Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-25, 15:11   #166
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
1. Tror ni på en samverkan i det långa loppet?
2. Vilken gren vinner?
3. Vad vill ni personligen?
1. Nej
2. Klassiskt
3. Klassiskt
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 20:45   #167
elo_
surbrölande finne

elo_s avatar

Reg.datum: Aug 2005
Angående nyrekrytering så tror jag man skall börja verka tidigare än vid gymmen. För dåliga ingrodda vanor på den normale "gymmaren" på de kommersiella gymmen. förevisa på gymnastiklektioner skulle kanske vara en grej? Det skall börjas i tid det som rakt skall bli..

Angående Freddis fråga så svarar jag som Börje.
elo_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 20:57   #168
PepzAdept
Fitnessfjolla

PepzAdepts avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Ja det var väl i Karlstad som en stor del av de som greps i dopinghärvan förra året bodde och det var väl främst byggar och fitnesskretsen.
Och då gäller detsamma i hela landet såklart?

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Vart ligger faran i att en del lyftare inte tränar på en traditionell atletklubb?

Skulle det vara sådär jättefarligt om det fanns ett "team SATS" "Pluckes powerlifting" eller "Melkers garages sportklubb" representerade på ett klassiskt styrkelyftsmästerskap vid sidan av JSK, ÖKK, GSK etc?
Lite så jag känner också. Men på vissa låter det som att alla som inte tränar på klubbarna åker man rakt ner i knarkträsket

Citat:
Ursprungligen postat av elo_ Visa inlägg
Som input angående atletklubbar:

I Finland är förekomsten av såna här atletklubbar väldigt sällsynt. En absolut majoritet av lyftarna tränar på kommersiella gym. På samma ort så kan lyftare ur samma förening träna på flere olika gym, beroende på livssituation etc. Därför är det sällsynt att dopningstester utförs på gymmen (vad jag har hört) men väldigt vanligt att dopningskontrollanterna står på ens gårdsplan när man kommer hem från jobbet eller liknande. Dvs, testningen utförs på samma grunder men olika sätt.
Låter väl hur bra som helst?! Och mer tester på tävlingarna!

Har för övrigt inte fått något direkt svar angående testerna på SM. Ingen som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Dopingbiten har jag inte berört överhuvudtaget i mina inlägg, men om du viill gå den vägen som finns det väl ett gym där i stort sett alla som dömdes i vår stad i operation Liquid håller till, däribland en av gymmets ägare (fd ägare numer om jag minns rätt).

Och nej, jag har inte sett drivor med folk som kan utföra våra lyft på gymmen i vår stad. Enstaka individer, visst, men inte några större mängder. Detsamma gäller de flesta kommersiella gym jag besökt under mina resor runt landet under mina arbetsresor.
Detsamma gäller på atletklubbarna, men där brukar lyftarna hoppa på vederbörande för att erbjuda sin hjälp (vilket uppskattas i de flesta fall).

Kanon att Pepz finns på Friskis, det innebär att SL-konspirationen kan fortsätta sitt arbete att ta över världen!

mvh
the_PL_man
Nja man kan väl kanske säga att du belyser det mellan radena ganska så tydligt enligt min mening i alla fall?! Vet precis vilket gym du syftar på, men betyder det att det är samma lika överallt för det?

Ska jag vara ärlig är jag fanimig inte helt imponerad av lyften på olika SL-klubbar heller. Allt man hör här på forumen som tips är att gå till styrkelyftsgym så får du bra hjälp, men det är ju låååångt från sanning. Det finns kompetent folk på klubbarna men också mååånga som har ohyggligt dålig teknik i framförallt marklyft! Men så har jag sällan tränat i Karlstad så svårt att uttala mig om vad ni har för er där såklart

Den sista kommentaren kändes väl tämligen löjlig i sammanhanget? Har fler exempel på bra folk på kommersiella gym men förstår att du kanske inte vill lyssna på det örat?

Problemet som jag ser det med klubbarna är att man (läs jag bl.a.) sällan känner mig särskilt väl mottagen när man kommer och tränar. Kan nog ärligt talat säga att den enda atletklubben som jag direkt har känt mig välkommen på var i Gävle. I annat fall så känns det, lite som ni gång på gång antyder i era inlägg, alltid som att man blir i princip lite dopingstämplad direkt när man kliver innanför dörren för att man ser ut som den fitnessfjollan jag faktiskt är. Då känns det heller inte allt för upplyftande att träna på ett sådant ställe kan jag tycka. Dock har det där alltid klarnat upp efter att man har tränat där lite och de kanske mer förstår vem man är. Men det här kanske är något som klubbarna borde tänka på!?

