2011-08-18, 15:11
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Kan bara konstatera att hade jag tränat ben som jag gjorde igår, 1 ggn i veckan varje vecka, under mina första fem års träning.. (inkl skött kosten som jag gör just nu)... så hade jag inte bara haft sjukt grova lår, utan en enorm benstyrka med...
|
Du är inte dum du inte
Ser fram emot att mötas vid 80kilos strecket!
|
|
|
2011-08-18, 15:16
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Kan bara konstatera att hade jag tränat ben som jag gjorde igår, 1 ggn i veckan varje vecka, under mina första fem års träning.. (inkl skött kosten som jag gör just nu)... så hade jag inte bara haft sjukt grova lår, utan en enorm benstyrka med...
|
hehe, jag har precis börjat böja som jag vill och träna så mycket som jag vill. Jag har ökat mitt 1rm i böjen typ 10-15 kg på 2 veckor
|
|
|
2011-08-18, 18:29
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Fick 10 kg bearnaise i en hink av en viss kolodåre som gillar Porsche....
Bulken är räddad, weeee.... nackdelen är att det är bäst-före-datum i september lol... bara o nöta!
Kvällens förrätt... bearnaise med kebabspett
|
|
|
2011-08-18, 18:52
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Gick lite segare med varmrätten.... satan vad mätt jag blev... och djävelberg vad energitätt bea är!
Efter fyra kebabspett (360g) o 2,5 dl bea så gick jag över på varmrätten, men fick kapa fläskytterfilén o sikta på hälften istället och ta lite mindre bea (bara 1dl).. LOL

lol... bara bean verkar ha blivit runt 2000 kcal i denna måltid, ROFL..
|
|
|
2011-08-18, 18:52
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Nu börjar vi snacka! Bra jobbet, Skuggan!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-08-18, 19:04
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Fy satan, hur ända in i helvete ska jag orka bänkpressa på detta....
4 grillade kebabspett, ca 3-3,5 dl bea, en grillad majskolv och en halv grillad fläskytterfilé i en enda måltid =
3518 kcal / 125g prot / 64 g kolh / 300g fett
LOOOOL. Idag behöver jag inte gnälla om att ha svårt att äta upp mig på kcalplus iaf. Har dessutom fått i mig 2 proteindrinkar, ett ägg, en halv ostkaka med vaniljvisp.... ska jag ha bearnaisesås som en basfödeprodukt så blire till o lägga om kosten igen för o bromsa viktuppgången hahhaha
|
|
|
2011-08-18, 19:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Nu blev man ju sugen att gaina igen!  )
|
|
|
2011-08-18, 22:09
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Fritzel Power Basement - bröst.
planbänk
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 8 x 50 kg ]
1 set [ 5 x 70 kg ]
1 set [ 1 x 90 kg ]
1 set [ 1 x 95 kg ] -10 kg från augustimålet
1 set [ 0 x 100 kg ] -5 kg från augustimålet failure... tackarrrrrrrr
decline bänk
1 set [ 6 x 65 kg ]
1 set [ 4 x 75 kg ] ökning
1 set [ 3 x 75 kg ] ny övning, kändes inte bra idag
incline bänk
1 set [ 5 x 60 kg ] tokstrikt o fint, glömmer dock att andas
1 set [ 5 x 60 kg ]
speedbänk
1 set [ 6 x 60 kg ] dropto [ 5 x 50 kg ] failure på 6'e, tvärdog
SUMMERING:
Inget bra pass idag. Vet inte om jag kan skylla på middagen idag, men jag åt typ en hel dagsranson i en måltid och det knockade mig fullständigt. Blodsocker, blodtryck osv gick helt åt helvete. Kan inte ens andas in o fylla lungorna utan att buken spänner ut som en ballong och jag kände mig som en träskpadda bara jag började röra på mig. Crap.
OK, riktigt SÅ kraftig bulk ska jag inte dra på mig, lol.
Passet var skit överlag. Det som stör mig mest var att jag kämpade i så många år för att ta 100 i bänk, sedan var det så skönt att lämna det bakom sig och klättra vidare mot 110 kg. Nu är jag tillbaka där 100 i bänk har blivit en akilleshäl igen. Trodde jag skulle blåsa upp skiten idag och besvikelsen blev bara för stor när den föll ner. Den här viktkåtheten kommer ligga kvar ett tag till.
I speedbänken fattade jag inte vad som hände. Så fort jag kör något skitsnabbt och tokexplosivt så dör mina muskler äckligt fort. Jag kanske saknar Typ IIx/Typ IId-fibrer? lol.
Var inte motiverad nog heller ikväll, kände mig mest slö och med tankar på annat håll. Märks väl av lite också att det är första arbetsveckan efter semestern, lite ovant att kliva upp till tidsstyrd väckning osv. Märktes då jag failade i speedbänken på sista rep och upptäckte att jag satt säkerhetsribborna ett hack för långt ner.. tack o lov var det bara 50kg jag failade med och fick rulla av den matfyllda buken... märktes att skallen inte var med idag.
Senast redigerad av shadowfire den 2011-08-18 klockan 22:11.
|
|
|
2011-08-18, 22:13
|
|
|
Registered User
|
Sedan har jag hört att bänkpress är en sjukt dålig övning att mäta styrka i. 
