Klen, sliten och långsam!!
Att det skulle bli svårt med ökningar inom både konditionen och styrkan samtidigt är jag fullt medveten om men det går nog lite väl dåligt?!?
Jag har ju ändå varit betydligt(?) starkare och snabbare för inte allt för länge sedan så då borde det ändå finnas stora möjligheter att iallafall nå de nivåerna och liiite till.
Så nu måste jag på något sätt lägga om träningen för att få bättre resultat helt enkelt. Även sömnen och kosten måste snäppas upp lite då det tyvärr pga jobbet blivit lite sämre på den fronten.
Närmast i tävlingskalendern är Hässelbyloppet(10km löpning) och mitt mål är att klara ett nytt tävlings PB och under 44min. Med mer fokus på olika sorters löpträning så ska inte det vara speciellt svårt.
Under tiden som det är löpfokus vill jag självklart ändå behålla så mycket styrka och muskelmassa som möjligt så självklart kommer det bli styrketräning oxå. Tror att det kommer bli halvkroppspass för det mesta istället för uppdelningen som jag kört på senaste veckorna.
Dagens styrketräning blev inte i den mörka källaren ute i skogen som jag först tänkt. Inte heller i Kållered som planen var senare under dagen utan det blev plötsligt på det lilla gymmet i Lindome istället...
Tänkte testa lite maxstyrka i bänkpressen även om jag var själv. Gick väl inte som jag hoppades men ändå inte helt uselt:
50 x 8
80 x 6
100 x 3
105 x 1
100 x 2
90 x 5
80 x 13
För axlar och triceps blev det många olika övningar i ett högt tempo och de var verkligen slut när jag cyklade hem