Dax att summera helgens bedrifter!
Körde från Gbg strax innan 19:00 på fredagen med Vunnis i baksätet sjungandes på Carolas främling halva sträckan!
Vi stannade i Ulricehamn för att fylla buken med en rejäl pizza och samtidigt inhandla drycker och stora mängder godis. Måste ju hålla sig vaken hela vägen

Framme i Sundbyberg strax innan 01:00 och hade svårt att somna på den knarrande luftmadrassen. Eller var det Vunnis som knarrade?
Vaknade outsövd redan vid 06 och kunde inte alls somna om...
På lördagen så begav vi oss upp mot Uppsala och träffade på några bekanta ansikten och väldigt många okända Koloiter. Styrketräningen på UTK var ganska lugn för min del. Väldigt nostalgisk då det mesta i gymmet var exakt samma utrustning som fanns på gymmet (e2) i Bålsta där jag tränade som ung.
Efter träningen så blev det självklart en rejäl Koloträffs-pizza innan jag stressade vidare mot Hovet. Tyvärr förlorade Dif, men den nya Polly påsen var desto godare.
Natten mot söndagen var det ingen knarrande Vunnis i rummet men det ändå inte bra att sova så även denna natt blev det runt 5timmars sömn.
Söndagsförmiddagen blev inget annat än väntan på att få åka bort till Hässelby och springa.
Magen var inte riktigt så trevlig som man önskar att den ska vara när det är tävling. Kände mig bajsnödig hela tiden innan start och när jag väl började springa så var det kramp/magknip hela tiden. Kände nästan hur jag sprang framåtlutad

Själva loppet disponerade jag nog väldigt dåligt för det var trångt i starten och först vid 1,5km kunde jag springa i eget tempo utan att ta hänsyn till övriga löpare.
Det gick inte så fort som jag önskade även om vädret var toppen och vid 5km så visade klockan redan på 22:16. Då visste jag att om det inte skulle gå fortare redan på nästa kilometer så kunde jag glömma sub 44min.
Det gick inte fortare så då siktade jag in mig på 45min istället.
Den tiden hade jag koll på hela tiden och det var tur för det var så trångt i slutet att det inte gick att spurta.
Tiden blev 44:51 vilket är sämre än vad jag hoppats på men eftersom det är ett tävlings PB med nästan exakt 1min så är det ändå ett litet steg frammåt.
Nu är det kanske slut på löptävlingar för det här året och det får ses som ett helt okej år då jag inte varit sämre än tidigare i något lopp.