Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-19, 20:52   #6271
Ristretto
Risotto

Ristrettos avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av big sleazy Visa inlägg
+1
+2
Gammal 2011-06-19, 22:21   #6272
Vezzlan
Registered User

Vezzlans avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Proz Visa inlägg
Tycker att dem flesta verkar köra uppbyggnad här, finns det inga som kör deff?
Har legat på deff, balans och bulk i olika perioder. För tillfället är det deff som gäller.
Vezzlan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 22:28   #6273
Pansartax
Banned User

Reg.datum: Sep 2008
Deffar också, vägde 101 kg i december, 98 någonting i januari och nu väger jag 80-82 nånstans.

Kör på i princip 0 g fett och 50 g kolhydrater resten protein, 1600 kcal om dagen.
Pansartax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 07:08   #6274
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Deffar också, vägde 101 kg i december, 98 någonting i januari och nu väger jag 80-82 nånstans.

Kör på i princip 0 g fett och 50 g kolhydrater resten protein, 1600 kcal om dagen.
Vad äter du då, bara fettfri kvarg eller?

Jag tycker jag äter fettsnålt på träningsdagarna men då kommer jag ändå upp i ca 25g fett.
Gammal 2011-06-20, 07:44   #6275
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg

Jag tycker jag äter fettsnålt på träningsdagarna men då kommer jag ändå upp i ca 25g fett.
Ja, det är i princip omöjligt att äta 0g fett, iaf om man äter en någorlunda vettig kost. Finns ingen som helst anledning till att äta så lite fett som möjligt heller.
Lätt kesella och kyckling filé är fettsnålt men inte fettfritt.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 08:22   #6276
Proz
Registered User

Reg.datum: Feb 2011
Kanon

Fan vad kul, antog att dem flesta körde uppbyggnad, orkar inte riktigt plöja hela tråden,
Dela gärna med er av tips, strategi etc ... Tex stubborn fat.... Erfarenheter på Kol. timing...Osv

Vore kul med tips ifrån langster som genomfört hela deffen på lg!!
Jag ligger under 10% känner att det tar tid nu, kör ni refeeds & freemeals?

Alla tankar kring deff vore kul att få höra
Proz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 09:10   #6277
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Proz Visa inlägg
Fan vad kul, antog att dem flesta körde uppbyggnad, orkar inte riktigt plöja hela tråden,
Dela gärna med er av tips, strategi etc ... Tex stubborn fat.... Erfarenheter på Kol. timing...Osv

Vore kul med tips ifrån langster som genomfört hela deffen på lg!!
Jag ligger under 10% känner att det tar tid nu, kör ni refeeds & freemeals?

Alla tankar kring deff vore kul att få höra
Refeeds är ju det man äter efter träningen i princip. Jag kör inga fuskmål eller ätardagar.
Jag tycker det går snabbare när man kommit under 10% faktiskt, men det beror på att man ser mer skillnad snabbare då. Innan dess, när man bara är fet så känns det som att inget händer.

Kolhydrats timing? Äta mycket kolhydrater efter att man tränat.

30-års journalen
Gammal 2011-06-20, 09:13   #6278
MangeByggarn
Registered User

MangeByggarns avatar

Reg.datum: Oct 2008
Dum fråga kanske, men är det främst kalorier in som står för "fettet" eller brukar för mycket kolhydrater också vara boven?

Har tänkt mig ett 40% 30% 30% för mer muskler mindre fett.
Gammal 2011-06-20, 09:22   #6279
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MangeByggarn Visa inlägg
Dum fråga kanske, men är det främst kalorier in som står för "fettet" eller brukar för mycket kolhydrater också vara boven?

Har tänkt mig ett 40% 30% 30% för mer muskler mindre fett.
"För mycket kolhydrater" låter ju inte bra...

Äter man kolhydrater så minskar fettförbränningen, men äter man mindre kalorier än vad man gör av med så går man ändå ner i vikt. Man blir inte nödvändigtvis lika fet av kolhydrater som man blir av samma mängd kalorier från fett men äter man mer än vad man gör av med under en längre tid så blir man fet, oavsett om det är mestadels kolhydrater eller fett man äter.

Att äta enligt leangains, alltså att äta lite kolhydrater på vilodagarna och mer direkt efter träningen är ett sätt att förhoppningsvis kunna få in mer i musklerna samtidigt som man håller fettförbränningen högre under vilodagarna.

30-års journalen
Gammal 2011-06-20, 09:34   #6280
Proz
Registered User

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Refeeds är ju det man äter efter träningen i princip. Jag kör inga fuskmål eller ätardagar.
Jag tycker det går snabbare när man kommit under 10% faktiskt, men det beror på att man ser mer skillnad snabbare då. Innan dess, när man bara är fet så känns det som att inget händer.

