2011-07-28, 19:07
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av matsson
Jag har en fråga om SN's amino-pro essential. Det står ju att man utöver doserna före och efter träning, ska ta en dos mellan varje måltid. Om vi säger att jag äter måltid 1 kl. 12. Och senare tränar, och äter måltid 2.
Då har jag ätit mina mål för dagen. När ska jag ta "mellan-måltids-dosen" då för att det ska vara som mest optimalt?
|
Du måste inte ta det mellan måltiderna. Det är bara till för att öka proteinintaget över dagen vilket leder till att burken tar slut jättefort så dom får sälja mycket. Ät nåt annat proteinrikt som mellanmål istället.
|
|
|
2011-07-29, 00:13
|
|
Captain
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam
Du måste inte ta det mellan måltiderna. Det är bara till för att öka proteinintaget över dagen vilket leder till att burken tar slut jättefort så dom får sälja mycket. Ät nåt annat proteinrikt som mellanmål istället.
|
Tänkte väl att det låg något lömskt bakom det hela. Då får vi köra på en kvargburk som mellanmål!
|
|
|
2011-07-29, 20:03
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam
|
+1. Klassikt försäljarknep. Så står det ju på många produkter. Vissa PWOs menar de ju att man ska ta varje dag. Snacka om dyrt
Inget fel i sig att ta EAA (eller vassle) mellan måltiderna för att dra upp proteinintaget men det är ju inget krav för att produkten ska "fungera."
SN aminosyror är ju tyvärr rätt dyra dessutom (men smakar gott!)
Senast redigerad av vicarious den 2011-07-29 klockan 20:04.
|
|
|
2011-07-30, 00:00
|
|
Captain
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
+1. Klassikt försäljarknep. Så står det ju på många produkter. Vissa PWOs menar de ju att man ska ta varje dag. Snacka om dyrt
Inget fel i sig att ta EAA (eller vassle) mellan måltiderna för att dra upp proteinintaget men det är ju inget krav för att produkten ska "fungera."
SN aminosyror är ju tyvärr rätt dyra dessutom (men smakar gott!)
|
Nej det är ju klart att det är fin fint att få i sig lite extra proteiner!  Tänkte bara om det var som mest optimalt om man tog det mellan måltiderna, men tur att det finns visa folk här som kan säga sanningen!
SN är väl dyra pga. smaken och själva märket
|
|
|
2011-07-31, 03:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
Hittade en Pro Esa burk som hade bäst före datum från 2010. Kan jag fortfarande äta den? Eller kan det vara farligt/ge ingen effekt? Tack!
|
|
|
2011-08-02, 15:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Couture
Hittade en Pro Esa burk som hade bäst före datum från 2010. Kan jag fortfarande äta den? Eller kan det vara farligt/ge ingen effekt? Tack!
|
Ät på du, den var äcklig då och är nog inte godare nu.
|
|
|
2011-08-05, 11:21
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2011
|
en fraga, jag har tidigare kort med xtend fran GG men sag nu att den inte har alla de aminosyror som raknas upp i forsta posten, sa nu undrar jag vilket man ska kora pa, verkar finnas en mangd olika.
|
|
|
2011-08-05, 12:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Esapro, Kolozzeum EAA, Fairing amino rush är de jag tror har i princip samma sammansättning som de som använts i studierna (finns säkert flera).
EAA FX har större andel leucin vilket man kan diskutera om det är bra/bättre. Den är väldigt billig/gram iaf.
|
|
|
2011-08-06, 12:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2005
|
Säg att man gymmar ca 45 min, efter gymmet sveper 10gr EAA och sedan promenerar/joggar i ca 30 min. Används EAAn då som energi till cardion eller används den i proteinsyntesen som vanligt?
|
|
2011-08-06, 15:43
|
|
Ordvitz mon frère
Reg.datum: Oct 2002
|
I första inlägget står det att effekten är störst vid intag före träning, men är det inte efteråt som rekommenderas om det bara ska tas vid ett tillfälle?
|
|
|
2011-08-06, 15:52
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin
I första inlägget står det att effekten är störst vid intag före träning, men är det inte efteråt som rekommenderas om det bara ska tas vid ett tillfälle?
|
Står några sidor längre bak att det är intaget direkt efter som är "bäst" nu.
|
|
|
2011-08-06, 16:18
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Ni som har testat Fairings Amino Rush, vad tycker ni om den?
Jag är mest intresserad av lösligheten. Både FX, Body Science och Kolozzeums EAA är det ju lite sisådär med lösligheten när man blandar det i en shaker med vatten (det skummar, mycket av pulvret fastnar på väggarna av shakern m.m.)
Hur är smaken på t ex Fantasy Fruits?
|
|
|
2011-08-06, 16:27
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
Att slänga pulvret direkt i munnen och skölja ner är inget alternativ? Annars funkar det ju bra. Så slipper du skum och att det fastnar i shakern.
|
|
|
2011-08-06, 16:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Ni som har testat Fairings Amino Rush, vad tycker ni om den?
Jag är mest intresserad av lösligheten. Både FX, Body Science och Kolozzeums EAA är det ju lite sisådär med lösligheten när man blandar det i en shaker med vatten (det skummar, mycket av pulvret fastnar på väggarna av shakern m.m.)
Hur är smaken på t ex Fantasy Fruits?
|
Tycker den e Grym.
Lösligheten är perfekt, kan lösa 10g i ca 1-2dl kallt vatten utan problem på ca 3 min. Jag kör melonsmaken och den är god för att vara EAA. Njöt inte första dagen men nu har jag inget emot att dricka den 2x per dag.
Skummar, det gör den, men det lägger sig inom några sek så fort du öppnat locket. Har inget ont att säga om den.
|
|
|
2011-08-06, 16:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin
|
Första inlägget verkar vara baserat på "dåliga" studier.
Ska du bara ta en gång, ta efter.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:38.
|

|