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Jag upplever det inte alls så. Närmare till hands även för dessa "seriösa" ligger hantlar och kablar. Tränas det med skivstång är det lutande bänkpress som tränas, och tränas det vanlig bänkpress är det med sagda rövlyft och revbensknäck. Marklyft och särskilt knäböj "finns" inte för dessa.
Bor du också i Karlstad eller?
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
PepzAdept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 21:04   #169
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Håller med Sewén. Attityden verkar vara att lyftare ska gå i plussen och att alla som har <20% kroppsfett & är starka är dopade alt. ointresserade av lyftning.

Gör en direktjämförelse med AF/F5/dyl.: hur stora är dopingproblemen där jämfört med SL/KSL? Så kan man se skillnaden mellan att träna i en klubb mot att träna på ett gym.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 21:19   #170
the_PL_man
Gammalt flakvrak

the_PL_mans avatar

Reg.datum: Oct 2002
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept Visa inlägg
Nja man kan väl kanske säga att du belyser det mellan radena ganska så tydligt enligt min mening i alla fall?! Vet precis vilket gym du syftar på, men betyder det att det är samma lika överallt för det?
Då läser du mina inlägg fel. Det enda jag har skrivit om i denna tråd på sistone är olika anledningar varför jag tror att inte antalet utövare följt med den allmänna trenden att styrketräna.

Och nej, det är inte lika överallt.
Och självklart är alla bodybuilders lika militanta dopingmotståndare som SLarna här på kollo, eller?

Citat:
Ska jag vara ärlig är jag fanimig inte helt imponerad av lyften på olika SL-klubbar heller. Allt man hör här på forumen som tips är att gå till styrkelyftsgym så får du bra hjälp, men det är ju låååångt från sanning. Det finns kompetent folk på klubbarna men också mååånga som har ohyggligt dålig teknik i framförallt marklyft! Men så har jag sällan tränat i Karlstad så svårt att uttala mig om vad ni har för er där såklart
Du är varmt välkommen när du har vägarna förbi!

Citat:
Den sista kommentaren kändes väl tämligen löjlig i sammanhanget? Har fler exempel på bra folk på kommersiella gym men förstår att du kanske inte vill lyssna på det örat?
Smileyn brukar betyda att man inte skall ta saker så allvarligt....

Citat:
Problemet som jag ser det med klubbarna är att man (läs jag bl.a.) sällan känner mig särskilt väl mottagen när man kommer och tränar. Kan nog ärligt talat säga att den enda atletklubben som jag direkt har känt mig välkommen på var i Gävle. I annat fall så känns det, lite som ni gång på gång antyder i era inlägg, alltid som att man blir i princip lite dopingstämplad direkt när man kliver innanför dörren för att man ser ut som den fitnessfjollan jag faktiskt är. Då känns det heller inte allt för upplyftande att träna på ett sådant ställe kan jag tycka. Dock har det där alltid klarnat upp efter att man har tränat där lite och de kanske mer förstår vem man är. Men det här kanske är något som klubbarna borde tänka på!?
Tråkigt att du känner dig bemött på det sättet. Jag lovar att vi är trevligare än så i Karlstad (iaf om du kommer ner när lyftarna tränar)!

mvh
the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 21:54   #171
Karlos
Registered User

Karloss avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av elo_ Visa inlägg
Angående nyrekrytering så tror jag man skall börja verka tidigare än vid gymmen. För dåliga ingrodda vanor på den normale "gymmaren" på de kommersiella gymmen. förevisa på gymnastiklektioner skulle kanske vara en grej? Det skall börjas i tid det som rakt skall bli..

Detta är något jag funderat över sedan jag fann SL. Eftersom jag är lärare och har undervisat en del i idrott (dock utan utbildning i ämnet) och har daglig kontakt med flertalet idrottslärare, både privat och yrkesmässigt, så har bristen på kunskap om våra tre lyft verkligen lyst med sin frånvaro. Ingen av de idrottslärare jag kommer i kontakt med vet vad styrkelyft är eller hur något av lyften ska utföras korrekt (läs SL-lyft). Man kan få frågor som: Är knäböj den där man lyfter den ovanför huvudet?, kanske ett särfall, men ändå!

