Citat:
Ursprungligen postat av PRound
Lynch och Frost hade press från sig från tv-bolaget så de var tvungna att avsluta det. Själv tycker jag att andra säsongen är mycket bättre än första. 16:e och sista episoden är väldigt bra. Men eftersom jag gillar när det blir konstigt så förstår jag att det inte gick hem i de vanliga tv-sofforna. Känns som att de flesta glömde bort/visste inte om att det var Lynch som skapade det, och sen när det började bli skruvat så slutade de att kolla, eftersom alla trodde att det bara skulle vara en rak story.
När man pratar med föräldrar och dylikt så säger de alltid: "första säsongen var bra, men sen började det balla ur!"
Ja, men då tänker de verkligen inte på att det är Lynch. Har man sett en film av Lynch så vet man att den första halvtimmen är rak sen ballar det ur.
|
Som jag förstått det så var Lynch mycket mindre delaktig i säsong 2 än i säsong 1 också. Skulle tro att de andra som jobbade på TV-serien inte hade riktigt lika bra koll på hur det ska göras. Tror dock han kom tillbaka lite mer i slutet av säsong 2. Men det är vad jag hört iaf, att säsong 2 dalade lite till stor del för att han inte var lika delaktig där i början/mitten
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Buhu, inget mer Grey's Anatomy förrän i januari
Ikväll blir det att se färdigt Twin Peaks!
|
Såg också det där om grey's anatomy. Är ju nästan så man blir förbannad när de tar ett avbrott på flera månader mitt i en säsong
Filmen är förresten mycket mörkare än vad TV-serien är. Twin peaks alltså

Verkar vara en del som inte riktigt gillar det, och inte tycker det är lika charmigt osv som TV-serien är. Men jag gillar filmen riktigt mycket iaf, det ger en ganska twisted bild av stan