Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden
Gnaaah  Blir juh homo för mindre!
Kan du inte hjälpa mig o komma i sån form?!
|
Jag kan inte hjälpa dig
att göra det, men jag kan berätta
hur du ska göra det :P
Diet igen:
Då har man börjat räkna kalorier igen då. Fan att man inte ska kunna hålla sin hedonistiska sida i schakt.
+9.5 kg på 29 dagar är inte okej.
Denna dieten kommer påbörjas på
2700 kcal, vilket är lite mer än innan då jag höll
2600 kcal in till och med sista dagen före tävlingen.
Livsmedlena kommer bestå av princip samma saker förutom att jag kommer äta mer potatis (minst 500g/dag) och även högkoncentrerad omega-3 (Pharbio Forte). Eftersom detta är en mindre seriös diet kommer jag gå mindre promenader än tävlingsdieten (snittade ~15-30k steg om dan) och ha kortare fasta. Inga konstigheter!
Träning åt helvete:
Känningar i höger axel och knä har uppstått (antagligen pga lång deff och hög träningsfrekvens) och träningen kommer läggas upp för att kringgå dessa problem-områden. Träningsfrekvensen kommer dras ner och vissa övningar kommer uteslutas (mest djävuls-bänkpressen aka. axeldödarN).
Med andra ord,
disco.
Förra uppbyggnadsperioden (innan tävlingsdeffen) prioriterade jag utsida/baksida axlar, övre bröst, mage och ben.
Det gav bra utdelning i nämnda områden med synliga förbättringar. Jag är tramsig som tror jag ser resultat så snabbt, jag vet. (i fall någon tänkte påpeka det)
Denna uppbyggnadserioden (fint ord för 29 ätardagar) har jag prioriterat utsida/baksida axlar, övre bröst, trices, vader och framsida/baksida lår.
Under dieten och nästa eventuella uppbyggnadsperiod kommer jag lägga extra krut på vader och, så klart, allt annat jag nämnt.
Slänger in de två mest avslöjande obligatoriska morgonen efter tävlingen: