Jösses vad jag cyklar mycket plötsligt! Man skulle ju kunna tro att jag vill bli en tunn cyklist
Dagens lagtempo med Triathlon-Väst blev en helt annan upplevelse än sist.
Vi blev bara 3st grupper och några i den 3:e var kanske egentligen sugna på att köra med grupp 2.
Redan efter första förningen så tappade vi första killen medans nästa cyklist att släppa klarade ytterligare en förning. Vid det läget kände jag mig okej men eftersom vi inte var så många längre som delade på jobbet så kände jag att det började bli svårare och svårare att orka hålla "rätt" tempo när jag var framme och drog.
Tabbade mig på¨något sätt och missade att haka på gruppen efter en tuff förning och blev ifrån åkt med några km kvar på varvet. De första 15km gick ändå på skapliga 25min och jag hade en medelpuls på härliga 160Bpm och max på 176Bpm. Så hög puls har jag aldrig haft under cykling tidigare.
Varv 2 körde jag med de som blev avhängda tidigt från gruppen och nu gick det plötsligt lite för långsamt. Kunde dock inte öka upp tempot mer då de andra inte hade kapacitet för att köra fortare. 15,3km tog denna gång 30min och pulsen var 140 & 159 istället.
Avslutade med en liten runda själv på 11km(23min) med ett hyffsat tempo till en början och sedan avslutning som var betydligt lugnare. 144 & 156Bpm var pulsen.
Eftersom vädret verkar bli okej även imorgon så cyklar jag väl som vanligt till jobbet.
Och på kvällen hoppas jag få till ett rygg + benpass i gymmet