Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-05, 21:41   #1336
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Sådärja, då var man hemma igen efter några underbara dagar nere i "sommarhuset"!

Mycket riktigt så var det mycket jobb med ved som skulle slängas in och även jobb med att fixa i ordning i många rum efter fönsterbytena. Men framför allt så var det mycket fika och efterätter.
Jag var dock väldigt duktig och höll mig borta från nästan allt sånt förrutom idag när vi skulle åka hem. Det är så segt att packa hem en massa mat och sånt

Försökte mig på ett cykelpass men det var närmare 30grader mitt på dagen och jag hade inte ätit så mycket dygnet innan så krafterna tog ganska fort slut. Då det är ganska mycket sjö som man kör runt så har jag inte hittat så många alternativa sträckor och därmed så fegade jag lite. Det blev kortaste vägen runt: 52km på 1:53
Blev riktigt illamående när jag kom hem så det var riktigt svårt att äta. Blev tvungen att lägga mig under ett träd i skuggan för att vila. Tydligen så somnade jag ganska omgående och det var nog bara bra för jag mådde bättre igen efter det.

Morgonen efter blev det en kortare joggingtur bara för att få njuta av naturen. Inte mer än 5,6km men det spelar inte så stor roll att vissa träningspass inte är på "högsta" nivå.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 15:47   #1337
944RS
Musklig

944RSs avatar

Nationaldagsloppet!

Just nu känns det riktigt bra att jag kunde vara med och köra det här loppet som ett genrep inför vättern. Då cyklingen (och den övriga träningen) gått lite trögt på sista tiden så är det en otrolig lättnad just nu över att dagens 97,5km i värme och kuperad bana kunde genomföras på ett bra sätt.

Vi startade i ganska stora grupper och jag tog genast rygg på en kille och vi kom fort ifatt några andra som oxå låg i vettigt tempo. Försökte ta det ganska lungt upp för backarna men det var ganska ofta som jag upptäckte att jag plötsligt inte hade någon bakom mig.
Ungefär vid 50km så var det en depå som nästan hela klungan körde in i. Jag följde med och svepte 2glas med sportdryck, en halv banan och lite saltgurka. När jag kände mig redo att köra vidare så kom det en samlad grupp från Kungälv körandes förbi så jag körde ikapp dem utan att ha någon koll på vilket tempo de skulle hålla.
Det var dagens bästa beslut för nu blev det åka av. Jag låg som första cyklist bakom deras stängda klunga och kunde bara njuta av att några andra höll uppe farten. Vi låg ofta strax över 40 så det var ganska många grupper som vi körde ikapp. I samband med det så blev våran klunga större och större men det störde inte något för mig som hade hittat en bra och stabil plats.

Några reflektioner:

Det är kul när det går fort.
Det finns backar när man är ute och cyklar.
Tjejer pratar mer än killar.
Det är bra att bromsa ordentligt när vägen svänger 90* nedanför backen.
Man blir blöt i ansiktet om det är blött på vägbanan.
Det är läskigt att möta en bil i en brant nedförsbacke på en smal väg.
Tjejer pratar fortfarande mer än killar.
300km kommer kännas långt.
När solen skiner kan det vara riktigt varmt.
Cyklister är smala som stickor eller småfeta!

Sträcka:97,5km
Tid: 3.02.33
Snitthastighet: 32km/h
Snittpuls: 145Bpm
Snittkadens: 66,9

Gammal 2011-06-06, 20:12   #1338
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Jäkligt bra trampat!!

Verkar som om jag inte är ensam om att trampa på med en relativt låg kadens.
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 20:18   #1339
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
haha underbara reflektioner... bra genomfört lopp!
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 20:22   #1340
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bendermannen Visa inlägg
Jäkligt bra trampat!!

Verkar som om jag inte är ensam om att trampa på med en relativt låg kadens.
Tack!

Den låga kadensen beror nästan helt på att jag fick ligga och bromsa ganska mycket eftersom jag aldrig() var framme och drog.
Försökte faktiskt köra på lite lättare växlar än vad jag brukar göra idag.

