Kändes konstigt att gå ner till tåget istället för att hoppa upp på cykeln imorse. Fick många frågor och kommentarer av de på jobbet som blev förvånade när jag plötsligt dök upp i "vanliga" kläder
När jag berättade för dem att jag skulle ut och springa efter jobbet istället så blev de lugna igen
Tog självklart tillfället i akt och testade min nya cykel/löp-ryggsäck. Det är väldigt konstigt och ovant att springa med något som skvalpar på ryggen men det ska nog gå att vänja sig. Tror jag...
Något som störde lite var att tröjan åkte upp vid magen hela tiden men det vänjer man sig nog oxå med samt att det kanske blir bättre om jag lyckas spänna fast den på något annat sätt.
Nästa test med väskan blir utan vätske behållare för det är ju så jag först och främst tänkt använda den.
Dagens runda gick tyvärr inte alls som planerat då jag tänkte göra ungefär som förra gången med ett lugnt tempo och några snabbare tusingar. Gick ut i ett lite snabbare tempo och även km nr 2 blev snabbare så när det väl var dax för ökningen så blev det väldigt tufft att hålla tempot.
Efter 2850m så kom jag fram till en backe och i den så kändes knät inte alls bra så då fegade jag ordentligt och joggade i ett bekvämt tempo hem igen.
4:57
4:48
4:16
5:25
4:51
4:54
Totaltid: 30:15
Sträcka: 6,24km
Medelpuls:154Bpm
Maxpuls:174Bpm