Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-12, 10:10   #1351
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Angående krampandet: provat att få i dig mer av olika salter? (även kalium och magnesium)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 15:32   #1352
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Angående krampandet: provat att få i dig mer av olika salter? (även kalium och magnesium)
Jag drack sportdryck, tog 2 enervit tabletter, 1st Isostar bar och en Ägg&Baconmacka (som jag vänligt fick av Jonas!) under passet och åt en normal frukost 3timmar innan. Så jag gjorde inget aktivt försök till att förebygga men var ändå inte helt utan.
Jag kan få jobbig kramp i baksida lår vid alla möjliga tillfällen (typ: hemma i soffan) och nu var jag helt oberedd på det.

Inför Vättern så kommer jag äta lite mer mat än jag gjort de senaste dagarna samt dricka mer även dagen innan.
Eftersom jag inte har lika bråttom runt som Jonas med sitt SUB8 gäng så kommer jag stanna i depåer och norpa åt mig lite saltgurka och sånt.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 18:47   #1353
944RS
Musklig

944RSs avatar

Avslutar helgen med att konstatera att jag tränat 700min denna vecka!

Med fru, barn och heltidsjobb så är det inte ofta man kommer upp i den mängden och det kompenceras med att ligga mellan 300-350min "vanliga" veckor.

Idag har jag varit på XXL och provat våtdräkter. Det var bland det värsta jag gjort på väldigt länge för jäklar vad trångt och varmt det blev.
I ett minimalt provrum så kämpade jag i många minuter innan jag ens kunde börja försöka dra upp dragkedjan. Att ha lite större vader än "Svensson" var det första problemet och inte blev det så mycket lättare när man skulle ha in armarna i det där korvskinnet oxå
Testade både en medium och en large med exakt samma besvär. Enda skillnaden var att large modellen hade längre ben och armar samt satt lite lösare på framsida axlar.
Så om jag går ner de här onödiga kilona jag bär på just nu så tror jag medium kommer vara bäst. De hade tyvärr inte kampanjdräkten hemma i rätt storlek så jag köpte ingen idag utan måste återvända dit nästa vecka.

Tyvärr så hade de inte heller några tunna skoskydd, någon ramväska eller cykelhållaren som jag var ute efter. Så väl framme i kassan hade jag bara med mig lite energi-gel efter ett 90minuters besök...

Inte heller Stadium hade något av det jag sökte idag så även där blev det bara lite mer energi-gel!

Väl hemma igen blev det stressigt för jag hade planerat att cykla bort till tennisbanan där jag och frugan äntligen skulle få spela mot varandra igen. Det var över 8år sedan vi spelade mot varandra utomhus senast.
Jag tog min 29"MTB i vanliga shorts. Röven var lite öm, men benen kändes ganska okej. Det är dock en jäkligt stor skillnad i rull och luftmotstånd om man jämför med racern för det gick ju inte fort direkt.

Tennisen gick bra

Gammal 2011-06-13, 21:42   #1354
944RS
Musklig

944RSs avatar

Jag gillar att träna i gymmet men ogillar att jag blivit så mycket svagare igen!

Fick till ett hyffsat överkroppspass före jobbet idag och har förhoppningsvis ätit så pass bra att det blir ett litet underskott idag med.
Nu är det såklart inte jätteviktigt att vara så stark i chins och bänkpress när man ska cykla & simma men själva känslan av att man känner sig i "bra form" gör att många olika prestationer kan kännas lättare.

Kommer inte träna någon mer styrka denna vecka utan ska istället försöka ta mig till en cykelaffär som har de tillbehören som jag vill ha inför lördagens cykling. Råkar jag på en våtdräkt så kommer jag köpa det oxå för simningen börjar komma läskigt nära nu för mig som verkligen inte kan simma.

Ska försöka äta lite mindre imorgon och på onsdag men på torsdag så vänder det till ett överskott istället. Då kommer jag minska ner på fibrer för magens skull och även minska ner proteinet till någonstans runt 1,2-1,5g/kg kv. Det ska nog räcka eftersom jag ändå kommer ta det lugnt och samtidigt ligga på kcal+

Gammal 2011-06-13, 22:07   #1355
Everest
Registered User

Everests avatar

Reg.datum: Feb 2003
Ordentligt med mat, vätska innan och planerat energiintag under loppet så ska nog krampen kunna hålla sig borta rätt länge iaf!

Vilken starttid har du?

http://markushagberg.com/wordpress/
Everest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 22:49   #1356
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Urk, jag som var på Stadium idag och köpte simglasögon... Kom på det där med våtdräkt väl hemma.

Ska nog handla lite energi imorgon jag med! Känns inte fel att bunkra upp ordentligt.

Håller med det där du skriver om vad det gäller att bli klenare! Ingen höjdare alls att tappa inom något, även om det inte är prioritet för tillfället.
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 18:57   #1357
944RS
Musklig

944RSs avatar

Jag har startnummer 18224 och startar 04:48!

Visst ska jag försöka planera energi-intagen så gott jag kan. Men det är ju inte så lätt att veta hur mycket och vad man ska ta vid olika tillfällen egentligen. Har väldigt svårt att bestämma innan vilka depåer man ska stanna i eftersom jag inte har någon speciell grupp att köra med eller vet hur länge jag kommer hålla på.