Gammal 2011-06-07, 19:17   #1341
944RS
Musklig

944RSs avatar

Första dagen på nya jobbet är avklarat.

Jag är numera inomhus och jobbar med orderplock på ett lager i Kungsbacka. Vi skickar nutrition till apotek, äldreboenden och sjukhus. Så¨jag har packat mängder med proteinpulver, aminosyror och övriga näringslösningar hela dagen.
Imorgon så ska jag försöka ta på mig en stegräknare för jag tror det blir väldigt många steg i ett par klumpiga skyddskor.

Känner inget i knäna eller i röven efter loppet men nacken är dessvärre lite stel. Inte så illa som förra gången men ändå så pass att jag inte tränar något alls idag.

Gammal 2011-06-07, 20:05   #1342
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Ojdå, det var en bra fart du höll igår, särskilt eftersom det var 100K.

Hur hörde du alla kacklande tanter i vinden? Var de i klungan?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 20:08   #1343
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Ojdå, det var en bra fart du höll igår, särskilt eftersom det var 100K.

Hur hörde du alla kacklande tanter i vinden? Var de i klungan?
Det stod några i starten och pratade konstant samt att de enda som sa något i klungkörningen var just damer.

Gammal 2011-06-08, 17:17   #1344
944RS
Musklig

944RSs avatar

Imorse så blev det en sväng på gymmet igen. Eftersom jag börjar 1timme senare nu än tidigare så slapp jag ställa klockan på 04

Det blev 75min fördelade på hela överkroppen i flera hög reps övningar. Är rejält klen just nu men det känns inte helt rätt att försöka prioritera styrkan just nu när både Vättern & Vansbro närmar sig med stormsteg.

Tog med mig stegräknaren idag men tyvärr så fick jag köra plocktruck nästan hela tiden så det blev inte mer än 7000steg på jobbet idag.
Gör ett nytt försök imorgon igen.

Gammal 2011-06-09, 19:17   #1345
944RS
Musklig

944RSs avatar

Truckplockning idag igen.
Det var 8000steg igår och inte 7000 som jag skrev. Idag blev det bara 8200 men fötterna känns lite slitna/ömma/tunga ändå eftersomjag står upp hela tiden och gör många småsteg som tyvärr inte registreras. Sedan går jag ju hela tiden i ett par nya klumpiga truckskor så fötterna är väl lite ovana.

Har ätit bra (lite) hela veckan så även om vågen såklart fortfarande visar på tok förmycket så känns det iallafall som att det går åt rätt håll igen. Har sagt det förut och är medveten om att det lätt blir bakslag om jag inte skärper mig ordentligt hela tiden.

Åt min matlåda 09:30 idag och hade bara druckit 2st vassleproteindrinkar innan jag gav mig ut på en lättare löprunda idag. Det kändes att jag var hungrig och kraftlös men lyckades ändå värma upp i 17min innan jag gav mig på 5st backintervaller och jogg på12min hem igen.

Gammal 2011-06-10, 16:57   #1346
944RS
Musklig

944RSs avatar

Ingen truck-körning idag utan bara vanligt plock med en vagn!

Det blev tyvärr inte mer än 11500steg nu när jag inte körde någon truck så det var en liten besvikelse. Men igår så jobbade jag över 45min med vanligt gå plockande i ett högt tempo så på en vanlig arbetsdagså kanske det skiljer lite mer.
Idag så lämnade jag även bilen hemma och tog mig till och från jobbet genom att gå, åka pendeltåg och gå. Det resulterade i strax över 5000steg till.

Förutom att det är fredag så är ändå dagens lilla glädje ämne att vågen visade -2,5kg sedan jag kom hem från Danmark. Det hoppas jag ska få mig fortsatt motiverad till att hamna närmare den vikt som jag mår bättre på.

Gammal 2011-06-10, 17:15   #1347
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

lol... jag har kanske 1500 steg mellan entrén - kaffeautomaten - kontorsstolen per dag.

