2011-08-25, 00:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax
Det går ju in under en sån sak som han gör sig lustig över, och det är ju skillnad. Ett så kallat skämt, och givetvis är det ju just ett skämt.
Däremot när han pratar om pride-fighters och hur det går för dessa i UFC, som 205 klassen e.t.c så tycker jag han är rätt så mycket "mitt i prick".
|
Nja, det håller jag faktiskt inte med. Tycker han snackar alldeles för mycket skit, lägger till saker osv. Menar, 205.. Är det så lätt som han säger? Varför går han inte upp dit och dominerar då? 185 är ju fucked pga Silva som äger den viktklassen, helt. 205 finns ju JJ som är rätt decent om jag får säga mitt.
Så tycker inte alls "Mitt i prick" passar in där.
|
|
|
2011-08-25, 00:19
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2008
|
Han kommer gå upp till 205 är jag nästan helt säker på, han är väl ute efter Machida?
|
|
|
2011-08-25, 00:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Han kommer nog va tvungen att göra det efter silva skickat honom till sjukhuset efter deras andra fight. Sen om han ens får möta machida så lär ju den pissdrickarn slö sönder sonnen igen !
|
|
|
2011-08-25, 00:43
|
|
Banned User
|
Bara inte Silva gråter över sin farmor/brutna revben/duckar för matcher så är vi nog alla nöjda och glada
Senast redigerad av Pansartax den 2011-08-25 klockan 00:46.
|
|
|
2011-08-25, 00:57
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax
Bara inte Silva gråter över sin farmor/brutna revben/duckar för matcher så är vi nog alla nöjda och glada 
|
Förlåt, men gråter gör man väl när man förlorar. Sist jag kollade så har han aldrig förlorat i UFC. Gå och bryt ett revben så får du se hur det känns - du skulle böla som en liten flicka.
Om inte annat så är det big props till Silva att han inte drog sig ur då hans läkare rekommenderade det. Ja, fy fan vad han duckar.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-08-25 klockan 00:59.
|
|
|
2011-08-25, 01:12
|
|
Banned User
|
Varför är det "big probs"? Det hör till en del av arbetet, skulle Franklin lagt sig mot Lidell för att hans arm var bruten? I helvete heller, det ingår i jobbet och man skriver ett kontrakt på matchen, då kör man klart den oavsett vad läkare jesus mamma eller frugan säger.
http://www.cagepotato.com/does-ander...fight-anybody/
Anderson Silva is a tough nut to crack. We know he doesn’t want to fight friends, and we know he doesn’t want to fight guys he’s already beaten, and we know he doesn’t want to fight guys who got middleweight title shots in the UFC without ever competing in the UFC at that weight class. New #1 contender Chael Sonnen doesn’t fit into any of those categories, so you’d think there wouldn’t be a problem...
Det här är ju mer eller mindre att "ducka" enligt mig, det kanske inte är det för dig men för mig är det att ducka så om vi tycker olika där är det något jag kan leva med.
|
|
|
2011-08-25, 01:28
|
|
Pink belt
|
Props, inte probs.
Har du märkt hur många som pullar ut från kontrakterade matcher pga skador på senast?
Det är props eftersom han sade "the shåv möst gå ån" innan matchen.
Kolla på Overimom som inte ville slåss pga just en revbensskada.
Vad gäller Sonnen så har han slagits mot honom, skadad, utan TRT, och vunnit på avslut. Vad har han att bevisa? Att han kan slå honom bättre?
Sorry, men det är den mest långsökta duckningen jag isf hört talas om. Dessutom så verkar du inte läst artikeln ordentligt, Ed Soares säger: "We are fine if this is what the UFC wants, "
Att han inte vill slåss med polare eller gå upp en viktklass är knappast duckningar heller. Han har dessutom sagt att Machida skulle slå honom, även om det är antagligen "min polare är grym" snack.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-08-25 klockan 01:32.
|
|
|
2011-08-25, 01:37
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Det här med att förväntas gå matcher skadad kanske hör till sporten, men det är likaväl jävligt dumt.
|
|
|
2011-08-25, 01:39
|
|
Absolutist
Reg.datum: Jun 2006
|
Sen vet man väl inte hur allvarlig skadan var före matchen heller, han slog väl upp den under matchens gång.
|
|
|
2011-08-25, 01:41
|
|
Pink belt
|
Citat:
Ursprungligen postat av Degpekka
Sen vet man väl inte hur allvarlig skadan var före matchen heller, han slog väl upp den under matchens gång.
|
"It was really close because the doctors didn’t want him to fight. He hurt his rib last Friday in sparring. He hurt it, but he didn’t think it was hurt that bad and then Sunday morning, I had about 13 missed calls in a matter of 25 minutes. They were all from Anderson and he was calling me to tell me he was in pain. He couldn’t breathe. I took him to the hospital and they X-Rayed each rib and they noticed that it was a bit swollen, but there was no fracture. They said it was bruised ribs, but the way he reacted when they touched it and how tender they were, they said it was in the muscle as well as the bruise. I’m not a doctor, but this is just what they told us. They prescribed some Ibuprofen 800 for him because it was so close to the fight, they couldn’t do any Vicodin.