Jag tror definitivt på SL (de tre lyften, inte nödvändigtvis idrotten med regelverk och allt därtill) som en naturlig del av idrottsämnet i skolan, åtminstone på gymnasienivå. Då kanske man kan "slippa" rekrytera från gym (något jag rent allmänt tycker bör unvikas) och fostra intresserade idrottsmän och -kvinnor istället. Det är ju trots allt en idrott, eller?
Gammal 2011-08-25, 22:13   #172
PepzAdept
Fitnessfjolla

PepzAdepts avatar

Citat:
Nu bashar jag igen, sorry, men jag tror att det är så. Jag tror att det är den klassiska lyftningen som lockar folk, inte styrkelyft. Vill ni locka det klientelet jag tror finns så bör ni sätta mer prestige i klassisk lyftning än styrkelyft. vill ni kalla båda sporterna för samma namn, så tror jag att det är viktigt att anse att bästa lyftaren i Sverige är den som vinner klassiskt sm, och inte sm i styrkelyft.
Citat:
Sen är det frågan om vi vill locka klientelet som tycker att utrustning är djävulens påfund men AAS är helt OK....
Citat:
Jag känner mig en aning träffad :/ men det är en annan debatt, och det är lite lågt att dra slutsatsen att intresserade av klassisk lyftning men ointresserade av sl skulle vara pro-doping. jag tror inte det är så.(Jag tycker precis så, men det är säkerligen ingen generell åsikt)
Citat:
Vill bara påpeka att det inte var riktat mot någon specificerad individ, så du behöver inte känna dig träffad.

Jag har hängt/hänger på många olika forum, och det är inte ovanligt att gymtränande/BB-wanntabees framför det jag skrev.
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Varför nämner du bara tävlingar utan dopingtester?
Citat:
Dock så utförs det inga tester utanför tävlingarna, eller hur?
Citat:
Då läser du mina inlägg fel. Det enda jag har skrivit om i denna tråd på sistone är olika anledningar varför jag tror att inte antalet utövare följt med den allmänna trenden att styrketräna.

Och nej, det är inte lika överallt.
Och självklart är alla bodybuilders lika militanta dopingmotståndare som SLarna här på kollo, eller?
Vet inte om jag kan hålla med dig riktigt. Dock är det verkligen inte bara du som har den undertonen i det du skriver utan det känns som en ganska så allmän uppfattning (därav Nitros inlägg), och inte heller är det enbart i den här tråden som du/ni skriver så. Men lite som du nu också skriver här i sin sista mening.

Det verkar väldigt viktigt för er att gång på gång poängtera att SL är så himla duktiga på att förebygga doping. Men så tävlar man och inte fan utförs det några tester?! Är inte det underligt? Men när man gör det på SM i AF så hackas det direkt på att det inte utförs tester under resten av året. Du ser inte hur man kan tolka det du/ni skriver?

Jag är ju garanterat en av de som ni använder i er modell så ja jag känner mig både träffad och lite smått förolämpad. Jag kommer direkt ifrån fitnessen. Har tränat på kommersiella gym (dock med ganska många inhopp på klubbarna senaste två åren) och har lyckats hyffsat bra i klassisk lyftning. Samt såklart fått dopinganklagelserna slängda i ansiktet mer än en gång. Att jag nu var en av de här som du menar på tränar så jäkla dåligt ute på gymmen men ändå lyckats såpass bra på tävlingarna känns väl ändå lite som att det slår i alla fall ett litet hål på dina fördomar? Om inte det så kanske att jag har tagit två andra "vanliga gymtränande" Jenny och Robert som nu också presterat bland de bästa/bättre i landet torde ju också späda på det?

En fråga bara, vem har ens nämnt bodybuilders? För det vet jag att jag INTE har gjort?! Dock helt vanliga gymtränande som också tycker om att lyfta skrot. Och ja, det kan jag lova dig att de är lika militanta dopingmotståndare som SLarna här på kolo.

Och så har det nämnts fitness såklart, men som jag mååånga gånger försökt att poängtera tidigare -> Fitness är INTE Bodybuilding!!

Citat:
Du är varmt välkommen när du har vägarna förbi!
Trevligt

Citat:
Smileyn brukar betyda att man inte skall ta saker så allvarligt....
Jo förstod att du skojade, men tyckte mer att det var ett sätt att förlöjliga ämnet. Faktiskt.

