2011-12-11, 19:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyboy
Hmmm...tankeverksamheten slog en spik nu såhär på kvällskvisten.
Diskussionen om att randomragga på folk ute on the street kom upp mellan mig och en kompis. Har precis varit i Japan och där funkade det (inte klockrent, men helt okej). Typ börja snacka med valfri tjej osv...vad jag förstått så funkar det lite så på andra ställen i världen också. Men vi i Sverige med våran svenska mentalitet är ju så tråkiga. Aldrig någon som pratar på bussen eller random on the street. Skulle jag gå fram till en tjej en kväll någonstans i Västerås så skulle hon med ganska stor sannolikhet anta att jag är våldtäcktsman och be mig dra åt helvette eller någonting annat trevligt. Visst, finns undantag, dels finns det vettiga tjejer, men vid större event (se Power Meet, Cityfestivalen) och sådant när det är fullt med folk ute är det lite mer "okej".
Min frågeställning, har jag fel bild av Sverige och svenskor? Är det samma i de större städerna? I den lilla hålan Västerås skulle alla ett par dagar efteråt få veta att du är en våldtäcktsman om du pratar med en tjej på gatan....
|
Kör tricket som en en random grabb gjorde på mig.. hände för massor med år sedan..
Det var på stan ute bland folk mitt i centrala stockholm han gick fram ställde sig på ett knä och frågade om jag vill äta lunch med honom någon gång.. jag har nog aldrig varit så generad.
|
2011-12-11, 19:52
|
|
Avocado maki
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
Kör tricket som en en random grabb gjorde på mig.. hände för massor med år sedan..
Det var på stan ute bland folk mitt i centrala stockholm han gick fram ställde sig på ett knä och frågade om jag vill äta lunch med honom någon gång.. jag har nog aldrig varit så generad. 
|
Haha, kan tänka mig att det måste varit lite awkward! Vad hände sedan?
|
|
|
2011-12-11, 19:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Haha, kan tänka mig att det måste varit lite awkward! Vad hände sedan?
|
Ja sa nej och och vände och gick.. men ångrade mig på vägen hem. tänker fortfarande på det än idag.
|
2011-12-11, 19:55
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Haha, skoj. Men vill inte säga att du (eller någon annan har fel) men jag är inte helt övertygad om att det är vanligt, har typ hört/läst om t.ex. kassa i mataffär någon gång, men med tanke på hur många som varje dag går igenom kassan i en mataffär känns det ändå som en väldigt låg procent?
|
Vad spelar det för roll hur vanligt det är? Upp till dig att göra det vanligare!
Citat:
Risken är att man blir sedd som miffo, men sådant man får ta 
|
Inget fel i att vara ett miffo. Hellre det än att gräma sig resten av livet för att man inte gjorde nå't Den Där Gången.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-12-11, 20:32
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2011
|
Finns det något sätt som man kan utnyttja att man är i "the friend zone"? Om båda parterna vet om det.
|
|
|
2011-12-11, 20:33
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av TREX
Finns det något sätt som man kan utnyttja att man är i "the friend zone"? Om båda parterna vet om det.
|
Vad finns det att utnyttja? Du är körd. Det är att ta sig ut därifrån du skulle vara intresserad av, väl?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-12-11, 20:36
|
|
Avocado maki
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
Ja sa nej och och vände och gick.. men ångrade mig på vägen hem. tänker fortfarande på det än idag. 
|
Sådan spontanitet kan sätta käppar i hjulet ja. Vad synd  fin historia i varje fall.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Vad spelar det för roll hur vanligt det är? Upp till dig att göra det vanligare!
Inget fel i att vara ett miffo. Hellre det än att gräma sig resten av livet för att man inte gjorde nå't Den Där Gången.
|
Du har så rätt så.
|
|
|
2011-12-11, 20:37
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Vad finns det att utnyttja? Du är körd. Det är att ta sig ut därifrån du skulle vara intresserad av, väl?
|
Jag kan behandla henne som piss, jag säger öppet att jag vill ha sex med henne och så vidare och så vidare, men hon bryr sig inte utan vill fortfarande ha kontakt med mig även fast hon har stadigt förhållande.
Känns som att jag sitter i nån makt-position helt klart, men hur kan jag ta fördel av den?
|
|
|
2011-12-12, 23:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Varför i helaste friden skaffar alla pojkvänner nu i December? Jag har förlorat precis ALLA (typ) i min stashbox nu i December.
Tidigare har jag haft ett gäng folk på lager som varit KKs och "På G's" och "Ex" och liknande etc etc och nu de här senaste 2 veckorna så har allt kommit som en stor armageddon för mig. 90% av alla de människorna har numera på en väldigt kort tid träffat en ny person som de blivit tillsammans med.