The doctors said, ‘I really don’t recommend that he fights,’ but Anderson said, ‘No man, the show must go on. I’m going to fight.’ I put it this way, he was supposed to corner Mark Munoz on Sunday for his fight against Okami, but I made him stay at home in bed. He was just lying around and letting his ribs heal up on Sunday, Monday and Tuesday because we traveled. He didn’t train again until we got to Oakland. He gave his ribs about a 5-day rest."
Som sagt, jag har haft skadade interkostal muskler eller vad de heter, och det är ingen barnlek. Det går inte att andas djupt eller att sträcka på sig ordentligt, och minsta ryckiga rörelse känns som någon skulle hugga en kniv rakt i mellangärdet på dig. Mig tog det flera månader innan det gick över helt.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-08-25 klockan 01:44.
|
|
|
2011-08-25, 01:57
|
|
Registered User
|
I en proffs sport så förväntas man leverera varje gång man tävlar, allra mest i fight sporterna. Att då ackumulera skador som man aldrig låter läka är att effektivt begränsa sitt värde som produkt och livslängd som atlet. Det är anledningen varför vissa fortfarande ser bra ut över 40 (!) medan andra ser sluggiga ut vid 30...
|
|
|
2011-08-25, 02:00
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
När började Sakuraba suga? Sitter och tittar på lite gamla Pride, och det är verkligen en fröjd att se han slåss, men att se att han fortfarande är aktiv och bara fortsätter bygga på sin redan rätt så långa lista av förluster är nästan lite deprimerande.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2011-08-25, 02:12
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
När började Sakuraba suga? Sitter och tittar på lite gamla Pride, och det är verkligen en fröjd att se han slåss, men att se att han fortfarande är aktiv och bara fortsätter bygga på sin redan rätt så långa lista av förluster är nästan lite deprimerande.
|
Perfekt exempel på vad jag skrev ovan
Runt första matchen med Wand kanske, knäproblem och bristande motivation i kombination med japanernas eviga fascination med david mot Goliath matcher ledde till ett tråkigt slut på hans karriär. Mr Pride, utan honom hade Pride aldrig blivit så stort som det blev.
|
|
|
2011-08-25, 02:24
|
|
Absolutist
Reg.datum: Jun 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
"It was really close because the doctors didn’t want him to fight. He hurt his rib last Friday in sparring. He hurt it, but he didn’t think it was hurt that bad and then Sunday morning, I had about 13 missed calls in a matter of 25 minutes. They were all from Anderson and he was calling me to tell me he was in pain. He couldn’t breathe. I took him to the hospital and they X-Rayed each rib and they noticed that it was a bit swollen, but there was no fracture. They said it was bruised ribs, but the way he reacted when they touched it and how tender they were, they said it was in the muscle as well as the bruise. I’m not a doctor, but this is just what they told us. They prescribed some Ibuprofen 800 for him because it was so close to the fight, they couldn’t do any Vicodin.
The doctors said, ‘I really don’t recommend that he fights,’ but Anderson said, ‘No man, the show must go on. I’m going to fight.’ I put it this way, he was supposed to corner Mark Munoz on Sunday for his fight against Okami, but I made him stay at home in bed. He was just lying around and letting his ribs heal up on Sunday, Monday and Tuesday because we traveled. He didn’t train again until we got to Oakland. He gave his ribs about a 5-day rest."
Som sagt, jag har haft skadade interkostal muskler eller vad de heter, och det är ingen barnlek. Det går inte att andas djupt eller att sträcka på sig ordentligt, och minsta ryckiga rörelse känns som någon skulle hugga en kniv rakt i mellangärdet på dig. Mig tog det flera månader innan det gick över helt.
|
Förmodligen fick han annat än bara ibuprofen för att klara smärtan...  Läkare till idrottsproffs brukar ha finfina medicinskåp. Att slåss med en sån skada tror jag inte är så farligt, med allt adrenalin ordentligt varm osv. Om Silva nu hade vatt orolig för att skadan hade kunnat kosta honom bältet hade han ju inte ställt upp, så trög är ju inte någon.
|
|
|
2011-08-25, 02:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Degpekka
Förmodligen fick han annat än bara ibuprofen för att klara smärtan...  Läkare till idrottsproffs brukar ha finfina medicinskåp. Att slåss med en sån skada tror jag inte är så farligt, med allt adrenalin ordentligt varm osv. Om Silva nu hade vatt orolig för att skadan hade kunnat kosta honom bältet hade han ju inte ställt upp, så trög är ju inte någon.
|
En sådan kommentar tycker jag man bör spara, om man inte har råkat ut för det själv. Revbensskador är riktigt hindrande. Bålsträckningar gör ont, djupa andetag gör ont, smällar gör mer ont, träning gör ont, alla större rörelser med överkroppen gör ont. Det är inte någon nypande smärta vi snackar om heller, snarare en sån som gör att musklerna krampar och vägrar fungera under ett ögonblick.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:06.
|

|