockan 12:27.
L-Sami är inte uppkopplad  
Gammal 2012-02-03, 12:27   #17819
Becky
Registered User

Reg.datum: Dec 2010
Sandra81, du verkar enbart ha träffat många dåliga fiskar där ute. Finns väldigt mycket bra killar, alla är inte ute efter att "pumpa och dumpa". Kanske behöver du bryta mönster, träffa en annan typ av killar än du är van vid? Majoriteten är ju faktiskt inte så som du beskriver, utan faktiskt intresserade av att skaffa ett långvarigt förhållande...
Becky är inte uppkopplad  
Gammal 2012-02-03, 12:28   #17820
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Livet är verkligen orättvist! Kvinnor har svårt för att få förhållanden men lätt för att ligga. Män har lätt för att få kvinnliga vänner men svårt för att få ligga

Asdf är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:33.