Nu är jag lite frustrerad. Jag har träffat en person via HP nu som visat sig vara en av mina bättre vänners väldigt goda vän så hela grejen har blivit som att man träffat någon via en kompiskrets i stället för via HP.
Vi båda hade statusen "Vänskap" men jag antog att folk bara sätter vänskap för att det inte ska verka för uppenbart.
Vi skickade hur långa mail som helst till varandra och vi klickade skitbra. Sedan efter en 5-6 veckor av långa mail så träffades vi IRL och hängde i 2-3 timmar och det var astrevligt och vi klickade lika bra IRL som i textform. Därefter råkade jag träffa på henne på gatan typ 2-3 dagar efter det och det var lika trevligt då så vi bestämde oss för att fika tillsammans typ dagen efter det eller lite till.
Sedan fikade vi igår i 2-3 timmar och det var lika trevligt som första gången vi sågs. Hon är inte direkt någon snyggis heller utan hon är ganska medelmåttig typ så hon är ju inte så eftertraktad tror jag, men personligheten är underbar.
Hur som helst, sista kvarten efter igår kändes allt åt helvete för då gick vi iväg från fiket och det var kallt och ruggigt och jag hade blivit trött och det flöt inte på särskilt bra, men det gick att traggla sig igenom sista kvarten.
Helt plötsligt säger hon att en "kompis" ska komma på besök hela helgen. Sedan använder hon benämningen "han" och att hon vill visa gbg för honom och frågade om jag hade några tips på aktiviteter och saker att visa.
Än så länge är det väl inte såå farligt direkt, men sedan nämnde jag någonting och hon tyckte det lät nice, men sa därpå att "Fast det är ju inte så .....antiskt". Anledningen till punkterna där är att det susade förbi en bil där och det mullrade och jag hade en luva på mig så jag hörde inte riktigt vad hon sa vilket irriterade mig, men sedan var det för sent att fråga "vad sa du?". Antagligen sa hon romantiskt (Han åker ända från sthlm för att besöka henne).
Då blev jag ganska paff typ...
Hur tolkar ni scenariot? Kan det vara så att man vill anstränga sig såå mycket bara för att träffa en VÄN på happy pancake? Hon har dessutom slutat logga in på HP nu när vi har träffats. Nu har hon fixat mig som vän och kan tänka sig att fika med mig och gå på promenader med mig i solen 2-3 timmar vid flertalet tillfällen samt att hon bjöd mig till en grej i sthlm senare framåt Maj.
Är tjejer så benägna att få nya vänner så att de fixar vänner via HP?! Jag vet inte vad som är fram eller bak nu för hon har ju verkat intresserad.
De får gärna vara gamla KKs eller något sådant, men då vill man väl inte göra romantiska saker med varandra?!