Citat:
Ursprungligen postat av Wipflash
inte bråttom? du stannar ju hemma från skolan vissa dagar tom för att bänkpressa. ät godis då, kcalöverskott är ett måste som framgångsrik bänkpressare
|
Inte bråttom att gå upp i vikt d.v.s., det är bänk och inte böj jag håller på med och således är en stor mage inte till mycket nytta. Visst, vill man bli så superstark så fort som möjligt så är det väl bara att köra 10 kg i månaden, men då jag ska upp till cirka 80 kg bara då min kroppstyp begränsar mig från att bli så mycket större så ser jag ingen anledning till att stressa.
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Jag tror inte att rörelseenergin är den största orsaken, utan jag tror den största orsaken är att musklerna blir uttröttade av att hålla stången stilla någon sekund.
|
Inte så mycket av en fråga som ett påstående, men; när man väl är igång och tränar endast med stopp och kanske till och med slänger in lite static holds i bröstet så finner iallafall jag det att det är grymt bekvämt när den väl ligger i bröstet. Ungefär lika jobbigt som att hålla den på raka armar, och där kan man lätt hålla den i 10 sekunder om det är så för att få startsignal.
Citat:
Ursprungligen postat av PowerSlize
om man ej tävlar i bänkpress o således skiter i att maxgreppet är 81cm, blir man starkare/kan lyfta mer genom att hålla bredare än 81cm?
Jag fick tipset att hålla ringfingrarna vid markeringarna av en kille som bänkar 200kg, antar att man involverar triceps lite mer då än om man håller på markeringen med långfingret.. Bör ja lyssna på hans tips eller är det bäst o hålla bredare?
|
Det beror lite på hur lång du är och vilka vinklar du har. Anderground80 här på forumet tränar med mig, han är 186 eller nåt och har spann mellan långfingrarna på 2 meter, så för honom tror jag det är fördelaktigt att hålla cirka 85 cm grepp då han inte tävlar. För någon som mig så blir det mest knepigt att hålla bredare!