Gammal 2011-06-14, 19:40   #1358
944RS
Musklig

944RSs avatar

Idag så var jag på sportspec och köpte mig en ramväska från Scott för min "mat" som jag ska ha med på cykeln. Banden som man ska spänna fast den med är på tok förlånga så jag fattar inte riktigt hur DE har tänkt man ska göra. Men den sitter på plats iallafall så under den tänkta cyklingen imorgon får jag väl se om den sitter kvar.

Jag var oxå på jakt efter tunna skoskydd som de hade på kampanj (199:-). Det hängde bara ett par kvar på stället i ett annat märke och i storlek XXX-L!
Det var väl ingen skräll att det skulle vara utplockat såhär nära loppet.
Tog på mig ett par skor i butiken och testade sedan skoskydden. De var inte alls så otroligt stora så jag köpte dem. Ett par för små hade ju aldrig gått men de här blir nog bra för mig då de bara kommer användas om det regnar eller är jäkligt kallt.

Ringde bort till XXL i Sisjön och de skulle först få in kampanjvåtdräkten imorgon. Priset gäller bara imorgon med så det kan bli svårt för mig att hinna bort dit.

Gammal 2011-06-15, 06:48   #1359
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Simma en sväng?
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 21:08   #1360
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jag har startnummer 18224 och startar 04:48!

Visst ska jag försöka planera energi-intagen så gott jag kan. Men det är ju inte så lätt att veta hur mycket och vad man ska ta vid olika tillfällen egentligen. Har väldigt svårt att bestämma innan vilka depåer man ska stanna i eftersom jag inte har någon speciell grupp att köra med eller vet hur länge jag kommer hålla på.
11244 här och startar 01:28!

Jag köpte ett färdigt energipaket som till och med innehöll anvisningar man kan klistra fast på ramen så man vet när man ska ta vad. Lika bra att följa eftersom jag själv inte har en aning om hur man sköter sånt förebyggande.

Skönt för dig att slippa lyse/reflexer. Jag måste fixa sidoreflexer imorgon, antar att det räcker med de "inbyggda-i-lyset"-reflexerna fram och bak.

Hoppas man hittar någon bra klunga att ligga och nöta i. Känns som det kan göra hur mycket som helst.
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 21:33   #1361
944RS
Musklig

944RSs avatar

Cyklade till och från jobbet idag i en stundtals ganska otrevlig vind.

Skyndade mig hem och lämna väskan och sånt eftersom jag skulle möta upp Poxe-Jonas för en liten cykelrunda tillsammans. Mötte honom efter knappa 15km och redan då kändes mina lår ganska stumma. De blev inte piggare av att han började prata om att köra över en massa trösklar

Nåja, vi gjorde en bra deal. Han bestämde vad/hur länge/ hur fort vi skulle köra och jag behövde bara ligga bakom och följa med

Jag kan ärligt säga att det är imponerande hur han lyckades hålla ett högt tempo under hela intervallerna. Jag lyckades hänga på hela tiden men det var ju för att jag inte fick någon vind på mig.

Nu ska benen och resten av kroppen få vila och lagra energi ända fram till loppet på lördag morgon.

Eftersom XXL skulle få in kampanjvåtdräkten idag så åkte jag bort dit strax innan stängning. Tror ni den fanns? Nejdå det gjorde den såklart inte. Även den lite dyrare varianten var plötsligt slut i min storlek så det fick bli en ännu dyrare Ripcurl istället
Men nu har jag iallafall en våtdräkt som förhoppningsvis kommer få användas några ggr innan det är dax för Vansbro.

Gammal 2011-06-15, 21:38   #1362
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Japp, Jonas är ett konditionsmonster.

Så, hur känns formen inför lördagen? Hur känns tävlignsnerverna?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Gammal 2011-06-15, 21:43   #1363
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Japp, Jonas är ett konditionsmonster.

Så, hur känns formen inför lördagen? Hur känns tävlignsnerverna?
Ett snällt monster

Jodå, det känns väl ganska bra. Formen är svår att känna eftersom det handlar om något som kommer innebära mycket smärta och trötthet i hela kroppen.
Nerverna är väl lite nervösa eftersom det här är så mycket material som är inblandat och man måste ha med sig. Samt att vi ska ta oss dit och förhoppningsvis sova några timmar i en gympa/skolsal.

Gammal 2011-06-15, 21:47   #1364
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ett snällt monster
Snällaste monstret!

Citat:
Jodå, det känns väl ganska bra. Formen är svår att känna eftersom det handlar om något som kommer innebära mycket smärta och trötthet i hela kroppen.
Nerverna är väl lite nervösa eftersom det här är så mycket material som är inblandat och man måste ha med sig. Samt att vi ska ta oss dit och förhoppningsvis sova några timmar i en gympa/skolsal.
Just ja, man har lite tid från kväll till start. När startar du?
Gammal 2011-06-15, 21:50   #1365
944RS
Musklig

944RSs avatar

04:48

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.