Så det är inget att bry sig om.
|
|
|
2011-08-18, 22:15
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Kosten idag slutade på 4700 kcal, 230g prot, 143g kolh, 355g fett.. lol.. har nog aldrig ätit så mkt fett i hela mitt liv. Totalt ett överskott på 2200 kcal, whoops... jag trivs nog bättre med att ligga på ett överskott runt 500 kcal som jag legat på övriga dagar
Felberäknade bearnaisesåsen kopiöst och likaså de "små" kebabspetten som jag trodde inte var så mkt energi alls, visade sig vara nästan 1000 kcal bara de... (sjukt goda dock, köpta på ICA.. rekommenderas varmt). Åt med andra ord en måltid för mkt idag. Nåja, får balansera ut det på hela veckan, en dag mer eller mindre.
|
|
|
2011-08-18, 22:15
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Fritzel Power Basement - bröst.
planbänk
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 8 x 50 kg ]
1 set [ 5 x 70 kg ]
1 set [ 1 x 90 kg ]
1 set [ 1 x 95 kg ] -10 kg från augustimålet
1 set [ 0 x 100 kg ] -5 kg från augustimålet failure... tackarrrrrrrr
decline bänk
1 set [ 6 x 65 kg ]
1 set [ 4 x 75 kg ] ökning
1 set [ 3 x 75 kg ] ny övning, kändes inte bra idag
incline bänk
1 set [ 5 x 60 kg ] tokstrikt o fint, glömmer dock att andas
1 set [ 5 x 60 kg ]
speedbänk
1 set [ 6 x 60 kg ] dropto [ 5 x 50 kg ] failure på 6'e, tvärdog
SUMMERING:
Inget bra pass idag. Vet inte om jag kan skylla på middagen idag, men jag åt typ en hel dagsranson i en måltid och det knockade mig fullständigt. Blodsocker, blodtryck osv gick helt åt helvete. Kan inte ens andas in o fylla lungorna utan att buken spänner ut som en ballong och jag kände mig som en träskpadda bara jag började röra på mig. Crap.
OK, riktigt SÅ kraftig bulk ska jag inte dra på mig, lol.
|
Bra buktryck till böjen!
Citat:
|
Passet var skit överlag. Det som stör mig mest var att jag kämpade i så många år för att ta 100 i bänk, sedan var det så skönt att lämna det bakom sig och klättra vidare mot 110 kg. Nu är jag tillbaka där 100 i bänk har blivit en akilleshäl igen. Trodde jag skulle blåsa upp skiten idag och besvikelsen blev bara för stor när den föll ner. Den här viktkåtheten kommer ligga kvar ett tag till.
|
Satsa på 97,5 kg nästa gång. :-) Sedan tar du 100 kg gånger efter. Häpp!
Citat:
|
I speedbänken fattade jag inte vad som hände. Så fort jag kör något skitsnabbt och tokexplosivt så dör mina muskler äckligt fort. Jag kanske saknar Typ IIx/Typ IId-fibrer? lol.
|
Är det triceps som dör?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-08-18, 22:20
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard
Sedan har jag hört att bänkpress är en sjukt dålig övning att mäta styrka i. 
Så det är inget att bry sig om. 
|
hehe, jag ska släppa viktkåtheten en aning bara jag får tillbaka lite av min forna styrka (förra sommaren)... men är inte riktigt där ännu.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Bra buktryck till böjen!
|
hhaha, om inte du blir hämtad av män i vita rockar innan jul så blir jag förvånad
Citat:
Satsa på 97,5 kg nästa gång. :-) Sedan tar du 100 kg gånger efter. Häpp!
|
Yes, det eller så får jag reppa upp mig på 90 lite först, det är väl de alternativen. Får jag passning någon dag så blir det nog lite negativa på 105 också.
Just fan, jag glömde lägga in ett set... efter jag failade på 100 så körde jag 2 reps på 90, men kände mig rätt bränd efter failen.
Citat:
Är det triceps som dör?
|
vet inte, jag tror det var hela skiten faktiskt... minns inte så mkt då det svartnade för ögonen då jag försökte få upp stångjäveln.. men jag jobbade inte med fullt sträck, utan jobbade mkt med bröst, så jag tror att strutarna dog lika mkt som resten idag. Triceps dog dock på samma sätt i dipsen häromdagen då jag drog upp tempot.. som att vrida av en kran med energi direkt.
|
|
|
2011-08-19, 04:48
|
|
|
Musklig
|
Du måste inte äta allt själv! Bjud hem några på en grillkväll så kanske de kan hjälpa dig med att kånka in lite gips eller liknande när de ändå är där
|
|
|
2011-08-19, 08:18
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Ingen fara skuggis! 100 kg tar du nästa gång.
Efter lite frånvaro och sjukdom så maxade jag KANSKE 100 i början av april i år. 95x2 var tyngt satan. Man ökar fort om man tagit det förut
|
|
|
2011-08-19, 08:43
|
|
|
Collecting stars
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Du måste inte äta allt själv! Bjud hem några på en grillkväll så kanske de kan hjälpa dig med att kånka in lite gips eller liknande när de ändå är där 
|
Torsdag klappklappklapp, torsdag klappklappklapp!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:31.
|

|