Citat:
Tråkigt att du känner dig bemött på det sättet. Jag lovar att vi är trevligare än så i Karlstad (iaf om du kommer ner när lyftarna tränar)!

mvh
the_PL_man
Tvivlar jag inte på att ni skulle bemöta mig på det sättet. Det jag däremot tvivlar på är att detsamma kommer att gälla alla andra med liknande bakgrund som min. Men vem vet, kanske är KAK och i Gävle då?
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
Gammal 2011-08-25, 22:16   #173
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Karlos Visa inlägg

Detta är något jag funderat över sedan jag fann SL. Eftersom jag är lärare och har undervisat en del i idrott (dock utan utbildning i ämnet) och har daglig kontakt med flertalet idrottslärare, både privat och yrkesmässigt, så har bristen på kunskap om våra tre lyft verkligen lyst med sin frånvaro. Ingen av de idrottslärare jag kommer i kontakt med vet vad styrkelyft är eller hur något av lyften ska utföras korrekt (läs SL-lyft). Man kan få frågor som: Är knäböj den där man lyfter den ovanför huvudet?, kanske ett särfall, men ändå!

Jag tror definitivt på SL (de tre lyften, inte nödvändigtvis idrotten med regelverk och allt därtill) som en naturlig del av idrottsämnet i skolan, åtminstone på gymnasienivå. Då kanske man kan "slippa" rekrytera från gym (något jag rent allmänt tycker bör unvikas) och fostra intresserade idrottsmän och -kvinnor istället. Det är ju trots allt en idrott, eller?
Menar du inte att kunskapen lyst med sin frånvaro? Eller känner de till SL bättre fr o m nu?

LTK arrangerade ju förresten en tävling åt Polhemsskolan (ett gymnasium) häromkvisten. Då dök inte ens idrottslärarna upp, men eleverna gjorde.

Jag tror förresten också på att lobba för SL i skolidrotten. Jag vet inte varför, men vi på LTK är lite dåliga på att ta till oss nya ungdomar, trots att vi har ett jättestort underlag i och med att ett helt gymnasium fullt med grabbar tränar i samma lokal.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2011-08-25 klockan 22:18.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 22:20   #174
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Har för övrigt inte fått något direkt svar angående testerna på SM. Ingen som vet?
Det testades på SM och var föranmält till RF. Dock kan jag tycka att kontrollanterna borde synts mycket mer alla dagarna då detta borde vara en möjlighet att profilera antidopingarbetet för alla nya lyftare.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 22:22   #175
PepzAdept
Fitnessfjolla

PepzAdepts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Det testades på SM och var föranmält till RF. Dock kan jag tycka att kontrollanterna borde synts mycket mer alla dagarna då detta borde vara en möjlighet att profilera antidopingarbetet för alla nya lyftare.
Skitbra

Vilka testades, alla vinnarna? Vet du hur många tester som genomfördes?
Gammal 2011-08-25, 22:28   #176
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Skitbra

Vilka testades, alla vinnarna? Vet du hur många tester som genomfördes?
När RF gör tester så plockar de slumpmässigt ut personer vid tävlingen, man kan alltså inte undkomma ett test genom att hamna tex på tredje eller fjärdeplats. Jag har ingen statistik eller fått någon återkoppling, bara vet att antidopingkommitten anmält till RF och jag själv såg kontrollanter plocka in lyftare vid uppvärmningen efter att de tävlat klart.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 22:29   #177
O.W.
OLW ?

O.W.s avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
När jag läser det PL-mannen skriver blir jag väldigt nyfiken på vad folk håller på med runt om på gymmen i Karlstad ingen kan lyfta och alla verkar dopa sig?
Citat:
Ja det var väl i Karlstad som en stor del av de som greps i dopinghärvan förra året bodde och det var väl främst byggar och fitnesskretsen.
Citat:
Och då gäller detsamma i hela landet såklart?
pl mannen skrev om Karlstad, du skrev om Karlstad, jag skrev om Karlstad. Hur det ser ut i hela landet vet jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 22:53   #178
PepzAdept
Fitnessfjolla

PepzAdepts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
När RF gör tester så plockar de slumpmässigt ut personer vid tävlingen, man kan alltså inte undkomma ett test genom att hamna tex på tredje eller fjärdeplats. Jag har ingen statistik eller fått någon återkoppling, bara vet att antidopingkommitten anmält till RF och jag själv såg kontrollanter plocka in lyftare vid uppvärmningen efter att de tävlat klart.
Okej... konstigt att de inte testar vinnarna i varje klass istället? Känns väl mer värdefullt även om såklart slumpmässiga tester är ett bra kompliment.

Citat:
pl mannen skrev om Karlstad, du skrev om Karlstad, jag skrev om Karlstad. Hur det ser ut i hela landet vet jag inte.
Det har du såklart rätt i, det gjorde vi
Dock skrev jag i meningen efter även om sthlm så det var mer det jag reagerade på. Jaja

Det var där det där med byggare kom ifrån alltså.