Journalen
Gammal 2011-06-11, 18:52   #1348
944RS
Musklig

944RSs avatar

Idag fick benen visa vad de går för! Och det var tyvärr inte så mycket

Efter en del strul med parkeringen så lyckades jag sluta upp med Lygnens Venner som skulle köra ett lugnt pass fram och tillbaka mellan Slottskogen & Bollebygd.
Det gick väldigt lugnt och sansat hela vägen fram till Mölndal där vi stannade för första gången så folk skulle få en chans att kissa och ta av sig överdragskläder.
Jag hade inte druckigt något och körde i t-shirt och kortbyxor från början så för mig blev det bara tidsförlust.
Inte långt senare så var det dax för ett stopp igen för att vänta in några som inte hängde med i backarna. De beslutade då oxå att dela upp gruppen i en snabbare och en långsammare. Jag och Poxe-stekarn som hade slutit upp körde vidare i den snabbare. Kroppen kändes ganska bra även om nacken klagade lite och benen började kännas lite tunga i backarna strax innan Bollebygd (c.a 62km).
Stoppet i Bollebygd tog sjukt lång tid(25min?) eftersom vi var så många (runt35?) så både jag och Poxe- med ägg & baconmackan blev lite onödigt kalla.
Väl därifrån så kom man fram till en riktigt lång backe som sög kraften ur benen rejält. Även direkt efter backen blev det lite strul då någon fick lite problem med cykeln. Klungan splittrades lite och då fick jag både stanna och vänta samt köra själv en liten stund.
Som tur var kom vi ganska fort igång igen och det rörde sig mer och mer i klungan då folk inte orkade vara framme och dra lika långa pass.
Nu började mina ben kännas kraftlösa på allvar så i backarna var jag en av dem som fick problem med att hänga på.
Inte så långt efter att Poxe lämnat oss så kom vi fram till en raksträcka där det pumpades på i nästan 40Km/h och det som inte får ske tyvärr inträffade: En cyklist mitt i klungan bakom mig gick omkull. Jag hörde bara hur det rasslade till och folk började skrika. Vände mig om och såg en stackare ligga mitt på bilvägen och cykeln en bit ifrån sig.
Flera andra cyklister skyndade dit och bar bort både honom och cykeln från vägen .
Lyckligtvis blev det bara lite skrapsår som sköljdes av med vatten och cykeln kollades snabbt över innan vi kunde fortsätta igen, men under de minutrarna som vi stod där han man tänka på hur illa det kunde ha gått.
Efter detta var vi inte så långt ifrån Lindome och mina ben var verkligen inte sugna på att cykla vidare de 2 sista milen för att hämta bilen. Men då frugan stod hemma och väntade på bilen så hade jag inget annat val än att fortsätta.
Fick fortsätta kämpa längst bak i klungan och började få svårare och svårare att hänga med när tempot drogs upp och när vi kom fram till minsta lilla backe.
I den sista backen som kom när det bara var 5-6km kvar hamnade jag närmare 30-40m efter men lyckades faktiskt sega mig ikapp en bit senare så det var lite långsammare väg.
Väl framme på slutstationen så krampade ena baksida låret rejält i flera minuter. Oj, vad jag INTE vill känna sånt i ett depåstopp nästa lördag för då kommer jag vara så rökt

Totalt denna dag så var vi ute i 4:44:44 och körde 120,5km!

Vad har jag då lärt mig idag?

Jo, är man tjock så rullar man fortare i nedförsbackarna
Samt att när benen är trötta så är de trötta...

Gammal 2011-06-12, 06:34   #1349
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Väldigt bra jobbat tycker jag! Du har gjort en imponerande cykelinsats och jag är övertygad om att VR inte kommer vara några direkta problem alls för dig.

Tråkigt när olyckor inträffar, det kan jag skriva under på.
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 07:47   #1350
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

haha underbar analys och bra jobbat grappen =)

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:42.