Citat:
Ursprungligen postat av Bendermannen
Spännande! 
|
Haha, spännande är nog inte rätt ord.
Vägde in mig på 80,7kg
Jag har ju testat mig fram i de olika grenarna vid ett flertal tillfällen men aldrig kört dem under ett och samma pass.
Vi började med knäböj och där har jag inte hunnit träna så mycket, så självklart har jag inga bra resultat att bjuda på. ÄNNU!
Första repetionen var jag lite för feg i så där gick jag inte ner tillräckligt men på den andra så var djupet ordentligt. Stannade vid 1 godkänd för även om benen är starka så har jag inte teknik ännu för att få upp fler utan skaderisk.
Bänkpressandet är en gåta för jag gör nog på olika sätt varje gång. Den här gången la jag mycket fokus på att det inte skulle se ut som stången studsade på brösten. Använde mycket kraft till att bromsa stången på nervägen så det blev inte mer än 15st repetioner.
Chinsen är och har alltid varit en dålig gren för mig och även här varierar utförandet mycket från gång till gång. Nu försökte jag hålla ryggen still men då hade jag tydligen en tendens till att börja rör på benen istället...
9st blev det iallafall.
Dips har jag varit duktig på men med flera års axelskador och avsaknad av dips-ställning på gymmet gör inte att jag kan hålla någon hög nivå. 26st
Curlandet är något som jag måste träna på. Och det speciellt på att släppa ner stången utan att tappa en massa kraft.
5st.
Så det blev väl följande:
Böj 1
Bänk 15
Chins 9
Dips 26
Curl 5
Totalt: 56
Självklart är det långt kvar till 100st men jag känner inte att jag har nått närheten av max på någon av grenarna ännu. Så det kommer inte bli någon direkt ändring i träningen just nu utan maxstyrkan skall ökas och på så sätt vinna fler repetioner.
Konditionen kommer förbättras genom mer löpning i 6v till.
Kroppsvikten ska fortfarande ner några kilon till och förväntas ligga runt 77 i mitten på okt.