Senast redigerad av PepzAdept den 2011-08-25 klockan 22:55.
Gammal 2011-08-25, 23:21   #179
the_PL_man
Gammalt flakvrak

the_PL_mans avatar

Reg.datum: Oct 2002
Citat:
Det verkar väldigt viktigt för er att gång på gång poängtera att SL är så himla duktiga på att förebygga doping. Men så tävlar man och inte fan utförs det några tester?! Är inte det underligt? Men när man gör det på SM i AF så hackas det direkt på att det inte utförs tester under resten av året. Du ser inte hur man kan tolka det du/ni skriver?
Nåväl, 2010 utfördes det av RF 194 OCT och 53 ICT för styrkelyft.
Alla OCT är inte på licensierade lyftare, några motionärer ingår i den summan.

1 THC
1 clenbuterol
1 metandienone/stanozolol
1 stanozolol
1 testosterone
2 refusals

Av dessa 7 hade en tävlingslicens (om jag minns rätt).

SKKF gjorde hur många tester 2010(20?)40?100?)?
Man har iaf för den perioden 10 namn på sin avstängningslista.

Jag har vid upprepade tillfällen bjudit in RFs testare i länet att komma ner och göra några tester närhelst de önskar (i ett försök att få dit dem oftare) men bara fått till svar att vi inte tillhör en problemgrupp.

Citat:
Jag är ju garanterat en av de som ni använder i er modell så ja jag känner mig både träffad och lite smått förolämpad. Jag kommer direkt ifrån fitnessen. Har tränat på kommersiella gym (dock med ganska många inhopp på klubbarna senaste två åren) och har lyckats hyffsat bra i klassisk lyftning. Samt såklart fått dopinganklagelserna slängda i ansiktet mer än en gång. Att jag nu var en av de här som du menar på tränar så jäkla dåligt ute på gymmen men ändå lyckats såpass bra på tävlingarna känns väl ändå lite som att det slår i alla fall ett litet hål på dina fördomar?
Du var då ömhudad. Det jag gjorde var att jag sågade jämförelsen att man på alla gym idag tränar klassisk SL. Och jag vidhåller att jag inte delar den uppfattningen, huvuddelen tränar något helt annat.

Citat:
Om inte det så kanske att jag har tagit två andra "vanliga gymtränande" Jenny och Robert som nu också presterat bland de bästa/bättre i landet torde ju också späda på det?
Irrelevant, eftersom det inte överhuvudtaget var det som åsyftades.

Citat:
En fråga bara, vem har ens nämnt bodybuilders? För det vet jag att jag INTE har gjort?! Dock helt vanliga gymtränande som också tycker om att lyfta skrot. Och ja, det kan jag lova dig att de är lika militanta dopingmotståndare som SLarna här på kolo.

Och så har det nämnts fitness såklart, men som jag mååånga gånger försökt att poängtera tidigare -> Fitness är INTE Bodybuilding!!
AF/Fitness/BB sorterar alla under SKKF.
Och ja, jag vet att det är skillnad på grenarna. SKKFs kassör är medlem i vår klubbstyrelse.

Citat:
Jo förstod att du skojade, men tyckte mer att det var ett sätt att förlöjliga ämnet. Faktiskt.
Och jag tyckte det var kul, eftersom jag gillar att SL sprids. Faktiskt.

Citat:
Tvivlar jag inte på att ni skulle bemöta mig på det sättet. Det jag däremot tvivlar på är att detsamma kommer att gälla alla andra med liknande bakgrund som min.
Alla bemöts med ett öppet sinne. Klubbens inställning i alla frågor finns presenterad i lokalen, och de som inte delar de värderingarna brukar inte söka sig till oss.

Nåväl, vi har vägrat folk medlemskap - det skall jag inte sticka under stol med. Om jag säger att individen som vägrades medlemskap var under åtal i Operation Liquid och sedan dömdes till 5 års fängelse så får det stå för sig själv.

mvh
the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 23:46   #180
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Vår idrott lyder under RF och därför skall det vara medlemsföreningar. Detta är en del i den demokratiska ordningen vi har inom idrotten. Hur föreningen sedan ser ut kan vara olika. Inte alla måste vara klassiska atletklubbar. Det finns ett flertal klubbar som tar emot sattelitlyftare som inte träffar sin klubb mer än på tävlingar tex.
Däremot tycker jag att man missar lite av föreningens fördelar om man inte träffas regelbundet.

Apropå atletklubbar.
Trist att det finns de som inte känner sig välkomna på STK. Det har inte varit vår intention och jag tror heller inte det är så vanligt, men all typ av miljö och kultur kan inte passa alla antar jag.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:00.