Med trasig bil få benen kämpa!
Jag har nu cyklat till och från jobbet några dagar och det känns bara bra. Det kostar nämligen 50kr/dag att åka tåg+buss samt att jag måste gå hemifrån några minuter tidigare.
Vikten fortsätter neråt och tack vare det så kunde jag motivera mig att stanna kvar på jobbet och äta min matlåda istället för att följa med de andra som skulle ut och äta lunchbuffé.
Dessutom sparar jag ju pengar som behövs till bilarna på det
Igår så cyklade jag bort till Kungsbacka simhall direkt efter jobbet för få lite mer vattenvana och tänka på de tekniska detaljer som Jonas hade tydliga synpunkter på.
Det gick väldigt bra till en början och varje 100m gick några sekunder fortare än sist. Men efter en stund så var det så många i motionsbanan att jag fick ta en massa ofrivilliga pauser för att få simma i mitt eget tempo. Att simma med längre tag och så var svårt när det plötsligt var folk som simmade i bredd framför en

Valde även att inte bara nöta distans till en början utan pausade lite för att få sträcka på nacken och sånt.
500+500+100+150+250+200+150 bröstsim och ytterligare 50m ryggläge med kraftig kramp i baksidalår efteråt.
Ska helt klart testa lite kortare sträcka med ryggläge nästa gång för att se om det kommer krampa så illa varje gång. Det vill jag ju inte ska hända under Vansbro!!
Cyklingen hem från simhallen gick i motvind så det var tur att jag inte hade någon tid att passa