Kolhydrats timing? Äta mycket kolhydrater efter att man tränat.
Ok, för mig upplever jag att det slöat ner på nedgången, verkar vara en del vatten bindning iofs... Jag har inte kört fullt ut på "alla" kolhydrater efter passet, ibland laddat med maltodextrin innan,
Har Skiftat över till "efter" sedan ca 1v.. För att laborera

Har kört rena refeeds några gånger för att ev, reglera leptinet, på så sätt optimera Fettförbränningen.

Har inte använt lågintensiva promenader särskilt mycket, är det något du kört med, promenader?
Proz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 09:54   #6281
Pansartax
Banned User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg

Ca 6 g blir det, 600 g kyckling, vissa dagar blir det under 10 g i alla fall.

Kvarg har jag ersatt med whey för länge sen, var alldeles för bökigt.

Jag käkade avokado förut och hade olivolja över maten bara för att få i mig fett, men det resulterade i att min deff avstannade så när jag tog bort det så började jag gå ner i vikt igen.

Senast redigerad av Pansartax den 2011-06-20 klockan 09:56.
Pansartax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 09:58   #6282
Ronn
Duck and Cover!

Ronns avatar

Reg.datum: May 2011
Jag gör chokladpudding på blandprotein istället för kvarg eller fluff, enklare, godare.

Sen har jag märkt att på vilodagar då jag normalt äter mindre hjälper det för mig att ha kortare ätfönster ca 4-5 timmar istället för 8, oftast är det starten av ätfönstret som jag försenar.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 10:56   #6283
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Ca 6 g blir det, 600 g kyckling, vissa dagar blir det under 10 g i alla fall.

Kvarg har jag ersatt med whey för länge sen, var alldeles för bökigt.

Jag käkade avokado förut och hade olivolja över maten bara för att få i mig fett, men det resulterade i att min deff avstannade så när jag tog bort det så började jag gå ner i vikt igen.
Ok, håller du dig tillräckligt mätt på det?

Kvarg känns ju som ett betydligt bättre alternativ än whey för mättnad, dessutom är det ju även mindre fett i kvarg? Hur är kvarg bökigt?
Gammal 2011-06-20, 11:11   #6284
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Reg.datum: Jan 2009
Hur påverkar ett litet intag av kolhydrater fettförbränningen? Säkert svårt att säga och rimligtvis är det väl så att ju större intag av kolhydrater desto lägre fettförbränning timmarna efter intaget.

Jag har 2 st Celcius drycker som innehåller 10 kcal på 355 ml (2g kolh), hur mycket tror ni detta påverkar fettförbränningen om man intar dom efter tex 14 timmars fastande?

Dom innehåller ju 200mg koffein och grönt te extrakt så jag tänkte ev. dricka en innan jag går ut på en promenad fast det känns ju lite onödigt om det är kontraproduktivt, dvs. om kolhydraterna minskar fettförbränningen/bryter fastan, då kan jag lika gärna ta mina koffeintabletter och strunta i drickan.

Tankar?

Ingen optinoja här, är bara nyfiken.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 12:18   #6285
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Hur påverkar ett litet intag av kolhydrater fettförbränningen? Säkert svårt att säga och rimligtvis är det väl så att ju större intag av kolhydrater desto lägre fettförbränning timmarna efter intaget.

Jag har 2 st Celcius drycker som innehåller 10 kcal på 355 ml (2g kolh), hur mycket tror ni detta påverkar fettförbränningen om man intar dom efter tex 14 timmars fastande?

Dom innehåller ju 200mg koffein och grönt te extrakt så jag tänkte ev. dricka en innan jag går ut på en promenad fast det känns ju lite onödigt om det är kontraproduktivt, dvs. om kolhydraterna minskar fettförbränningen/bryter fastan, då kan jag lika gärna ta mina koffeintabletter och strunta i drickan.

Tankar?

Ingen optinoja här, är bara nyfiken.
Det är klart 10 kcal påverkar. Men efter 2 minuter max lär du ju ha förbrukat de kalorierna. Och sen har vi ju effekten av koffeinet också. Vad gör det om din fettförbränning minskar en gnutta under en väldigt kort tid? Är du rädd att du för varje celsius du dricker ska gå upp 1,3g fett och att detta ska påverka hur du ser ut när du är färdigdeffad?
Känns det bättre om jag säger att Grandmaster tycker det "är ok" med en skvätt mjölk i kaffet under "fastan"?
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:45.