Sen kan man ju också tänka på att samma Werdum som fick in fler slag mot Overeem, blev knockad i första ronden av JDS. Med risk för lite för mycket mmath.
Citat:
Hursomhelst skulle det vara riktigt spännande om någon valde att stå upp mot honom. Han har varit riktigt vass då jag sett honom i K-1. Lite annorlunda fighting i mma dock och han har ju blivit knockad förr men skoj skulle det vara att se.
|
Absolut. Tror dock att Cain är en dålig match-up för Overeem. Cains brottning och kondition kommer nog vinna den matchen. Man såg att han inte hade några problem att få ned Brock, som är en före detta NCAA div 1 vinnare, på marken.. och hoppa upp på fötterna inom ett par sekunder när han själv blev nedtagen.
Citat:
Så hur menar du att han vann över Werdum då? För på marken gjorde ju Overeem ingenting. Vann han matchen enbart därför att Werdum kastade sig till marken vid varje chans han fick?
|
Kan det vara att Overeem till synes fick in bättre slag, samt att han försvarade 15 nedtagningar? Sen var det väl han som hade "kontrollen" över matchen, och bestämde vart den skulle vara. Med "förlorade på fötterna" syftar jag främst på antal slag.
Enligt fightmetric (som man inte alltid kan dra slutsatser av), vann Werdum. Min poäng är att Overeem inte gjorde särskilt bra ifrån sig på fötterna mot någon som inte alls är "känd" för att vara en särskilt bra striker.
Titta på vad Anderson Silva och Jose Aldo gör med sina motståndare.