Nu snackar jag inte om 2 eller 3st fall utan det här gäller 10++ typer av fall. Man ser det överallt. Jag har aldrig någonsin sett så mycket relations-statusuppdateringar på facebook och IRL och andra källor tidigare. Allt har hänt nu i Jul och alla verkar bli kära och gulla med varandra medan det ALLTID går åt skogen för mig när det gäller relationer varje jul. Alla jular under hela min livstid har det aldrig varit bra på relationsfronten, men sedan framåt vårkanten eller mitten på hösten så har det gått bra för mig.
Jag börjar nu ana spirituella och andliga illdåd. Jag funderar i banorna att folk som är födda under vissa tidsperioder har tur under vissa perioder medan folk som är förra andra perioder har tur vid andra tillfällen.
Är det någon mer än jag som lagt märke till det här fenomenet?
Senast redigerad av Patriarch K den 2011-12-12 klockan 23:44.
|
|
|
2011-12-12, 23:57
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Skulle tro att det beror på två saker. Julmys med glögg och pepparkakor är mysigare när man är två, plus att världen som bekant kommer gå under 2012.
|
|
|
|
2011-12-13, 00:43
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
plus att världen som bekant kommer gå under 2012.
|
Tror folk på det på riktigt?
|
|
|
2011-12-13, 03:12
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Varför i helaste friden skaffar alla pojkvänner nu i December? Jag har förlorat precis ALLA (typ) i min stashbox nu i December.
Tidigare har jag haft ett gäng folk på lager som varit KKs och "På G's" och "Ex" och liknande etc etc och nu de här senaste 2 veckorna så har allt kommit som en stor armageddon för mig. 90% av alla de människorna har numera på en väldigt kort tid träffat en ny person som de blivit tillsammans med.
Nu snackar jag inte om 2 eller 3st fall utan det här gäller 10++ typer av fall. Man ser det överallt. Jag har aldrig någonsin sett så mycket relations-statusuppdateringar på facebook och IRL och andra källor tidigare. Allt har hänt nu i Jul och alla verkar bli kära och gulla med varandra medan det ALLTID går åt skogen för mig när det gäller relationer varje jul. Alla jular under hela min livstid har det aldrig varit bra på relationsfronten, men sedan framåt vårkanten eller mitten på hösten så har det gått bra för mig.
Jag börjar nu ana spirituella och andliga illdåd. Jag funderar i banorna att folk som är födda under vissa tidsperioder har tur under vissa perioder medan folk som är förra andra perioder har tur vid andra tillfällen.
Är det någon mer än jag som lagt märke till det här fenomenet?
|
Nej det där tror jag är ett väldigt vanligt fenomen, jag menar jag ser det dagligen också på facebook, och krogen/nattklubbarna i Sverige brukar bli riktigt dåliga såhär vintertider dvs väldigt få tjejer, medan det på sommarn kommer ut nykläckta singlar igen
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2011-12-13, 10:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2011
|
Citat:
Jag kan behandla henne som piss, jag säger öppet att jag vill ha sex med henne och så vidare och så vidare, men hon bryr sig inte utan vill fortfarande ha kontakt med mig även fast hon har stadigt förhållande.
Känns som att jag sitter i nån makt-position helt klart, men hur kan jag ta fördel av den?
|
Ursäkta, men vilket makt-position skulle det vara?
Jag tycker det låter som du är hennes ego boost. Du säger själv att du sitter i "the friend zone" och att hon är i ett stadigt förhållande och verkar inte bry sig om dig mer som vän medan du svansar runt och visar ditt intresse väldigt öppet.
Citat:
Jag kan behandla henne som piss
|
Snälla väx upp... På vilket sett skulle detta vara positivt? Att du kan behandla henne som piss tyder bara på att hon har lågt självförtroende och därför gillar hon extra mycket uppmärksamheten du ger henne.
|
|
|
2011-12-13, 10:22
|
|
yeah right
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
|
nej det finns det inte.... du kan ju möjligtvis vara hennes vän om du nu vill det men nåt annat är kört...
|
|
|
2011-12-13, 10:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
|
Om man ska konsultera den mycket behändiga handboken "The Ladder Theory" citeras det följande:
-"If he is on the friends ladder this is a case of ladder jumping. The man is trying to jump the gap from the friends ladder to the real ladder. The girl has two choices at this point: she can let him on the ladder and all is well, or, more likely, she can kick him in the head, and off the ladder."
Senast redigerad av Asdf den 2011-12-13 klockan 10:33.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:05.
|

|