Citat:
Ursprungligen postat av Sundsarn
På 70 kg och 186cm lär det inte vara mycket att deffa fram. Vill du se någon större skillnad behöver du nog tappa mer än 2 kg. Så jag förstår inte riktigt varför du vill deffa? Äta mer protein kan du göra ändå. Förstår verkligen inte poängen med att deffa när du redan är underviktig? (I ditt fall tycker jag att man kan använda BMI för att avgöra det i ditt fall med tanke på din längd).
Deffa gör man så länge man önskar. Jag tror att de flesta (hobbytränande iaf) deffar mellan 8-24 veckor.
Jag tycker att du ska ska träna och äta ordentligt och satsa på att lägga på dig massa i lagom takt. 1 kg per månad kanske är lagom? Dvs ett överskott på ca 200-250 kcal/dag.
Hoppas jag var till hjälp. 
|
Ah, om man inte ser större skillnad med det så antar jag att det inte är någon poäng, ville bara minska lite underhudsfett och speciellt lite fett runt midjan för att definiera mina magmuskler, tycks endast få fram de översta nämligen..
Är f.ö. inte underviktig utan idealviktig, och inte spinkig som många i min ålder.
Och om jag skulle ligga på kcalöverskott tror jag att jag kommer bli fet, oavsett om jag tränar hårt..
Brukar köra så många gånger i veckan jag kan, ibland 6 ggr men huvudsakligen får jag med alla muskelgrupper, kör 1-2 muskelgrupper per gång och det blir därför inte långa pass, så kommer inte bränna så mycket heller..
FML..