2011-05-19, 19:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
Hm, jag blir lite förvirrad på att jag alltid har hört att man ska äta ordentligt innan träning, och att man annars bryter ner muskler... Men om man inte har några direkta problem med att träna på tom mage, ska man eftersträva att göra det då och ta EEA, istället för att äta ordentligt ngn timme innan?
Vill bli starkare, få lite synligare muskler och tappa ett par tre kilo fett sisodär :P
|
|
|
2011-05-20, 10:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Ha inte för höga förväntingar; det är inget du kan märka. Om du nu skulle öka 3 gram muskelmassa per dag i stället för 2 är det inget som man kan peka på en viss faktor som låg bakom eller "känna".
|
Ett gram är alltid ett gram å många bäckar små
|
2011-05-20, 11:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av halvordsson
|
Det är ju inte säkert att det ger ens ett gram extra muskelmassa. Tror du missförstod Grubs poäng lite..
Han skrev ju " OM du nu skulle öka 3g muskelmassa per dag istället för 2..."
Senast redigerad av Danne2k den 2011-05-20 klockan 11:14.
|
|
|
2011-05-20, 11:17
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av tildis
Hm, jag blir lite förvirrad på att jag alltid har hört att man ska äta ordentligt innan träning, och att man annars bryter ner muskler... Men om man inte har några direkta problem med att träna på tom mage, ska man eftersträva att göra det då och ta EEA, istället för att äta ordentligt ngn timme innan?
|
Ja anledningen att man äter (innan) är ju bland annat att se till så det finns tillgång till aminosyror. Precis som om man tar EAA. Om du trivs med att träna fastande så gör det, men då kan det vara en bra idé att ta aminosyror.
Citat:
|
Du missade poängen.
|
|
|
2011-05-20, 11:31
|
|
Registered User
|
Olika typer av EEA?
EEA tråden är sjukt lång... tappade bort mig lite på vägen :P
Men fattade som att de flesta anser att det är bättre att träna med EEA på fastande mage än träna "på mat"?Det blev en omvändning för mig då jag alltid tycker att man har fått höra att man måste äta bra innan träning...
Men det jag tänkte med denna tråd är en önskan att ni ska tycka lite om olika EEA tillskott. Insåg att det bara i kolozzeums egen shop fanns många olika varianter, och fler lär ju finnas på andra ställen.
Olika kombinationer med lite andra grejer och olika priser.
På ngt stod det att det skulle intas under träningen, istället för innan som det (oftast?) stod i den andra tråden.
|
|
|
2011-05-20, 12:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Vad är EEA? Är det den som injiceras...Ni vet den som någon snackade om i nån annan tråd? Hehe...
|
2011-05-20, 12:20
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Ett GRAM muskelmassan om dagen? Det hade varit schysst...
|
|
|
2011-05-20, 12:28
|
|
Registered User
|
EAA heter det kansek... vet inte om du retas med mig eller inte, men men
|
|
|
2011-05-20, 12:33
|
|
Registered User
|
och vilken sort ska man satsa på då?
|
|
|
2011-05-20, 12:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av tildis
EEA tråden är sjukt lång... tappade bort mig lite på vägen :P
Men fattade som att de flesta anser att det är bättre att träna med EEA på fastande mage än träna "på mat"?Det blev en omvändning för mig då jag alltid tycker att man har fått höra att man måste äta bra innan träning...
Men det jag tänkte med denna tråd är en önskan att ni ska tycka lite om olika EEA tillskott. Insåg att det bara i kolozzeums egen shop fanns många olika varianter, och fler lär ju finnas på andra ställen.
Olika kombinationer med lite andra grejer och olika priser.
På ngt stod det att det skulle intas under träningen, istället för innan som det (oftast?) stod i den andra tråden.
|
Finns ingen som vet exakt vilken sammansättning av EAA som är bäst.
Olika tillverkare sätter samman på olika sätt för att skilja sig i mängden och ha något "eget".
I de första studier som gjordes, tror jag samansättningen var samma som den mänskliga muskulaturen. Men somsagt, vilket som är bäst finns ingen som vet idag.
EAA tas innan träning i första hand, sen lär de inte skada om du vill ta de både under och efter träningen.
|
|
|
2011-05-20, 14:07
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Mat innehåller också essentiella aminosyror (EAA)
Anledningen att folk hakar upp sig på det hela med att "man måste vara fastande för att EAA ska ge full effekt" är för att EAA ger störst akut stimulering av muskelproteinsyntesen om man tar det fastande. Det innebär inte per automatik att man bygger mer muskler för att man gör så.
Träna på ett sånt sätt som du trivs med, fastande eller inte. Väljer du att träna fastande kan det vara en bra idé att ta något slags snabbupptagligt protein i samband med träningen.
Personligen tycker jag EAA FX, Body Science eller Kolozzeums är att föredra. De är prisvärdast. Smakar godis gör ingen av dom men det går ner utan problem.
|
|
|
2011-05-20, 15:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Poängen med mitt svar var förstås att ger det ngt som helst extra för träningen så tackar man ju å tar emot och då blir det många bäckar små 
Nu skrev jag just ett gram iom att King Grub redan var inne å snackade om gram
|
2011-05-21, 03:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Okej!
Om jag fattat rätt så kommer EAA att hjälpa mig att utvecklas bättre i min träning och att det är det bästa kosttillskott man kan ta före och efter träning eller är jag helt ute och cyklar nu? Förutsatt att jag även äter bra förstås!
Köpte nyss på mig 750g Esapro så det ska bli intressant det här 
|
Förutsatt att du äter bra kommer inte EAA ge dig ett jävla piss. Det är leucin-halten i blodet som främst styr muskelproteinsyntesen, inte magiska kostillskott för 189 spänn.
Den enda fördelen vassle, EAA och BCAA har är att du kan få upp leucin-halten i blodet snabbt, vilket är en fördel om tränar fastande eller äter väldigt lite protein i måltiderna innan träning.
Fördel i övrigt? Glöm det.
|
|
|
2011-05-21, 09:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster
Förutsatt att du äter bra kommer inte EAA ge dig ett jävla piss. Det är leucin-halten i blodet som främst styr muskelproteinsyntesen, inte magiska kostillskott för 189 spänn.
Den enda fördelen vassle, EAA och BCAA har är att du kan få upp leucin-halten i blodet snabbt, vilket är en fördel om tränar fastande eller äter väldigt lite protein i måltiderna innan träning.
Fördel i övrigt? Glöm det.
|
Allt snack om att 10g eaa motsvarar 20g protein då?
Är eaa värdelöst om man inte kör med pf?
|
|
2011-05-21, 11:18
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fis
Allt snack om att 10g eaa motsvarar 20g protein då?
Är eaa värdelöst om man inte kör med pf?
|
Men ta inte allt så extremt bokstavligt.
10g EAA är 10g EAA och 0g NEAA. 20g vassle är 10g EAA och 10g NEAA. Get me?
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:23.
|

|