Avslutar helgen med att konstatera att jag tränat 700min denna vecka!
Med fru, barn och heltidsjobb så är det inte ofta man kommer upp i den mängden och det kompenceras med att ligga mellan 300-350min "vanliga" veckor.
Idag har jag varit på XXL och provat våtdräkter. Det var bland det värsta jag gjort på väldigt länge för jäklar vad trångt och varmt det blev.
I ett minimalt provrum så kämpade jag i många minuter innan jag ens kunde börja försöka dra upp dragkedjan. Att ha lite större vader än "Svensson" var det första problemet och inte blev det så mycket lättare när man skulle ha in armarna i det där korvskinnet oxå

Testade både en medium och en large med exakt samma besvär. Enda skillnaden var att large modellen hade längre ben och armar samt satt lite lösare på framsida axlar.
Så om jag går ner de här onödiga kilona jag bär på just nu så tror jag medium kommer vara bäst. De hade tyvärr inte kampanjdräkten hemma i rätt storlek så jag köpte ingen idag utan måste återvända dit nästa vecka.
Tyvärr så hade de inte heller några tunna skoskydd, någon ramväska eller cykelhållaren som jag var ute efter. Så väl framme i kassan hade jag bara med mig lite energi-gel efter ett 90minuters besök...
Inte heller Stadium hade något av det jag sökte idag så även där blev det bara lite mer energi-gel!
Väl hemma igen blev det stressigt för jag hade planerat att cykla bort till tennisbanan där jag och frugan äntligen skulle få spela mot varandra igen. Det var över 8år sedan vi spelade mot varandra utomhus senast.
Jag tog min 29"MTB i vanliga shorts. Röven var lite öm, men benen kändes ganska okej. Det är dock en jäkligt stor skillnad i rull och luftmotstånd om man jämför med racern för det gick ju inte fort direkt.
Tennisen gick bra